Autor: Redakcja, 09/08/2013 allegro, Bartosz Krupiński, PayU, płatności online, wakacje w internecie Ludzie,Raporty
Internet na urlopie nie jest nam niezbędny, ale jeśli już mamy do niego dostęp, to ponad 80 proc. wypoczywających łączy się z siecią, a co czwarta osoba chętnie dopłaciłby do noclegu, by być online. Jak organizujemy wypoczynek za pośrednictwem Internetu i jak korzystamy z sieci na urlopie analizuje PayU, dostawca usług płatniczych.
Autor: Artur Kawik, 09/08/2013 branża telekomunikacyjna, customer service, Facebook, fan page, marki na Facebooku, obsługa klienta, Orange Polska, Plus, response rate, responsywność, socialbakers, T-Mobile, zapytania, zarządzanie fan page Marketing,Raporty
W facebookowych działaniach z zakresu customer service niepodzielnie rządzi branża telekomunikacyjna. Wśród polskich marek prym wiodą w szczególności Orange i Plus. Administratorzy fan page pierwszej z nich są najbardziej zapracowani, z kolei ci prowadzący Plusa – zdecydowanie najszybsi w udzielaniu odpowiedzi.
Autor: Redakcja, 08/08/2013 MEC, mobile marketing, raport, smartfony, tablety Ludzie,Mobile
Zmienia się sposób korzystania z urządzeń mobilnych przez Polaków. Oprócz zmian na gruncie komunikacji z innymi użytkownikami, częściej zaczęliśmy wykorzystywać smartfony do łączenia się z internetem w domu, zastępując tymi urządzeniami wysłużone komputery.
Autor: Artur Kawik, 08/08/2013 algorytm, content, EdgeRank, Facebook, fan page, filtrowanie treści, interakcje, użytkownicy, zaangażowanie, zaangażowanie na Facebooku Marketing,W praktyce
Sposób działania facebookowego algorytmu EdgeRank dla wielu pozostaje wielką niewiadomą. Facebook postanowił nieco przybliżyć wszystkim zainteresowanym mechanizmy, jakie rządzą facebookowym filtrem treści. Przy okazji, ogłosił wprowadzenie zmiany, która zwiększa szanse na to, że użytkownicy zobaczą również nieco starsze wpisy.
Autor: Artur Kawik, 06/08/2013 akcje, giełda, LinkedIn, profesjonaliści, przychody, serwisy rekrutacyjne, sprawozdanie finansowe, strategia biznesowa, zysk Biznes
Po Facebooku przyszedł czas na LinkedIn. Spółka opublikowała sprawozdanie finansowe za II kwartał 2013 r., przy okazji ujawniając najnowsze statystyki serwisu. Inwestorzy mają powody do zadowolenia, bowiem wyniki finansowe spółki po raz kolejny okazały się lepsze od prognozowanych.
Autor: Artur Kawik, 06/08/2013 Facebook, FanPage Trends, interakcje, liczba fanów, marka na Facebooku, marketing społecznosciowy, marki na Facebooku, najpopularniejsze, pomiar zaangażowania, SoTrender, zaangażowanie na Facebooku Marketing,Raporty
W rankingach najpopularniejszych branżowych fanpejdży, do zmian na pozycji lidera doszło w kategoriach Banki i Kluby piłkarskie. W pierwszej z nich szturmem na szczyt zestawienia wdarła się strona Baśki z Banku BGŻ, prowadząca jednak odmienną komunikację niż bankowa konkurencja. Z punktu widzenia marketerów, jednym z najistotniejszych wydarzeń lipca na Facebooku było zniesienie ograniczeń związanych ze zdjęciem w tle.
Autor: Artur Kawik, 06/08/2013 dane osobowe, ochrona prywatności, polityka prywatności, prawo w internecie, prywatność w mediach społecznościowych, rządy, Twitter, udostępnianie, ujawnianie danych Ludzie,Prawo
Social media to ogromna skarbnica informacji o milionach ludzi na świecie. Wiedzą o tym doskonale rządy większości państw, które kierują do administratorów serwisów wnioski o udostępnienie danych. Z najnowszego raportu Twittera wynika, że tylko przez pierwszą połowę 2013 roku mikroblog otrzymał ponad 1100 tego typu zapytań. Prym na tym polu wiedzie rząd Stanów Zjednoczonych.
Autor: Artur Kawik, 05/08/2013 branża telekomunikacyjna, customer service, Facebook, marki na Facebooku, obsługa klienta, Plus, response rate, responsywność, SoTrender Marketing,Raporty
Marki telekomunikacyjne od dłuższego czasu postrzegane są jako jedne z najbardziej responsywnych na Facebooku. Na polskim rynku prym na tym polu wiedzie Plus. Administratorzy fan page’a tej marki odpowiadają na niemal wszystkie posty facebookowiczów, a w dodatku robią to szybciej od konkurencji.
