X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Media Expert uruchamia własny marketplace. Konkurecja dla Allegro i MediaMarkt

Najpopularniejsza sieć elektromarketów w Polsce szykuje rewolucję. Media Expert uruchamia marketplace, oferując klientom większy wybór i szybsze dostawy, a sprzedawcom dostęp do milionów użytkowników i wsparcie logistyczne.

Media Expert uruchamia własny marketplace. Konkurecja dla Allegro i MediaMarktźródło: shutterstock.com

reklama






Media Expert jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów w kraju. Popularność marki to efekt intensywnych kampanii reklamowych. Teraz firma zamierza ten zasięg przekuć w coś więcej: pełnoprawny marketplace.

To strategiczna zmiana, która otworzy platformę na zewnętrznych sprzedawców oraz może poważnie zmienić układ sił na polskim rynku e-commerce.

Jak będzie działać Media Expert marketplace?

Nowa platforma wystartuje 15 września. Zgodnie z zasadami sklepu sprzedaż będzie prowadzona wyłącznie przez zweryfikowanych partnerów, a każda transakcja zostanie objęta pełną ochroną klientów. Co więcej, kupujący będą mieli pełne prawa konsumenckie, m.in. możliwość zwrotu towaru i odstąpienia od umowy.

Media Expert podkreśla, że zmiana oznacza zarówno poszerzenie katalogu, jak i większą różnorodność kategorii. W praktyce oznacza to, że klienci będą mogli kupić w jednym miejscu zarówno sprzęt AGD, elektronikę i smartfony, jak i artykuły do domu, ogrodu czy produkty codziennego użytku.

Przeczytaj także: 15 milionów młodych Polaków traci zaufanie do anonimowych opinii. Wyniki najnowszego badania

Logistyka jako klucz do sukcesu

Transformacja nie byłaby możliwa bez gigantycznych inwestycji logistycznych, które Media Expert prowadzi od kilku lat. W Łodzi znajduje się wielkie centrum dystrybucyjne o powierzchni ponad 207 tys. m², wyceniane na 500 mln zł. Zostało wybudowane obok istniejącego Central European Logistics Hub.W tym samym mieście powstały także 3 inne obiekty o łącznej powierzchni ponad 270 tys. m². To właśnie one obsługują większość zamówień online.

W Długołęce pod Wrocławiem wybudowano natomiast nowoczesny magazyn z dogodnym dostępem do trasy S8 i zajmujący 14,5 tys. m². Dzięki tym inwestycjom Media Expert ma pełną kontrolę nad procesami fulfillmentowymi. Tym samym może zapewnić sprzedawcom krótsze czasy dostaw, stabilność operacyjną czy skalowalność biznesu bez własnych kosztów logistycznych.

Media Expert i inne platformy – konkurencja na ostrzu noża

Na rynku marketplace w Polsce trwa prawdziwy wyścig. Liderem wciąż niezmiennie pozostaje Allegro, które rozwija kolejne funkcjonalności dla sprzedawców. MediaMarkt uruchomił swój marketplace w maju 2025 roku, integrując go z siecią sklepów stacjonarnych. Z kolei Amazon jest w Polsce obecny już od 2021 roku, ale wciąż szuka sposobu na zwiększenie udziałów w rynku.

Do gry wchodzi teraz Media Expert – marka, która w świadomości konsumentów jest mocno zakorzeniona jako ekspert od elektroniki i sprzętu AGD. To może dać jej przewagę nad Allegro (kojarzonej bardziej jako platforma ze wszystkim dla każdego) i pozwolić przejąć część klientów oraz sprzedawców MediaMarkt.

Przeczytaj także: Retail media na fali wznoszącej. Mapa Możliwości Retail Media od IAB Polska

Co to oznacza dla konsumentów i sprzedawców?

Dla klientów uruchomienie marketplace przez Media Expert oznacza przede wszystkim większy wybór produktów i możliwość załatwienia większości zakupów w jednym miejscu. Sieć zapewnia przy tym bezpieczeństwo transakcji oraz pełnię praw konsumenckich. To w połączeniu z rozwiniętym zapleczem logistycznym przekłada się na krótsze czasy dostaw.

Sprzedawcy z kolei zyskują dostęp do milionów użytkowników odwiedzających platformę. Tym samym mogą dywersyfikować kanały sprzedaży obok Allegro, Amazona czy MediaMarkt, a dodatkowo korzystać ze wsparcia Media Expert w zakresie logistyki i obsługi klienta.

Nowa era polskiego e-commerce

Start marketplace’u Media Expert to jedna z największych zmian w polskim handlu internetowym ostatnich lat. Sieć, dotąd działająca w klasycznym modelu e-commerce, stawia krok w stronę budowy szeroko zakrojonego ekosystemu zakupowego.

Rywalizacja z pozostałymi marketplace’ami zapowiada się ostro, a w tle pozostaje pytanie: czy konsumenci są gotowi na kolejną platformę i jak szybko zaufają nowej ofercie? Zobaczymy również, czy rzeczywiście największymi beneficjentami dynamicznej konkurencji będą kupujący.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]