Autor: Artur Kawik, 26/08/2013 administratorzy, godziny publikacji, interakcje, komentarze, liczba odsłon, liczba wyświetleń, posty, publikowanie, raport, socialbakers, SoTrender, Wisemetrics, zaangażowanie, zaangażowanie na Facebooku, zasięg, żywotność postów Marketing,Raporty
Polskie marki największą liczbę postów publikują między 9 a 15. Nie znaczy to jednak, że zupełnie zapominają o fanach aktywnych wieczorem. O 20 aktywność marek odżywa, a co więcej, to właśnie w godzinach wieczornych użytkownicy publikują najwięcej komentarzy.
Autor: Redakcja, 26/08/2013 Cameran Ashraf, internet, InternetBeta, konferencja, Olivier Kempkens, Rzeszów Wydarzenia
Wszyscy, którzy żywią się marketingiem, nowymi mediami i technologią wiedzą, że obecność na InternetBeta jest obowiązkowa. Konferencja po raz kolejny odbędzie się w stolicy Podkarpacia.
Autor: Artur Kawik, 23/08/2013 administratorzy, aplikacja Facebook, aplikacja mobilna, Facebook, Facebook Pages Manager, marketerzy, Menedżer stron, mobile, reklamodawcy, reklamy na facebooku, Shutterstock, zdjęcia Mobile,W praktyce
Bezpłatny dostęp do bazy zdjęć Shutterstocka przy tworzeniu reklam oraz możliwość wykorzystania w ramach jednej kampanii różnych zdjęć przy reklamach – to najnowsze nowinki Facebooka kierowane do marketerów. Z kolei dla wszystkich właścicieli fanpejdży przewidziano aktualizację aplikacji Pages Manager.
Autor: Artur Kawik, 22/08/2013 blogi, Facebook, nowe funkcje, nowe funkcjonalności, posty, strony internetowe, wstawianie postów W praktyce
Ledwie kilkanaście dni potrwała tym razem faza testów nowej usługi Facebooka. Wczoraj serwis ogłosił, że wszyscy użytkownicy mają już możliwość wstawiania postów z serwisu na strony internetowe.
Autor: Artur Kawik, 21/08/2013 CPC, CTR, efektywność, Facebook, promowane posty, reklama na Facebooku, reklamodawcy, reklamy na facebooku, wpisy sponsorowane, wskaźniki efektywnościowe, współczynnik klikalności, zdarzenia sponsorowane Marketing,Raporty
Facebook postanowił zadbać o wiedzę marketerów na temat oferowanych obecnie przez serwis formatów reklamowych i opublikował odświeżony przewodnik. Tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na ich wykupywanie w serwisie, być może zachęcą najświeższe dane, pokazujące wzrost efektywności reklam Facebooka.
Autor: Artur Kawik, 21/08/2013 aktywność, Brandwatch, częstotliwość, Datalogix, decyzje zakupowe, Facebook, konsumenci, marka w social media, marki na Twitterze, profil na Twitterze, profile firmowe, promowane tweety, Purchase Offline, reklama na Twitterze, strategia marki, strategia social media, Twitter Biznes,Marketing,Raporty
Największe marki najwyraźniej pokochały Twittera. Tę tezę zdaje się potwierdzać nie tylko dynamicznie rosnąca liczba tych, które prowadzą oficjalne profile na mikroblogu, ale również częstotliwość publikowania przez nie wpisów, a także coraz szerzej zakrojone cele, jakie chcą realizować za pośrednictwem Twittera. Co więcej, być może wkrótce mikroblog zaproponuje im coś, co jeszcze zwiększy atrakcyjność serwisu wśród marketerów, choć niekoniecznie przypadnie do gustu samym użytkownikom.
Autor: Artur Kawik, 20/08/2013 dane publiczne, dostęp do informacji, faceADDICTED, informacja publiczna, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, komunikacja kryzysowa, kryzys PR, Piotr "VaGla" Waglowski, prawo, rząd, social media, strategia antykryzysowa, umowa, vagla.pl, wizerunek, wizerunek w internecie Marketing,Prawo
Wiemy już, że rząd zawarł umowę, której przedmiotem jest wsparcie komunikacyjne jego działań w social media. Wiemy również, mniej więcej, jakie obowiązki wzięła na siebie druga strona umowy, czyli agencja interaktywna. Tutaj jednak kończą się fakty, a zaczynają opinie, a tych można znaleźć w internecie całkiem sporo. Jak to zwykle bywa, internauci są podzieleni w swoich ocenach.
Autor: Artur Kawik, 20/08/2013 aplikacje mobilne, e-commerce, e-zakupy, Facebook, karty kredytowe, mobilne płatności, mobilne urządzenia, nowa usługa, PayPal, płatności online, smartfony, społecznościowy system płatności, zakupy online, zakupy przez internet Biznes
W ostatnich dniach głośno o planach wprowadzenia przez Facebooka systemu mobilnych płatności. Czy serwis rzeczywiście chce konkurować na rynku, na którym działa gigant pokroju PayPala? Przedstawiciele Facebooka przekonują, że nie do końca.
