Firmy farmaceutyczne kontra nowa polityka Facebooka

Amerykańskie firmy farmaceutyczne wciąż nie wiedzą jak działać w social mediach. Część z nich zabrania nawet internautom komentowania na ich facebookowych fan page’ach.
Amerykańskie firmy farmaceutyczne wciąż nie wiedzą jak działać w social mediach. Część z nich zabrania nawet internautom komentowania na ich facebookowych fan page’ach.
Przeciętny koszt kampanii reklamowej w social mediach to prawie ćwierć miliona dolarów. Dużo? Potencjalne zyski sięgają kilku milionów dolarów, jak wynika z raportu magazynu Focus.
Twórcy aplikacji na Facebooka nie przestają zaskakiwać. Tym razem izraelska firma Willook postanowiła stworzyć użytkownikom możliwość zapisania wiadomości, która ukaże się na portalu po ich śmierci.
Niemal każdy mieszkaniec Monako posiada konto na Facebooku. Portal jest również bardzo popularny w krajach nordyckich, a w Polsce dopiero raczkuje – tak wynika z danych opublikowanych przez Socialbakers.
Toyota wpadła na pomysł, jak na rynku motoryzacyjnym wykorzystać narzędzia używane w serwisach społecznościowych. Znany japoński producent aut wraz z amerykańską firmą internetową Salesforce.com i Microsoftem otwiera portal społecznościowy, za pomocą którego kierowcy będą mogli komunikować się ze swoimi… autami.
Skype i Facebook to bezsprzecznie najpopularniejsze marki na rynku mediów społecznościowych, największą zapaść przeżywa z kolei MySpace. Tak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez portal SocialTimes.
Prawdziwym hitem okazał się być czwartkowy debiut akcji portalu LinkedIn na nowojorskiej giełdzie. Ich wartość przekroczyła ponad 2-krotnie wycenę w IPO!
Marki z największą ilością fanów na Facebooku to te z sektora FCMG, branży mediów oraz odzieżowej, jednakże największe zaangażowanie użytkowników generują te związane z przemysłem motoryzacyjnym i… alkoholowym. Tak wynika z danych opublikowanych przez Socialbakers.
“Piotr jest w związku z Anną i 54 innymi kobietami” na facebook’owym profilu – brzmi śmiesznie? Najnowsza kampania Axe w Tunezji pokazuje, że gdyby stworzyć taką możliwość, tamtejsi mężczyźni zapewne chętnie pochwaliliby się na swoich kontach większą liczbą partnerek.
O możliwościach jakie daje Facebook nie trzeba nikogo przekonywać. Wraz z założeniem strony “Non-profits on Facebook” twórcy portalu stwarzają tego typu organizacjom szansę na zdobycie wiedzy związanej ze skutecznym wykorzystywaniem potencjału społecznościowego giganta.
Profil na Facebooku to wizytówka kandydata ubiegającego się o posadę, a firmowe konto w serwisie społecznościowym to pierwsze wrażenie na temat przyszłego pracodawcy. O tym, że social media mogą być pomocne przy poszukiwaniu pracy przekonuje raport Instytutu Badawczego Randstad.
Jak wynika z raportu Advertising Age, statystyczny użytkownik Facebooka to Amerykanin po trzydziestce. Niższą średnią wieku może pochwalić się MySpace. Z kolei użytkownicy Twittera stanowią blisko 10% populacji na świecie.
Nie mają największej ilości fanów, a jednak to one w największym stopniu angażują użytkowników Facebooka. O czym mowa? O religijnych fan page’ach.
Jeszcze kilkanaście dni temu Facebook wydawał się być faworytem w wyścigu po kupno Skype’a. W ostatnich dniach to największy portal społecznościowy świata jest typowany do wyemitowania akcji na giełdzie.
Dostęp do Facebooka za pomocą otwieracza do piwa? Brzmi to dziwnie, ale najnowsza reklama Heinekena przekonuje, że to możliwe!