Autor: Artur Kawik, 29/08/2013 Facebook, naruszenie, ochrona prywatności, pozew, prawo w internecie, prywatność na facebooku, prywatność w Internecie, Stany Zjednoczone, ugoda, zdarzenia sponsorowane Marketing,Prawo
Dwa lata temu grupa użytkowników Facebooka w USA wniosła przeciwko serwisowi pozew, zarzucając, że mechanizm funkcjonowania zdarzeń sponsorowanych narusza ich prywatność. Sprawa znalazła swój finał w postaci zawarcia ugody. Na mocy porozumienia Facebook zobowiązał się do wypłaty 20 milionów dolarów w odszkodowaniach.
Autor: Artur Kawik, 28/08/2013 Facebook, komentarze, konkurs na Facebooku, konkursy, lubię to, Oś czasu, promocja na Facebooku, promocje, regulamin, tablice, Timeline, zmiany na Facebooku Marketing,W praktyce
Prowadzenie konkursów na Facebooku będzie teraz znacznie łatwiejsze. Serwis zniósł zakaz ich prowadzenia z wykorzystaniem takich funkcjonalności jak „Lubię to!” czy komentarze, a tym samym zezwolił na używanie w tym celu facebookowej Osi czasu. W miejsce dotychczasowego, pojawił się jednak nowy zakaz, dotyczący oznaczania fanów.
Autor: Artur Kawik, 28/08/2013 e-mail, Gmail, Google, Google Drive, Ixquick, kalendarz, Kalendarz Google, ochrona prywatności, poczta elektroniczna, polityka prywatności, praca biurowa, praca w internecie, prywatność w Internecie, SpiderOak, StartMail, StartPage, Tresorit, WhichTime, wirtualny dysk, Zoho Calendar, Zoho Mail W praktyce
Google nie szanuje naszej prywatności – takie nagłówki dominowały w ostatnich kilkunastu dniach w mediach na całym świecie. Jednak naszą prywatność, w zamian za darmowe usług, sprzedajemy nie tylko gigantowi z Mountain View. Czy istnieją na rynku rozsądne alternatywy dla usług takich gigantów jak Google czy Yahoo!, nie ingerujące jednak tak dalece w naszą prywatność?
Autor: Artur Kawik, 27/08/2013 badanie rynku, email marketing, finanse w interenecie, IAB AdEx, IAB Polska, marketing społecznosciowy, marketing w wyszukiwarkach, motoryzacja w internecie, PricewaterhouseCoopers, reklama graficzna, reklama mobilna, reklama online, reklama w internecie, reklama wideo, SEM, udział w rynku, wydatki Marketing,Raporty
Całkowite wydatki na reklamę online w I kwartale bieżącego roku przekroczyły 500 milionów złotych. Tym samym utrzymana została tendencja wzrostowa. Najbardziej dynamicznie rozwija się segment mobile, gdzie odnotowano podwojenie wydatków w porównaniu do pierwszych miesięcy ubiegłego roku.
Autor: Artur Kawik, 26/08/2013 media społecznościowe, praca, pracodawcy, RR Communication Consulting, social media, social media w pracy, studenci Ludzie,Raporty
Większość studentów polskich uczelni deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych kilka razy dziennie, często w celu wykonywania obowiązków. Ich zdaniem social media mogą być przydatnym narzędziem w pracy zawodowej, a to poprzez pomoc w rozwiązywaniu problemów lub jako źródło pogłębiania wiedzy. Nie znaczy to jednak, że uważają możliwość korzystania z mediów społecznościowych za warunek konieczny zatrudnienia w danej firmie.
Autor: Artur Kawik, 26/08/2013 administratorzy, godziny publikacji, interakcje, komentarze, liczba odsłon, liczba wyświetleń, posty, publikowanie, raport, socialbakers, SoTrender, Wisemetrics, zaangażowanie, zaangażowanie na Facebooku, zasięg, żywotność postów Marketing,Raporty
Polskie marki największą liczbę postów publikują między 9 a 15. Nie znaczy to jednak, że zupełnie zapominają o fanach aktywnych wieczorem. O 20 aktywność marek odżywa, a co więcej, to właśnie w godzinach wieczornych użytkownicy publikują najwięcej komentarzy.
Autor: Redakcja, 26/08/2013 Cameran Ashraf, internet, InternetBeta, konferencja, Olivier Kempkens, Rzeszów Wydarzenia
Wszyscy, którzy żywią się marketingiem, nowymi mediami i technologią wiedzą, że obecność na InternetBeta jest obowiązkowa. Konferencja po raz kolejny odbędzie się w stolicy Podkarpacia.
Autor: Artur Kawik, 23/08/2013 administratorzy, aplikacja Facebook, aplikacja mobilna, Facebook, Facebook Pages Manager, marketerzy, Menedżer stron, mobile, reklamodawcy, reklamy na facebooku, Shutterstock, zdjęcia Mobile,W praktyce
Bezpłatny dostęp do bazy zdjęć Shutterstocka przy tworzeniu reklam oraz możliwość wykorzystania w ramach jednej kampanii różnych zdjęć przy reklamach – to najnowsze nowinki Facebooka kierowane do marketerów. Z kolei dla wszystkich właścicieli fanpejdży przewidziano aktualizację aplikacji Pages Manager.
