reklama
To pierwsza tego typu inicjatywa na polskim rynku. Ma ona za zadanie połączyć użytkowników, banki i sklepy w jednym ustandaryzowanym ekosystemie zwrotów za zakupy.
Nowy wymiar cashbacku w polskiej bankowości
Cashback od lat zyskuje na popularności wśród klientów, którzy coraz chętniej korzystają z możliwości odzyskania części wydatków. Dzięki współpracy Goodie i BLIKA rozwiązanie to zyska zupełnie nowy wymiar. Będzie ono dostępne bezpośrednio w aplikacjach bankowych, bez konieczności zakładania dodatkowych kont czy instalowania nowych aplikacji.
Użytkownik, który aktywuje ofertę przed zakupem i zapłaci BLIKIEM lub kartą, otrzyma zwrot części środków na swoje saldo w aplikacji bankowej. Następnie będzie mógł wypłacić cashback na konto.
Prosty model dla sklepów i banków
Nowa wielobankowa platforma cashbackowa ma być wyjątkowo prosta w obsłudze zarówno dla banków, jak i dla sklepów. Sprzedawcy, którzy zdecydują się dołączyć do programu, nie będą musieli przeprowadzać kosztownych integracji technicznych. Wystarczy że podpiszą umowy i uzgodnią warunków współpracy.
W zamian zyskają widoczność w aplikacjach bankowych oraz dostęp do szerokiej bazy klientów, z rozliczeniem opartym na rzeczywistych wynikach sprzedaży. To rozwiązanie ma umożliwić małym i dużym sklepom szybkie uruchomienie ofert promocyjnych bez dodatkowych nakładów technologicznych.
Wspólny projekt dla całego sektora
– Tworzymy nowy standard usługi cashback, przygotowany na dużą skalę, dla całego sektora bankowego. Nasze rozwiązanie bazuje na innowacyjnych mechanizmach wypracowanych przez goodie i widoczności w aplikacji mobilnej banku. Teraz, dzięki współpracy z BLIKIEM, technologia ta staje się dostępna dla wszystkich banków i sklepów w Polsce. To unikalne, nowe narzędzie, które pozwoli sklepom na zwiększenie swojej sprzedaży, przy braku konieczności technicznej integracji – mówi Wojciech Grudzień, prezes Goodie.
Natomiast Marcin Waldowski z BLIKA podkreśla, że nowa inicjatywa ma szansę powtórzyć sukces samego systemu płatności:
– Tak jak BLIK stał się motorem rozwojowym innowacyjnego sektora bankowego w Polsce, podobny potencjał widzimy w ustandaryzowanej w ramach sektora finansowego usłudze cashback. To unikalne narzędzie, które pozwoli klientom oszczędzać na zakupach, a bankom, które zdecydują się na wdrożenie, promować płatności i jeszcze bardziej zwiększać zaangażowanie w ich aplikacjach. Wierzymy, że takie połączenie otwiera ogromne możliwości rozwojowe dla całego rynku.
Nowy standard rynku płatności
W ramach projektu Goodie odpowiada za technologię, analitykę i mechanizmy cashbackowe. Z kolei BLIK zapewnia implementację usługi i komunikację programu w bankach, które zdecydują się wdrożyć nowe rozwiązanie.
Dla użytkowników oznacza to jeden, spójny ekosystem korzyści – bez względu na to, w jakim banku posiadają konto. Dla sektora finansowego – szansę na ujednolicenie i uproszczenie obsługi cashbacku w skali całego rynku.
Start nowej wielobankowej platformy cashbackowej planowany jest na 2026 rok.
Reklama