Autor: Artur Kawik, 05/08/2013 Facebook, fan page, kanał na YouTube, liczba fanów, Orange Polska, Serce i Rozum, zaangażowanie, zaangażowanie na Facebooku Marketing
Rok i trzy miesiące – tyle czasu potrzebował fan page Serce i Rozum, by zdobyć drugi milion fanów. W międzyczasie dwójka sympatycznych bohaterów została koronowana na królów polskiego Facebooka. Bez wątpienia animowana para już na trwałe wpisała się w polski rynek reklamy.
Autor: Artur Kawik, 02/08/2013 customer service, Facebook, klienci, konsumenci, obsługa klienta, response rate, responsywność, socialbakers, Socially Devoted, zapytania Marketing,Raporty
Obecność marek w social media, a zwłaszcza na Facebooku, wymaga od nich coraz bardziej pogłębionej komunikacji z klientami. Ci bowiem oczekują, że za pośrednictwem mediów społecznościowych marka prowadzić będzie także działania z zakresu customer service. Z analiz Socialbakers wynika, że firmy coraz lepiej radzą sobie z wychodzeniem naprzeciw tym oczekiwaniom, prowadząc aktywnie obsługę klienta na swoich fan page’ach.
Autor: Artur Kawik, 02/08/2013 blogi, crossposting, Facebook, kanał aktualności, News Feed, nowe funkcje, nowe funkcjonalności, posty, wstawianie postów Marketing,W praktyce
Właściciele serwisów informacyjnych czy blogów od dłuższego czasu mogą korzystać z funkcji wstawiania tweetów na swoje strony. Już wkrótce to samo będzie można robić z postami z Facebooka, o czym serwis poinformował w środę. Ponadto testowany jest specjalny filtr w kanale aktualności, dzięki któremu użytkownik będzie mógł sprawdzić, jakie treści opublikowali jego znajomi w konkretnym dniu.
Autor: Artur Kawik, 01/08/2013 akcje, Facebook, reklama na Facebooku, reklama wideo, reklamodawcy, spot, wideo w internecie Biznes,Marketing
Od kilku miesięcy bardzo głośno w branży internetowej o planach wprowadzenia przez Facebooka reklam wideo. Z racji tego, iż ich pojawienie się w serwisie jest niemal pewne, najgorętsze pytania zadawane przez marketerów to „kiedy?” oraz „za ile?”. Odpowiedź na to drugie może u wielu z nich wywołać spory ból głowy.
Autor: Artur Kawik, 01/08/2013 dyskusje, Influencers, komentarze, LinkedIn, nowe funkcje, nowe funkcjonalności, profile firmowe, statystyki, strony dla firm, system komentarzy, wpisy sponsorowane W praktyce
Ostatnie dni przyniosły właścicielom stron firmowych prezenty od LinkedIn. Najświeższym są nowe statystyki dla profili firmowych. Kilka dni temu wprowadzono również wpisy sponsorowane. Ponadto serwis postanowił podążać drogą Facebooka, zachęcając użytkowników do częstszych dyskusji pod wpisami najbardziej wpływowych użytkowników.
Autor: Artur Kawik, 31/07/2013 blogi korporacyjne, Facebook, Fortune, Fortune 500, Google, Instagram, korporacje, Pinterest, social media, spółki, Twitter, YouTube Marketing,Raporty
Nie Facebook, a Twitter jest tym serwisem społecznościowym, który cieszy się największą popularnością wśród wielkich korporacji. Duże spółki coraz chętniej wykorzystują social media w swoich działaniach. Dotyczy to nie tylko Facebooka i Twittera, ale również YouTube. Na popularności zyskuje także prowadzenie blogów korporacyjnych.
Autor: Artur Kawik, 31/07/2013 Cadbury, case studies, Dodge, General Electric, Intel, kampanie marketingowe, konkursy, konkursy internetowe, najlepsze kampanie, NASA, Nike, Pepsi, Planeta FM, społecznościowa kampania Case study,Marketing
Jak angażować klientów marki? Na to pytanie każdego dnia próbują odpowiedzieć sobie tysiące marketerów. Chętnie wykorzystywanym sposobem są konkursy, jednak tutaj pojawia się kolejny ewentualny dylemat. Jak nie popaść w sztampę i postawić przed uczestnikami nieco trudniejsze zadanie niż polubienie i udostępnienie posta? Sprawdziliśmy, jak kreatywnie można angażować internautów…