Autor: Artur Kawik, 20/08/2013 Facebook, interakcje, liczba fanów, marki na Facebooku, najpopularniejsze, największy fan page, pomiar zaangażowania, posty, response rate, responsywność, socialbakers, Tymbark, zaangażowanie na Facebooku Marketing,Raporty
Czy można znaleźć złotą formułę na zaangażowanie? Wydaje się, że to niemożliwie, ale jak pokazuje najnowszy raport Socialbakers dotyczący polskiego Facebooka, marka może wypracować sobie trwałą i, co najważniejsze, efektywną metodę na generowanie zaangażowanie. Żywym tego przykładem jest jedna z wiodących polskich marek, która opublikowała trzy najbardziej angażujące posty lipca. Pewne wątpliwości może jednak wzbudzać jakość i oryginalność tychże…
Autor: Artur Kawik, 19/08/2013 czas spędzany online, Facebook, facebookowicze, interakcje, psychologia, samopoczucie, serwisy społecznościowe, użytkownicy, zachowania użytkowników Ludzie,Raporty
Idea przyświecająca twórcom portali społecznościowych to łączenie ludzi ze sobą. W ten sposób mają pomagać nam zaspokajać jedną z podstawowych potrzeb w hierarchii Maslowa – potrzebę przynależności czy więzi. Czy tego typu portale dobrze spełniają swoją rolę? Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez amerykańskich naukowców na grupie użytkowników Facebooka – niekoniecznie…
Autor: Artur Kawik, 16/08/2013 banki, banki w internecie, Brand24, BZ WBK, dyskusje, Facebook, FFW Communication, forum internetowe, GoldenLine, ING, komunikacja, Krzysztof Małecki, marka w social media, mBank, Michał Sadowski, social media, strategia marki, wątki, wizerunek w internecie Marketing,Raporty
Dbając o swój wizerunek, banki nie mogą zapominać o internecie, a wręcz przeciwnie – powinny coraz większą uwagę zwracać na to, gdzie i jak pisze się o nich w sieci. Jak wskazują jednak wyniki najnowszego raportu “Banki w sieci”, instytucje finansowe w dalszym ciągu nie potrafią do końca wykorzystać potencjału drzemiącego w internecie i możliwości komunikacyjnych jakie stwarza sieć.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 14/08/2013 Doctor Who, Google, Google Maps, Londyn, TARDIS Ludzie
Wystarczy przespacerować się po wirtualnym Londynie za pomocą Google Maps, żeby znaleźć wehikuł czasu tytułowego bohatera serialu. Ciekawscy mogą też zajrzeć do środka i zobaczyć, jak podróżuje Władca Czasu.
Autor: Artur Kawik, 14/08/2013 eMarketer, marketerzy, marketing społecznosciowy, media społecznościowe, pomiar zaangażowania, social media, sprzedaż, wskaźniki efektywnościowe, zaangażowanie Marketing,Raporty
Jeszcze dwa lata temu marketerzy oczekiwali, że social media pomogą im osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe. Obecnie to angażowanie konsumentów staje się zarówno głównym celem marketingu społecznościowego, jak i zasadniczym kryterium oceny jego efektywności. Największym wyzwaniem, z jakim muszą zmierzyć się w tym obszarze marketingu, coraz częściej są natomiast ograniczone budżety.
Autor: Artur Kawik, 14/08/2013 bankowość internetowa, comScore, czas spędzany online, Europejczycy, Facebook, Google, internauci, komputer, liczba internautów, liczba użytkowników, liczba wyświetleń, mobile, najpopularniejsze, smartfony, social media, tablety, wyszukiwanie, zachowania użytkowników Ludzie,Raporty
Polscy internauci stanowią jedną z większych populacji wśród użytkowników internetu w Europie. Na tle innych europejskich nacji wypadamy jako ci, którzy spędzają w sieci najwięcej czasu, ale jednocześnie jako jedni z najmniej mobilnych, bowiem wciąż wykazujemy duże przywiązanie do komputerów PC i laptopów. Poza tym, Polacy wpisują wielkie ilości zapytań w wyszukiwarki internetowe oraz bardzo chętnie korzystają z bankowości online.
Autor: Artur Kawik, 13/08/2013 filtrowanie treści, kariera, praca w internecie, pracodawcy, rekruterzy, social media, usuwanie komentarzy, usuwanie wpisów Ludzie,Raporty
Aktywność w social media to już zdaniem wielu integralna część naszego wizerunku. Nie dziwi zatem, że w tego typu platformach informacji o kandydatach poszukują rekruterzy. Świadomość takich praktyk wśród internautów sprawia z kolei, że coraz częściej decydują się na usuwanie tych informacji, które ich zdaniem mogą potencjalnie zaszkodzić karierze zawodowej.