X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowe narzędzia YouTube do walki z deepfake’ami i treściami AI

YouTube wprowadza nowe narzędzia do identyfikacji deepfake’ów i głosów wygenerowanych przez AI, które mają ochronić artystów i twórców przed nieautoryzowanym wykorzystaniem ich wizerunku.

Nowe narzędzia YouTube do walki z deepfake’ami i treściami AIźródło: blog.youtube

reklama


W obliczu coraz poważniejszych problemów związanych z deepfake’ami YouTube rozszerza swoje działania o nowe narzędzia do ich wykrywania. Będą one powiadamiać autorów i wydawców o potencjalnym nadużyciu ich twórczości.

Kontrola YouTube nad AI

W ramach zmian udoskonalone zostanie narzędzie Content ID, rozwijając funkcję identyfikacji głosu i śpiewu. Pozwoli to twórcom i wydawcom automatycznie wykrywać treści wygenerowane przez sztuczną inteligencję, które naśladują głosy znanych osób.

Content ID już teraz skanuje przesyłane filmy pod kątem treści objętych prawem autorskim. Jeśli narzędzie wykryje nieprawidłowości, film może zostać zablokowany lub zysk z wyświetlanych w nim reklam trafi do właściciela praw autorskich.

Nowa technologia YouTube, korzystając z zaawansowanej funkcji dopasowywania dźwięków, umożliwi wykrywanie potencjalnych kopii nagrań czy utworów. W wydawnictwach muzycznych coraz częściej zatrudnia się specjalne zespoły do monitorowania internetu w celu wykrywania utworów generowanych przez sztuczną inteligencję, które nielegalnie wykorzystują ich materiały muzyczne lub naśladują głosy ich artystów. Nowe narzędzie od YouTube z pewnością okaże się więc praktycznym wsparciem. Start programu pilotażowego zaplanowano na początek przyszłego roku.

YouTube rozwija także narzędzie identyfikujące deepfake’i. Pozwoli to managerom gwiazd oraz samym celebrytom na proste wychwycenie i zwalczanie nielegalnego wykorzystania wizerunku.  Jak czytamy we wpisie na blogu YouTube, „Wraz z naszymi ostatnimi aktualizacjami prywatności stworzy to solidny zestaw narzędzi do zarządzania sposobem, w jaki AI jest wykorzystywane do przedstawiania ludzi na YouTube”.

System Content ID działa od 2007 roku. Skutecznie przetwarza miliardy zgłoszeń rocznie, chroniąc prawa twórców i jednocześnie generując przychody z licencjonowania treści. Nowe funkcje, które YouTube zamierza wprowadzić, mają nie tylko wzmocnić istniejące mechanizmy. Umożliwią też platformie dostosowanie ich do nowych wyzwań związanych z rozwijającą się technologią sztucznej inteligencji, by twórcy mogli skutecznie zarządzać prawami autorskimi.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail