Autor: Artur Kawik, 04/05/2012 grupy, NK.pl, nowe funkcje, znajomi W praktyce
Serwis NK zaprezentował nową funkcjonalność w postaci strony do zarządzania grupami. Dzięki niej użytkownik uzyskuje w jednym miejscu dostęp do informacji o utworzonych przez siebie grupach, tych, których jest członkiem oraz grup swoich znajomych. Nie jest jeszcze znany ostateczny wygląd strony, dlatego serwis udostępnia cztery różne wersje layoutu, z których użytkownicy wybiorą tę najlepszą.
Autor: Artur Kawik, 02/05/2012 content, Facebook, komentarze, posty, regulamin, Support Dashboard, usuwanie wpisów, zgłaszanie contentu W praktyce
Użytkownicy Facebooka mają możliwość zgłaszania treści, które ich zdaniem są obraźliwe, niestosowne bądź też uznają je za spam. Do tej pory po dokonaniu zgoszenia facebookowicz nie wiedział jednak co się działo dalej z jego wnioskiem. Rozwiązaniem ma być testowana właśnie nowa funkcja, czyli panel pozwalający kontrolować zgłoszenia.
Autor: Artur Kawik, 30/04/2012 CONNECT, gry społecznościowe, liczba odsłon, liczba użytkowników, Lightspeed Research, mobile, Nasza Klasa, NK.pl, pomiar zaangażowania, TNS OBOP Biznes
Współpraca zespołu Research NK z TNS OBOP w ramach projektu Connect, 1,3 mln mobilnych użytkowników miesięcznie, poziom aktywności użytkowników na poziomie 68% – tak przedstawiają się niektóre z sukcesów jakie stały się udziałem serwisu NK.pl w pierwszych miesiącach tego roku.
Autor: Artur Kawik, 27/04/2012 bezpieczeństwo w internecie, Facebook, McAfee, oprogramowanie antywirusowe, spam, Symantec, wirusy Biznes
Microsoft, McAfee, TrendMicro, Sophos, Symantec – to lista firm, które mają pomóc Facebookowi w lepszej ochronie użytkowników przed wirusami, spamem i oprogramowaniem szpiegowskim. Dzięki temu na „czarnej liście” Facebooka znajdą się również strony znajdujące się w bazach wyżej wymienionych producentów oprogramowania antywirusowego. Dodatkowo, facebookowicze uzyskują możliwość skorzystania z sześciomiesięcznych licencji na bezpłatne użytkowanie produktów tychże firm.
Autor: Artur Kawik, 27/04/2012 Demotywatory, Facebook, fan page, Kwejk, liczba fanów, Orange, rebranding, Serce i Rozum, TP SA, zaangażowanie Marketing
Jak dotąd jedynym polskim fanpejdżem, który przekroczył barierę miliona fanów był ten promujący portal Demotywatory. Teraz udało się to następnemu i co więcej, to pierwszy taki przypadek wśród fanpejdży należących do marek. Nie dziwi, że zaszczyt ten spotkał dwójkę sympatycznych bohaterów znanych z reklam usług TP SA, a obecnie Orange.
Autor: Kamila Sowiar, 26/04/2012 aukcje na Facebooku, e-commerce, f-commerce, firma na Facebooku, Kupuję.to, Mark Zuckerberg, social selling, social shopping Marketing,W praktyce
Internetowa platforma aukcyjna Kupuję.to rozszerzyła działalność na najpopularniejszy serwis społecznościowy świata. Pierwsza polska darmowa aplikacja f-commerce pozwala w prosty sposób dodać do każdego fan page’a funkcję sklepu on-line. Czy fani i administratorzy fan page’y to “kupią”?
Autor: Kamila Sowiar, 26/04/2012 adaptacja w marketingu, Bruce Dickinson, Forum IAB, Iron Maiden, Justin Cooke, media społecznościowe, Niku Banaie, Rob Griffin Wydarzenia
Już za miesiąc ruszy kolejna, szósta edycja Forum IAB zatytułowana “Adaptive Marketing. Adaptive Enterprise”. Najważniejszym prelegentem tegorocznej konferencji będzie Bruce Dickinson, wokalista zespołu Iron Maiden.
