X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram i Spotify zacieśniają relacje. W końcu posłuchasz muzyki na Stories

Koniec z cichymi Stories! Instagram wreszcie odpala dźwięk. Teraz Twoje ulubione utwory ze Spotify zagrają na relacjach – bez klikania czy przełączania.

Instagram i Spotify zacieśniają relacje. W końcu posłuchasz muzyki na Stories

reklama






Instagram ogłosił właśnie wprowadzenie funkcji, na którą wielu użytkowników długo. Od teraz udostępnione na Stories utwory ze Spotify nie będą już jedynie statyczną okładką z linkiem. Nareszcie usłyszysz ich fragment bezpośrednio Instagramie.

Udostępnianie muzyki? Wreszcie z odsłuchem

Do tej pory dzielenie się słuchanymi utworami ze Spotify w relacjach było w pewien sposób ograniczone, czyli można było wrzucić grafikę i przekierowanie, ale bez dźwięku. Nowa funkcja wprowadza możliwość odsłuchu fragmentu utworu bezpośrednio z poziomu Instagrama. Użytkownik publikuje utwór, a jego obserwatorzy mogą natychmiast go usłyszeć – bez konieczności wychodzenia z aplikacji, przechodzenia do Spotify czy klikania w linki.

Instagram Notes też się muzycznie budzą

Kilka tygodni wcześniej podobna funkcja pojawiła się w Instagram Notes, czyli krótkich wiadomościach pojawiających się nad czatami. Użytkownicy mogą teraz streamować utwory ze Spotify w czasie rzeczywistym, pokazując obserwującym, czego aktualnie słuchają. Muzyczna notatka wyświetla się przez 24 godziny, podobnie jak standardowe notatki.

To subtelny, ale ciekawy sposób na wyrażenie siebie, podzielenie się klimatem dnia czy po prostu zaproszenie znajomych do wspólnego słuchania.

Przeczytaj także: Podcasty o marketingu internetowym… i nie tylko

Walka o viralowe hity trwa

Nie da się ukryć: rozszerzenie integracji Instagram ze Spotify nie jest przypadkowe. Możliwe, że to część większej strategii rywalizacji z TikTokiem, który od dawna króluje na polu muzyki. To właśnie TikTok ma ogromny wpływ zarówno na to, co gramy w słuchawkach, jak i co trafia na listy przebojów – to na nim zazwyczaj rodzą się trendy muzyczne. Obecnie szacuje się, że aż 75% użytkowników TikToka odkrywa nową muzykę poprzez aplikację.

Instagram, choć znany z Reelsów jako alternatywy dla TikTokowych shortów, wciąż nie miał równie mocnego „audio-wyróżnika”. Nowa integracja ze Spotify być może to zmieni.

Personalizacja, emocje i… Rosalía

Muzyczne nowości nie koń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


czą się na samym odtwarzaniu. Instagram wprowadza również także nową, limitowaną czcionkę inspirowaną charakterem pisma piosenkarki Rosalíi dla Stories i Reelsów. Mało tego, wpisując określone znaki (np.: „:-)”, „***”, „<3”), użytkownicy odblokują sekretne symbole stworzone przez artystkę.

Przeczytaj także: Najciekawsze podcasty po angielsku na Spotify: Nasze TOP10

Muzyczne Stories i Notes to narzędzia, które, jeśli zostaną odpowiednio wykorzystane, mogą znacznie zwiększyć zasięg utworu, zbudować społeczność wokół artysty, a nawet przyczynić się do wypromowania nowego hitu. Instagram wraz z Spotify to duet, na który może jeszcze wiele zdziałać. Teraz wszystko zależy od tego, czy użytkownicy podchwycą ten trend.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]