X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

"Content is a King” na przykładzie marki Jurajska

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Fot. Pixabay

reklama


Żyjemy w czasach permanentnego ogłupienia ilością bodźców. Jak przedrzeć się przez smog informacyjny i dotrzeć do dzisiejszego konsumenta? Jak wyróżnić daną markę w gąszczu silnej konkurencji? Dlaczego niektóre marki stają się kultowe, kiedy na inne nikt nie zwraca uwagi, mimo tego, że ich twórcy wznoszą się na wyżyny inwencji? Dlaczego niektórzy są w stanie z dumą wytatuować sobie logo pracodawcy na czole, a inni oddają firmową kurtkę w darach dla powodzian? Dobra strategia oparta na content marketingu to sposób, aby trafić idealnie w target. Kampania poprowadzona przez agencję INSIGNIA dla marki Jurajska jest na to potwierdzeniem.

Content marketing został okrzyknięty jednym z najważniejszych marketingowych trendów 2014 roku oraz nową mantrą marketerów – nie bez powodu. Ta długofalowa strategia, polega na zbliżeniu się do konsumenta na tyle, aby móc zrozumieć jego potrzeby, a następnie je zaspokoić. To właśnie wartościowy content sprawia, iż marka odpowiada na pytania nurtujące klientów oraz rozwiązuje ich codzienne problemy. Tworzenie oryginalnych, trafiających w gusta konsumentów treści, to także klucz do dobrego pozycjonowania, co w 2015 roku będzie jeszcze widoczniejsze. Strony, na których zostaną umieszczone teksty wysokiej jakości, z dużą liczbą polubień i udostępnień, będą bardzo wysoko pozycjonowane w wyszukiwarkach. Dodatkowo, warto uświadomić sobie, że firma powinna być obecna w sieci tam, gdzie są jej klienci, dlatego też, warto przyjrzeć się blogosferze i wesprzeć przekaz marki obecnością liderów opinii.

Strategiczne wyzwanie– krok po kroku


Analiza rynku to punkt wyjścia dla każdej kampanii. W przypadku marki Jurajska analiza pozwoliła zidentyfikować podstawowe problemy specyficzne dla branży wód mineralnych. Pokazała dużą konkurencję na rynku. Wskazała, że rośnie grupa konsumentów, wybierających produkt świadomie, pod kątem swoich potrzeb, którzy uważnie czytają etykiety, porównują produkty, wiedzą, na co zwracać uwagę. Rynek wody jest dodatkowo niełatwą pod względem komunikacyjnym kategorią. Poszczególne marki wody tworzą swoje opowieści. Należało zatem zaproponować nietypowy sposób komunikacji, który będzie wyróżniał markę Jurajska na tle konkurencji i bardzo konkretnie odpowiadał potrzebom konsumentów, sprawiając, że produkt będzie czymś więcej – stanie się elementem stylu życia.

Analiza trendów i szukanie rozwiązań


Zanim dojdziemy do opracowania narzędzi i realizacji kampanii trzeba zastanowić się nad backgroundem i wpasowaniem się w obowiązujące w danym segmencie trendy. Work-Life balance – koncepcja, która w dobie coraz bardziej przybierającego na tempie trybu życia i coraz większej ilości pracoholików, bardzo szybko wypalających się zawodowo, stawia sobie za cel odnalezienie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Ma zniwelować problem społeczny i stanowić swego rodzaju panaceum, umożliwiające znalezienie równowagi. Statystyki mówią same za siebie – Polacy znajdują się w czołówce pod względem średniej liczby przepracowanych w tygodniu godzin. Średnia ta wynosi 40,5 godziny, co daje nam 8. miejsce na 34. kraje członkowskie OECD. Koncepcja WLB zyskuje popularność – bo w życiu chodzi o utrzymanie równowagi.

Nowe pozycjonowanie marki – filozofia równowagi według “Jurajskiej”


Nadszedł moment na stworzenie konkretnej strategii marki, by następnie dopasować do niej skuteczne narzędzia i rozpocząć działania. Jurajska, zgodnie z ideą work-life balance, wierzy, że życie to sztuka utrzymania równowagi i pomaga odnaleźć ją w sobie. To, co będzie wyróżniać markę na tle innych, to fakt, że Jurajska pomaga utrzymać równowagę zarówno w organizmie, jak i w życiu, odnosząc się tym samym równocześnie do sfery fizycznej oraz psychicznej i społecznej.
Wszystkie te czynniki pozwalają konsumentowi przywiązać się do marki na kilku przestrzeniach, identyfikując ją, jako nieodzowny element życiowej równowagi.

Recepta na sukces: content marketing


Dopiero po dobrze przemyślanej i dobranej strategii produktu można przystąpić do planowania działań, które doprowadzą do dotarcia do odpowiedniej, zdefiniowanej na poziomie strategii, grupy docelowej. Co ciekawego można napisać o wodzie? Można ująć ją, jako codziennego towarzysza, który obecny jest z nami w domu, w pracy czy na zajęciach fitness. „Twoja życiowa równowaga” to satysfakcja w poszczególnych strefach życia: relacje, praca, organizm i samorealizacja.

Internauci pytają o wszystko. Dlatego właśnie tworzenie wielu wyczerpujących i wartościowych treści jest tak istotne. Na głównej platformie komunikacji, jaką jest portal TwojaRównowaga.pl można znaleźć lifestyle’owe treści, sposoby na znalezienie równowagi między życiem prywatnym a pracą, choć nie tylko. Trenerzy biznesowi, sztab psychologów, dietetyków czy trenerów personalnych prezentuje cały kalejdoskop zagadnień, od „Jak przezwyciężyć kryzys w związku?” po „Podróże służbowe. Czas dla pracy, czas dla siebie”. Buduje to zaufanie i podtrzymuje interakcję.

Współcześnie kampanie w Internecie nie mogą obyć się bez blogerów. To oni wyznaczają trendy i stają się swego rodzaju autorytetami w poszczególnych obszarach, szczególnie lifestylowych. W związku z tym do akcji zaproszonych zostało kilku blogerów, którzy na portalu TwojaRównowaga.pl publikują artykuły na tematy wpisujące się w założoną strategię. Ponad to, na portalu znajdują się również specjalnie przygotowane przez ekspertów teksty, doskonale wpisujące się w trend poradnikowy. Testy odkrywają tajemnicę równowagi w życiu, udzielając czytelnikom wskazówek. Ostatnim elementem zrównoważonej układanki jest newsletter, który ma na celu zbudowanie leadów. Odbiorcy każdego tygodnia trzymują mailowo dawkę zrównoważonych artykułów, które jednocześnie konwertują na portal TwojaRównowaga.pl, wzmacniając identyfikację z marką Jurajska.

Badania pokazują, że popularność contentu jako narzędzia marketingowego gwałtownie rośnie, ze względu na pozytywny odbiór tej formy promocji. Już 80% respondentów preferuje otrzymanie informacji, zawierającej ofertę w formie ciekawego artykułu niż tradycyjnej reklamy, zaś 75% z nich, ceni publikacje firmowe wtedy, kiedy zawierają treści związane z ich zainteresowaniami.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że tradycyjne reklamy internetowe skutkują tzw.. “ślepotą bannerową” (ang. banners blindness), dziś kluczem do pozyskania wiernych odbiorców jest dostrzeżenie w nich człowieka, ciekawego i poszukującego odpowiedzi na liczne pytania.
Content marketing rośnie w siłę, a w 2015 doczeka się swojego rozkwitu.

źródło: www.contenthouse.pl