X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Praca w reklamie i mediach – podsumowanie badania ScreenLovers

Branża mediów i reklamy od lat postrzegana jest jako kreatywna, dynamiczna i pełna możliwości. Ale czy jest to rzeczywiście przestrzeń, która spełnia oczekiwania pracowników?

Praca w reklamie i mediach – podsumowanie badania ScreenLoversźródło: shutterstock.com

reklama



Raport ScreenLovers rzuca światło istotne aspekty rynku pracy w tej branży: od wymarzonych pracodawców, przez satysfakcję z wynagrodzenia, aż po popularność pracy zdalnej.

O badaniu

Badanie rynku pracy w mediach i reklamie, którego wyniki opublikowano w raporcie ScreenLovers, to już trzecia edycja tego projektu. Poprzednia odsłona miała miejsce zimą 2022 roku. Realizacją badania zajęła się agencja SW Research, a projekt wsparli: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAB Polska oraz DIMAQ.

Dzięki ich zaangażowaniu udało się zgromadzić liczną grupę 460 respondentów, reprezentujących agencje reklamowe, działy marketingu, firmy badawcze oraz inne podmioty działające na rynku reklamy.

Grupa badawcza miała dojrzały profil zawodowy – niemal połowa uczestników to managerowie i kadra zarządzająca, a aż 40% to specjaliści z ponad 11-letnim doświadczeniem w branży.

Najbardziej pożądani pracodawcy

Badanie pokazuje, że specjaliści z branży mediów i reklamy jako wymarzonych pracodawców najchętniej wybierają firmy technologiczne, z Google na czele – aż 75% zainteresowanych pracą w big-tech. Inne marki, np. TikTok i Meta, pozostają daleko w tyle z odpowiednio 8% i 7%.

Wśród platform streamingowych dominuje Netflix (60%), a Disney+ zajmuje drugie miejsce z 20%. W ka

Reklama



tegorii agencji mediowych popularnością cieszą się: Starcom, Wavemaker i Mindshare. Wśród reklamodawców Allegro wyróżnia się spontanicznymi wskazaniami, wyprzedzając marki jak: IKEA, Danone, P&G czy Coca-Cola.

Satysfakcja z wynagrodzenia i jej znaczenie

Wynagrodzenie odgrywa ważną rolę w zadowoleniu pracowników branży reklamowej. Raport ScreenLovers ujawnia, że poziom satysfakcji z zarobków w tej grupie jest na bardzo średnim poziomie – wielu respondentów wskazuje na potrzebę wyższych płac w porównaniu do obowiązków i presji, jaką odczuwają. Dla 92% respondentów zarobki są istotną sprawą, ale jedynie 39% jest z nich zadowolonych.

Motywacje i frustracje pracowników

Pracownicy wskazują, że poza wynagrodzeniem kluczowe znaczenie dla nich mają inne aspekty pracy, m.in.:

  • atmosfera w zespole (89%)
  • work-life balance (82%)
  • elastyczność (82%)
  • relacje z przełożonymi (81%)
  • poczucie bycia docenionym (80%).

Co z kolei jest powodem frustracji osób pracujących w mediach i reklamie? Dlaczego chciałyby pracować w innej branży? Głównie chodzi o:

  • fakt, że w innych branżach są lepsze zarobki
  • brak poczucia sensu pracy
  • psychiczne obciążenie obowiązkami.

Znaczenie pracy zdalnej

Pandemia COVID-19 zmieniła podejście pracowników do miejsca pracy, co mocno uwidoczniło się także w sektorze mediów i reklamy. Praca zdalna stała się standardem oczekiwanym przez wielu pracowników. Respondenci wskazują, że możliwość pracy w elastycznym modelu ma duży wpływ na ich decyzje zawodowe. Firmy, które oferują takie rozwiązania, zyskują przewagę w przyciąganiu i zatrzymywaniu pracowników.

Modele pracy w branży mediów i reklamy

źródło: https://screenlovers.pl

Wpływ AI na pracę w branży

Badanie ScreenLovers pokazuje, że sztuczna inteligencja wzbudza w branży mediów i reklamy mieszane odczucia. Choć większość respondentów nadal wierzy, że AI zwiększy tempo i efektywność pracy, a także pomoże w tworzeniu nowych rozwiązań, spadło przekonanie o jej pozytywnym wpływie na jakość usług – aż o 20 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem GroupM.

Najwięcej optymizmu wobec AI wykazują marketerzy, a najmniej – przedstawiciele biur reklamy, agencji kreatywnych i mediowych. Warto zauważyć, wiek nie ma wpływu na postrzeganie sztucznej inteligencji w branży. Młodsi pracownicy nie wykazują większego optymizmu wobec AI, podobnie jak starsi nie są bardziej zaniepokojeni jej rozwojem i zastosowaniem.

Rynek pracy w mediach i reklamie stoi przed wieloma wyzwaniami. Aby przyciągać i zatrzymywać talenty, firmy muszą oferować konkurencyjne wynagrodzenia, ale także zapewniać: elastyczność, dobrą atmosferę w zespole czy work-life balance. Wyniki badania ScreenLovers pokazują, że branża ma ogromny potencjał, ale wymaga dostosowania się do zmieniających się oczekiwań pracowników.

Więcej informacji znajdziesz na stronie ScreenLovers.


Reklama

Reklama

[FM_form id="1"]