Autor: Artur Kawik, 29/10/2011 centrum danych, dane, dane osobowe, Facebook, Luleå, Szwecja, użytkownicy Mobile
Dotychczas centra gromadzenia i przetwarzania danych użytkowników Facebooka znajdowały się wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Wkrótce ma się to zmienić, bowiem firma potwierdziła krążące od kilku miesięcy plotki o planach wybudowania takowego centrum w Szwecji. Powstanie w małym mieście na północy kraju.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 28/10/2011 IAB Polska, Internet Poland, konkurs Wydarzenia
8 i 9 listopada w Warszawie odbędzie się konferencja Internet Poland 2011. U nas macie szansę wygrać zaproszenie na to wydarzenie.
Autor: Artur Kawik, 28/10/2011 aktywność, dyskusje, Facebook, fan page, Interactive Research Center, kobiety, komentarze, lubię to, mężczyźni, zaangażowanie Ludzie,Raporty
Kobiety na Facebooku najbardziej angażuje fan page “Kocham Buty i Torebki”, aczkolwiek w zestawieniu poszczególnych kategorii triumfują profile związane w branżą kosmetyczną. W porównaniu z mężczyznami panie są bardziej otwarte na dyskusje pod postami, często wyrażając w ten sposób emocje.
Autor: Artur Kawik, 28/10/2011 cv, Facebook, HR, kandydaci, kwalifikacje, LinkedIn, profil, rekrutacja, social media, treści, Twitter Ludzie,Raporty
Media społecznościowe to już nieodłączne narzędzie pracy rekruterów przy wyborze odpowiednich kandydatów na stanowiska. Okazuje się, że najczęściej zapoznają się z profilami aplikujących tuż po zapoznaniu się z CV. Co więcej, okazuje się, że wizerunek w social mediach może mieć wielki wpływ zarówno na decyzję o zatrudnieniu, jak i odrzuceniu danego kandydata.
Autor: Justyna Kot, 27/10/2011 blog, Blogger, blogosfera, Google Mobile
Kolejnym krokiem serwisu na drodze do stworzenia spójnej platformy jest integracja z Bloggerem. Od tej chwili blogerzy będą mogli eksponować swoje blogi w Google+.
Autor: Redakcja, 27/10/2011 bank, case study, faceADDICTED, Kredyt Bank, lojalność, zaangażowanie Case study
Kredyt Bank w pierwszej fazie istnienia na Facebooku skupił się na wzroście organicznym, lojalizacji obecnych fanów, a także prowadzeniu dialogu ze społecznością. Celem kampanii było zbudowanie lojalności i wykreowania wysokiej interakcji z marką.
Autor: Artur Kawik, 27/10/2011 CityVille, Facebook, inwestorzy, Mashable, Sims Social, Zynga Biznes
Czy warto mieć swojego szefa w gronie facebookowych znajomych? Ilu facebookowiczów jest zdania, że zbyt często obserwują profile swoich byłych partnerów? Odpowiedzi na te i kilka innych pytań przynosi infografika Mashable. Dowiemy się z niej także kto i jak dużo inwestował na przestrzeni lat w Facebooka.
Autor: Artur Kawik, 26/10/2011 Facebook, internet mobilny, LinkedIn, mobile, telefony komórkowe, Twitter, USA Ludzie,Mobile,Raporty
Stale rośnie liczba internautów, którzy korzystają z mediów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W Stanach Zjednoczonych ich liczba wzrosła o ponad 37% w ciągu minionych 12 miesięcy. Ponad połowa z nich łączy się w ten sposób z social mediami każdego dnia. Największą popularnością cieszy się oczywiście Facebook.
Autor: Justyna Kot, 26/10/2011 Ceneo, sklepy internetowe, zakupy online Biznes,Raporty
Zarówno dla klientów sklepów internetowych, jak i dla samych sklepów rośnie znaczenie budowy dobrych relacji opartych na zaufaniu i lojalności. Zadowoleni z zakupów internauci najczęściej wracają do sklepu ponownie. A sklepy stawiają przede wszystkim na wysoki poziom obsługi klienta.
Autor: Justyna Kot, 25/10/2011 Fakt, forum internetowe, Jakub Kudła, Olgierd Rudak, prawo, Roman Giertych, sąd, wolność słowa Prawo
Roman Giertych przegrał proces z wydawcą Faktu. Według nieprawomocnego wyroku sądu, wydawca odpowiada za obraźliwe treści na forum internetowym tylko jeśli jest jednocześnie moderatorem.
Autor: Grzegorz Miłkowski, 25/10/2011 gastronomia, Millward Brown SMG/KRC, Rzetelna Firma, turystyka Ludzie,Raporty
W ciągu ostatniego roku Polacy najczęściej szukali w sieci informacji na temat firm z branży turystycznej i gastronomicznej. Internet jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni.
Autor: Artur Kawik, 25/10/2011 archiwizacja, dane osobowe, Facebook, Komisja Europejska, prawo, prywatność, Unia Europejska Ludzie,Prawo
W międzynarodowym oddziale Facebooka w Dublinie przeprowadzana jest kontrola, celem wykazania czy przechowywanie przez serwis danych, które użytkownicy zdecydowali się usunąć, jest zgodne z irlandzkimi regulacjami dotyczącymi danych osobowych. Po raz kolejny okazuje się, że portal nie do końca szanuje prywatność swoich użytkowników.
Autor: Justyna Kot, 24/10/2011 Adv, film wirusowy, marketing wirusowy, Pride&Glory, tesco, YouTube Marketing
Piątkowy wieczór należał do Henia, dobrze znanego wszystkim z reklam Tesco. Przebrany za Batmana i przemawiający jak natchniony ksiądz Natanek informował o nowych promocjach. Do poniedziałku wirusową reklamę Tesco obejrzało na You Tube blisko milion osób. Ponad 100 tys. użytkowników Facebooka udostępniło ją na swoich ścianach.
Autor: Artur Kawik, 24/10/2011 administratorzy, aplikacja, dyskusje, Facebook, fan page Mobile
“Dyskusje”, będące w istocie facebookowymi forami internetowymi, najwyraźniej nie sprawdziły się, bowiem Facebook poinformował, że znikną z końcem października.
Autor: Artur Kawik, 24/10/2011 anonimowość, Google Plus, identyfikacja, prywatność w Internecie, pseudonimy, użytkownicy Mobile
Nie wszystkim odpowiadała polityka używania w Google+ prawdziwych imion i nazwisk. Użytkownicy, którzy „chowali” się za pseudonimami mieli 4 dni na zmianę nazwy profilu, w przeciwnym wypadku konto ulegało zawieszeniu. Google zapowiedział jednak zmiany w tej kwestii.