Autor: Artur Kawik, 22/08/2013 blogi, Facebook, nowe funkcje, nowe funkcjonalności, posty, strony internetowe, wstawianie postów W praktyce
Ledwie kilkanaście dni potrwała tym razem faza testów nowej usługi Facebooka. Wczoraj serwis ogłosił, że wszyscy użytkownicy mają już możliwość wstawiania postów z serwisu na strony internetowe.
Autor: Artur Kawik, 21/08/2013 CPC, CTR, efektywność, Facebook, promowane posty, reklama na Facebooku, reklamodawcy, reklamy na facebooku, wpisy sponsorowane, wskaźniki efektywnościowe, współczynnik klikalności, zdarzenia sponsorowane Marketing,Raporty
Facebook postanowił zadbać o wiedzę marketerów na temat oferowanych obecnie przez serwis formatów reklamowych i opublikował odświeżony przewodnik. Tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na ich wykupywanie w serwisie, być może zachęcą najświeższe dane, pokazujące wzrost efektywności reklam Facebooka.
Autor: Artur Kawik, 21/08/2013 aktywność, Brandwatch, częstotliwość, Datalogix, decyzje zakupowe, Facebook, konsumenci, marka w social media, marki na Twitterze, profil na Twitterze, profile firmowe, promowane tweety, Purchase Offline, reklama na Twitterze, strategia marki, strategia social media, Twitter Biznes,Marketing,Raporty
Największe marki najwyraźniej pokochały Twittera. Tę tezę zdaje się potwierdzać nie tylko dynamicznie rosnąca liczba tych, które prowadzą oficjalne profile na mikroblogu, ale również częstotliwość publikowania przez nie wpisów, a także coraz szerzej zakrojone cele, jakie chcą realizować za pośrednictwem Twittera. Co więcej, być może wkrótce mikroblog zaproponuje im coś, co jeszcze zwiększy atrakcyjność serwisu wśród marketerów, choć niekoniecznie przypadnie do gustu samym użytkownikom.
Autor: Artur Kawik, 20/08/2013 dane publiczne, dostęp do informacji, faceADDICTED, informacja publiczna, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, komunikacja kryzysowa, kryzys PR, Piotr "VaGla" Waglowski, prawo, rząd, social media, strategia antykryzysowa, umowa, vagla.pl, wizerunek, wizerunek w internecie Marketing,Prawo
Wiemy już, że rząd zawarł umowę, której przedmiotem jest wsparcie komunikacyjne jego działań w social media. Wiemy również, mniej więcej, jakie obowiązki wzięła na siebie druga strona umowy, czyli agencja interaktywna. Tutaj jednak kończą się fakty, a zaczynają opinie, a tych można znaleźć w internecie całkiem sporo. Jak to zwykle bywa, internauci są podzieleni w swoich ocenach.
Autor: Artur Kawik, 20/08/2013 aplikacje mobilne, e-commerce, e-zakupy, Facebook, karty kredytowe, mobilne płatności, mobilne urządzenia, nowa usługa, PayPal, płatności online, smartfony, społecznościowy system płatności, zakupy online, zakupy przez internet Biznes
W ostatnich dniach głośno o planach wprowadzenia przez Facebooka systemu mobilnych płatności. Czy serwis rzeczywiście chce konkurować na rynku, na którym działa gigant pokroju PayPala? Przedstawiciele Facebooka przekonują, że nie do końca.
Autor: Artur Kawik, 20/08/2013 Facebook, interakcje, liczba fanów, marki na Facebooku, najpopularniejsze, największy fan page, pomiar zaangażowania, posty, response rate, responsywność, socialbakers, Tymbark, zaangażowanie na Facebooku Marketing,Raporty
Czy można znaleźć złotą formułę na zaangażowanie? Wydaje się, że to niemożliwie, ale jak pokazuje najnowszy raport Socialbakers dotyczący polskiego Facebooka, marka może wypracować sobie trwałą i, co najważniejsze, efektywną metodę na generowanie zaangażowanie. Żywym tego przykładem jest jedna z wiodących polskich marek, która opublikowała trzy najbardziej angażujące posty lipca. Pewne wątpliwości może jednak wzbudzać jakość i oryginalność tychże…
Autor: Artur Kawik, 19/08/2013 czas spędzany online, Facebook, facebookowicze, interakcje, psychologia, samopoczucie, serwisy społecznościowe, użytkownicy, zachowania użytkowników Ludzie,Raporty
Idea przyświecająca twórcom portali społecznościowych to łączenie ludzi ze sobą. W ten sposób mają pomagać nam zaspokajać jedną z podstawowych potrzeb w hierarchii Maslowa – potrzebę przynależności czy więzi. Czy tego typu portale dobrze spełniają swoją rolę? Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez amerykańskich naukowców na grupie użytkowników Facebooka – niekoniecznie…