Autor: Artur Kawik, 26/04/2012 +1, content, Google Plus, lubię to, marketing wirusowy, udostępnianie W praktyce
Przycisk „Lubię to” od dawna ma swojego google’owego odpowiednika w postaci „+1”. Wciąż jednak brakowało przycisku, dzięki któremu użytkownicy Google+ mogliby udostępniać w serwisie treści bezpośrednio z poziomu innych stron w Sieci, tak jak w przypadku Facebooka. Firma z Mountain View postanowiła wreszcie naprawić to „niedopatrzenie”.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 26/04/2012 e-commerce, firma w Internecie, handel w internecie, reklama w internecie, sklep internetowy, Wrocław Wydarzenia
Polski rynek e-commerce to najszybciej rozwijający się sektor handlu. Liczba klientów sklepów i aukcji internetowych rośnie szybciej niż liczba internautów w Polsce. 29 maja we Wrocławiu odbędzie się szósta edycja konferencji poświęconej temu zagadnieniu.
Autor: Artur Kawik, 25/04/2012 chmura, Google, Google Drive, praca w chmurze, przechowywanie danych, wirtualny dysk Biznes
Długo oczekiwany wirtualny Dysk Google wreszcie pojawił się na rynku. Firma z Mountain View tradycyjnie już postarała się o integrację z innymi usługami, takimi jak Dokumenty, Google+ czy Gmail. Od konkurentów w rodzaju Dropboxa czy SkyDrive odróżnia się między innymi warunkami korzystania z usługi, które w przypadku Google Drive są z punktu widzenia użytkownika bardziej niekorzystne.
Autor: Artur Kawik, 24/04/2012 Facebook, Instagram, IPO, liczba użytkowników, prawa patentowe, przychody, SEC, zysk Biznes
Wraz ze złożeniem kolejnych dokumentów do organu nadzoru giełdowego w USA Facebook ujawnił kilka najświeższych danych. Wynika z nich, że na świecie jest już ponad 900 milionów facebookowiczów, z czego aż 500 milionów korzysta również z mobilnej wersji serwisu! Spółka podała również do publicznej wiadomości wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku, szczegóły transakcji przejęcia Instagramu oraz poinformowała o nabyciu 650 patentów od Microsoftu.
Autor: Artur Kawik, 24/04/2012 Eurocom Worldwide, Facebook, firmy, Imago PR, kariera, LinkedIn, praca, praca w internecie, rekrutacja, rekruterzy, social media Ludzie
Nasza aktywność w social mediach to dla rekruterów firm technologicznych doskonałe źródło wiedzy. Na tej podstawie możemy nawet zostać odrzuceni w toku procesu rekrutacyjnego. Biorąc pod uwagę, że połowa firm chce zwiększyć nakłady na komunikację w social mediach, można być pewnym, że uwadze specjalisty od HR nie umknie nic, do czego tylko będzie mógł dotrzeć. Uważać trzeba przy tym na wiele serwisów, bowiem te najpopularniejsze są używane w podobnym stopniu.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 23/04/2012 Facebook, Facebookowy Słownik Frekwencyjny, internauci, Profeina, SoTrender Ludzie
Jakimi słowami posługują się użytkownicy polskiego Facebooka? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Facebookowy Słownik Frekwencyjny, stworzony przez Sotrender we współpracy z agencją PR Profeina.
Autor: Artur Kawik, 23/04/2012 Facebook, fan page, fundraising, liczba fanów, organizacje pożytku publicznego, pomiar zaangażowania, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, WWF Raporty
Większość organizacji pożytku publicznego nie potrafi skutecznie zabiegać o wsparcie dla swoich akcji na Facebooku. Jednym z wyjątków jest założona przez Jerzego Owsiaka Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Dzięki wielkiemu wsparciu mediów, ale też przemyślanej strategii WOŚP jest najpopularniejszą tego typu organizacją na Facebooku. Swojego fan page nie ma z kolei Fundacja TVN „Nie jesteś sam”.
Autor: Kamila Sowiar, 20/04/2012 Confused.com, Driving in heels competition, kampania w Pinterest, Pinterest, YouTube Case study
Jak zachęcić kobiety do bezpieczniejszych zachowań za kółkiem? Pozwól im pochwalić się w popularnym serwisie społecznościowym szpilkami, w których prowadzą samochód. Brytyjska firma ubezpieczeniowa wykorzystuje Pinterest do promowania bezpieczeństwa na drogach.