X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Deweloper pod ostrzałem, czyli coraz większe wymagania klientów

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Oczy obserwują, uszy słuchają, usta mówią… Dzisiejszy klient wie czego chce. Musi mieć również pewność, że wybór, którego dokonuje, jest trafny. Liczy się atrakcyjny projekt, profesjonalna obsługa i pozytywny wizerunek inwestora. Deweloperze, dowiedz się co zrobić, by sprostać oczekiwaniom swoich klientów.  

Warto zainwestować w przyszłość

Rosnące wymagania społeczeństwa sprawiają, że deweloperzy muszą stanąć na wysokości zadania i przekonać do siebie potencjalnych klientów. W jaki sposób? Przede wszystkim trzeba zadbać o dobry PR, tworząc obraz profesjonalnego, nowoczesnego i godnego zaufania dewelopera.

Budowanie takiego wizerunku powinno zostać precyzyjnie zaplanowane, gdyż jest to proces długotrwały, obejmujący m.in. działania online, media relations czy identyfikację wizualną. Pomocna okaże się w tym przypadku agencja PR, która wskaże, na jakie działania warto postawić, a z jakich zrezygnować.

Strategia marki wiąże się z długoterminowymi działaniami, strukturą danej firmy oraz jej kulturą organizacyjną – wyjaśnia Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. – Odpowiednia strategia zwiększa świadomość brandu, wpływa na jego rozpoznawalność, a przede wszystkim pogłębia zaufanie klientów do marki – dodaje.

Liczy się spójność i konsekwencja

Identyfikacja wizualna musi być zgodna z filozofią marki, a wszystkie materiały graficzne powinny do siebie pasować. Zarówno strona internetowa, która jest często pierwszym źródłem informacji o deweloperze, jak i foldery, materiały biurowe czy stoiska targowe muszą ze sobą współgrać. Jednolity wizerunek świadczy o jakości oraz profesjonalizmie, a klientom daje poczucie bezpieczeństwa i pewności dobrego wyboru.

Niestety wielu deweloperów szuka drogi na skróty, a efektem pójścia na łatwiznę jest często niespójna komunikacja wizualna. Przykładowo, strona internetowa całkowicie odbiega od ulotek i bilbordów, a do tego jest niedopracowana pod kątem merytorycznym. Nie tędy droga – twierdzi Anna Gumowska. – Aby przekonać do siebie klientów, należy pamiętać, że wyznacznikiem sukcesu wizerunkowego jest spójność, jasny przekaz oraz konsekwencja – dodaje.

Klienci lubią niespodzianki

Obecnie bilbordy, ulotki czy strona internetowa to za mało. Trzeba czymś się wyróżnić, zrobić coś nietypowego, aby nie dać o sobie zapomnieć. Nieszablonowym pomysłem są kampanie teaserowe, polegające na zaciekawieniu odbiorców. Reklama przeprowadzana jest w co najmniej dwóch odsłonach. Pierwsza opiera się wyłącznie na aluzji, bez ujawniania przedmiotu promocji. Druga jest wyjaśnieniem komunikatu, zdemaskowaniem przekazu. Teaserem mogą być np. zdjęcia, spoty reklamowe czy hasła. Ważne, żeby zaintrygowały i skłoniły do myślenia, a następnie podjęcia odpowiedniego działania, np. wejścia na stronę www.

Takie kampanie sprawdzają się bardzo dobrze w przypadku nowych inwestycji mieszkaniowych. Nawet osoby, które w danym momencie nie są zainteresowane zakupem mieszkania, zachęcone kampanią, mogą w przyszłości stać się nabywcami innej nieruchomości dewelopera - mówi Anna Gumowska.

Należy jednak pamiętać, że przeprowadzenie kampanii teaserowej nie jest zadaniem prostym i tanim. Wciągnięcie odbiorców w pewnego rodzaju grę jest zaledwie połową sukcesu. Istotne, aby ostatni etap, a więc rozwiązanie zagadki nie stało się rozczarowaniem, lecz wywołało na twarzy uśmiech, a przede wszystkim zachęciło do wejścia na stronę z ofertą czy wykonania telefonu do biura sprzedaży. Ważne, żeby zaciekawić klienta, a przez to skłonić do podjęcia konkretnych kroków.

Jak zdobyć przychylność otoczenia?

Idealnym sposobem na zdobycie sympatii otoczenia są działania CSR, opierające się na społecznej odpowiedzialności biznesu, w których priorytetem są nie tyle korzyści dewelopera, co jego otoczenia. Te długofalowe poczynania przejawiają się zaangażowaniem przedsiębiorców w akcje charytatywne, propagowaniem integracji oraz aktywizacji społeczności lokalnej, działaniami proekologicznymi, promowaniem kultury czy krzewieniem pozytywnych wartości.

Organizowanie przez dewelopera warsztatów dla najmłodszych czy zbiórki pieniędzy na szczytny cel na długo zapada w pamięć klientów, wzmacniając jego pozytywny wizerunek. Poza tym zgromadzenie wiedzy na temat potrzeb klientów przyczynia się do zwiększenia szans na powodzenie nowych inwestycji.

- Niestety w branży wciąż mało jest tego typu działań - mówi Anna Gumowska. – Deweloperzy w niewielkim stopniu zdają sobie sprawę z tego, że dzięki takim poczynaniom będą w stanie precyzyjniej dotrzeć do grup docelowych, a tym samym sprostać rosnącym wymaganiom klientów, będąc zawsze o krok przed innymi- dodaje.

Zadowolony klient to najlepszy ambasador marki, to dzięki niemu deweloper może zyskać kolejnych klientów. Dlatego dbanie o wizerunek to nie reklama czy promocja. To niekończące się działania, które mają na celu budowanie długofalowej relacji zarówno z potencjalnymi nabywcami, jak i z całym otoczeniem zewnętrznym marki.