reklama
W marketingu jednym z kluczowych składników sukcesu jest nieustanne poszerzanie wiedzy i śledzenie najnowszych branżowych trendów. Niestety pochłonięci realizacją licznych zadań i projektów niejednokrotnie brakuje nam czasu na własny rozwój. Remedium na to są podcasty o marketingu, które można słuchać podczas wykonywania wielu codziennych czynności. Podcasty, które są źródłem inspiracji, praktycznych wskazówek i aktualności ze świata marketingu. Oto jedne z najciekawszych propozycji!
Mała Wielka Firma
Mała Wielka Firma to podcast, z którym powinni się zaprzyjaźnić zarówno marketerzy, jak i przedsiębiorcy. Kanał jest skierowany przede wszystkim do tych, którzy zajmują się promocją małych i średnich firm. Omawiane przykłady i porady są skrojone na miarę potrzeb niewielkich biznesów, działających w polskich realiach. Tym samym wiele zasłyszanych wskazówek można praktycznie od razu wcielać w życie.
Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży
Podcast Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży koncentruje się na praktycznych poradach dla tych, którzy chcą zwiększyć skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych w swoich firmach. Zarówno prowadzący podcast Artur Jabłoński, czyli jeden z najbardziej rozpoznawalnych specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego w Polsce, jak i zaproszeni przez niego goście, to praktycy, którzy na własnych przykładach pokazują co w biznesie działa, a co nie.
Marketing, Biznes i Sprzedaż
Na liście najlepszych podcastów o marketingu nie mogło zabraknąć kanału Marketing, Biznes i Sprzedaż z Dawidem Bagińskim. To źródło praktycznej wiedzy i cennych wskazówek prosto od ekspertów w dziedzinie marketingu. Dużo tematów poświęconych jest marketingowi w mediach społecznościowych, ale jest też wiele innych ciekawych zagadnień.
Business Marketer
Kanał Business Marketer wyróżnia się na tle innych podcastów o marketingu tym, że jest w całości poświęcony marketingowi B2B – Business to Business. Jak wiadomo promowanie produktów lub usług wśród innych firm, a nie wśród konsumentów, ma swoją specyfikę. Dlatego warto dowiedzieć się, jak tworzyć relacje biznesowe z innymi firmami jako klientami, koncentrując się na zrozumieniu ich potrzeb i dostarczaniu wartościowych rozwiązań.
Markotwórstwo
Wśród wielu podcastów o marketingu, na szczególną uwagę zasługują te, które poświęcone są konkretnym aspektom tej dziedziny. Doskonałym przykładem jest Markotwórstwo, czyli jak sama nazwa wskazuje – podcast poświęcony zagadnieniom związanym z budowaniem i promowaniem marki – zarówno osobistej, jak i przedsiębiorstw. Słuchacze mogą dowiedzieć się, jak między innymi skutecznie kształtować tożsamość marki, jej wartości, wiarygodność, reputację i sposób komunikacji.
The Digital Marketing Podcast
Choć w internecie nie brakuje wielu doskonałych polskich podcastów o marketingu, z których zaprezentowaliśmy zaledwie kilka wartych uwagi, to warto też sięgać po podcasty zagranicznych ekspertów. Jak wiadomo, wiele trendów dociera do nas z Zachodu. Warto więc śledzić obcojęzyczne podcasty, które mogą być nieocenionym źródłem wiedzy na temat nowości w branży. Doskonałym przykładem jest The Digital Marketing Podcast, czyli kanał poświęcony w całości marketingowi cyfrowemu.
Social Media Marketing Podcast
Kolejnym z ciekawych podcastów obcojęzycznych, tym razem skoncentrowanym na marketingu w mediach społecznościowych, jest Social Media Marketing Podcast. Bez wątpienia jest to doskonały przewodnik po świecie nowych strategii marketingowych i trendach w social media marketingu.
Każdy, kto zajmuje się marketingiem, wie, że jest to dziedzina interdyscyplinarna. Liczy się zarówno wiedza z dziedziny marketingu, znajomość narzędzi i technik zarządzania, analizy danych rynkowych, komunikacji z klientami oraz tworzenia strategii i planowania, jak i wiedza z takich obszarów, jak nowoczesne technologie, ekonomia, psychologia, socjologia, zarządzanie i wielu innych. Tu nauka nigdy się nie kończy. Zawsze warto więc poszerzać własne horyzonty, a podcasty zarówno ściśle związane z tematyką marketingu, jak i z innymi dziedzinami są doskonałym źródłem wiedzy. Bez względu na to, czy koncentrujesz się na social media marketingu, content marketingu, influencer marketingu, e-mail marketingu czy jeszcze innych aspektach – z pewnością znajdziesz coś dla siebie.