X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co powinno się znaleźć w raporcie od agencji SEO?

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

seo

reklama

Jednym z pierwszych zadań specjalisty SEO, który rozpoczyna pracę nad zwiększeniem widoczności danego serwisu w Google, jest raportu z audytu SEO. Co powinno znaleźć się w podsumowaniu dostarczanym przez agencję?

Raport z audytu SEO

Jednym z pierwszych zadań specjalisty SEO, który rozpoczyna pracę nad zwiększeniem widoczności danego serwisu w Google, jest raportu z audytu SEO. Badana jest wtedy kondycja techniczna serwisu, a także wyszukiwane są pola do optymalizacji. Kompleksowy raport z audytu powinien zawierać zalecenia i poprawki, które należy wprowadzić na stronie, aby miała ona szansę pojawić się na wyższych pozycjach w Google. Raport z audytu SEO powinien obejmować m.in.: analizę pracy serwera, kodu strony, zaindeksowanych stron czy błędów w serwisie.

Raport z działań agencji

W cyklicznych raportach od agencji SEO powinny się znaleźć następujące informacje:

  • ogólna widoczność strony w Google

W tej sekcji powinna zostać przedstawiona liczba fraz, na jakie serwis znajduje się w TOP wyników wyszukiwania. Z reguły pulę tę rozdziela się na przedziały TOP3, TOP10 i TOP50. Ważne, aby tym danym towarzyszyła informacja, czy liczba fraz wzrosła czy zmalała w porównaniu do analogicznego okresu (np. rok temu) lub momentu rozpoczęcia współpracy.

 

  • widoczność serwisu na najważniejsze słowa kluczowe

Jedną z kwestii ustalanych między agencją a klientem przed rozpoczęciem współpracy jest wytypowanie konkretnych fraz, na które pozycjonowany będzie serwis i które są najważniejsze z biznesowego punktu widzenia. W cyklicznym raporcie SEO od agencji powinna więc znaleźć się informacja o tym, jak zmieniły się pozycje serwisu na te słowa kluczowe.

 

  • widoczność strony na frazy brandowe

W punkcie tym należy sprawdzić, jaki udział w grupie wszystkich słów kluczowych, na jakie dany serwis jest widoczny w Google, stanowią frazy powiązane z marką.

 

  • ruch organiczny w serwisie

Do zadań agencji SEO należy systematyczne zwiększanie ruchu organicznego w serwisie. W raporcie SEO powinno się więc znaleźć zestawienie wolumenu ruchu organicznego miesiąc do miesiąca, a nawet rok do roku. Sekcja dotycząca ruchu organicznego powinna zawierać także informacje o tym, jaki procent całego ruchu na stronie wygenerowany został przez działania SEO oraz które sekcje serwisu osiągają najlepsze wyniki.

 

  • porównanie do konkurencji

Aby raport działań SEO był kompleksowy, należy również przeanalizować, jak na te same słowa kluczowe widoczna jest konkurencja. Pozwoli to spojrzeć na sytuację firmy, którą obsługuje agencja z odpowiedniej perspektywy. Dlatego też raport SEO powinien zawierać informacje o najbliższej konkurencji w Google (która nie zawsze jest tożsama z konkurencją biznesową) oraz krótkie porównanie osiąganych wyników.

 

  • pozyskane linki oraz ich źródła

Pozyskiwanie linków zewnętrznych dla serwisu to jedno z głównych zadań specjalisty SEO, ponieważ ma ono bezpośredni wpływ na pozycje osiągane w Google. Trzeba jednak pamiętać, że nie ilość, a jakość zdobywanych linków jest ważna. W raporcie od agencji czy specjalisty SEO powinna znaleźć się informacja o tym, jakie odnośniki i z których źródeł udało się zdobyć.

 

  • podsumowanie zrealizowanych działań

Kolejny ważnym punktem jest wyraźne przedstawienie, jakie działania zostały wykonane przez specjalistę w danym okresie rozliczeniowym. Pozwoli to bezpośrednio zinterpretować osiągane wyniki oraz analizować ich wpływ na biznes.

 

  • planowane działania

Oprócz informacji o tym, jakie działania zostały wykonane w minionym okresie, raport powinien zawierać sekcję, w której zostaną wymienione planowane działania SEO. Warto wiedzieć, że specjaliści, z którymi współpracuje firma mają opracowaną strategię i systematycznie wdrażają jej założenia. Dzięki temu, przy otrzymaniu kolejnego raportu SEO, istnieje możliwość zrewidowania, które plany udało im się zrealizować.

 

Autor: Karolina Matyska, Content Marketing Manager w Senuto, warszawskiej firmie, ułatwiającej pozyskiwanie i analizę danych na temat widoczności witryn w Google. Z content marketingiem związana od 2016 roku. W Senuto pełni pieczę nad szeroko rozumianym contentem, łącząc pracę z zainteresowaniami. W wolnym czasie podróżuje, uczy się portugalskiego, a kiedy może, przesiaduje w warszawskich kawiarniach z dobrą książką na kolanach.

Senuto to kompleksowa platforma, która w jednym miejscu skupia wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO. Dzięki modułom Senuto każdy specjalista SEO jest w stanie kontrolować efekty działań i analizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Platforma biznesowo wspierana jest przez fundusz inwestycyjny KnowledgeHub oraz współtwórcę SARE i inwestora w spółki technologiczne w obszarze komunikacji marketingowej – Krzysztofa Dębowskiego.  www.senuto.com