X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

DoubleVerify ogłasza odkrycie „ViperBot”, nowego systemu oszustw

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

DoubleVerify

reklama






Oszustwo dotyczy dwóch najpopularniejszych kanałów dla reklamodawców – mobile i connected TV (CTV). Oszuści usuwają tagi weryfikacyjne dostawcy pomiarów i przekierowują je, aby uniknąć wykrycia.

DoubleVerify („DV”), (NYSE: DV), wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru, danych i analiz mediów cyfrowych, ogłasza odkrycie „ViperBota”, zaawansowanego systemu oszustw reklamowych, który próbuje co miesiąc ukraść ponad 8 milionów dolarów z wydatków na reklamę w dwóch najbardziej popularnych „kanałach”: mobile i connected TV (CTV).

Za pośrednictwem ViperBot oszuści usuwają kod, który weryfikuje wyświetlenie reklam, a następnie ukrywają i przekierowują ten kod za pomocą prawdziwych urządzeń, aby ukryć nieuczciwą aktywność i pozostać niewykrytym. Chociaż klienci DV są obecnie chronieni przed tym schematem fraudu, nadal wykrywane są przypadki podszywania się pod ponad 5 mln urządzeń, które generują 85 mln wywołań reklamowych dziennie, podcinając inwestycje w reklamy i efektywność, podczas gdy rozwiązania, które mogą chronić przed ViperBot, nie są wdrażane.

– ViperBot to jeden z najbardziej wyrafinowanych schematów oszustw, jakie kiedykolwiek zidentyfikowaliśmy w DV — mówi Mark Zagorski, CEO DoubleVerify – Dynamiczny charakter schematów fraudów sprawia, że reklamodawcy potrzebują partnera, który skupia się na ochronie ich interesów i który działa niezależnie od budżetów mediowych, aby zachować neutralność przy określaniu jakości zasobów reklamowych. Wydajne i przejrzyste kupowanie mediów prowadzi do lepszych wyników dla marek. Odsłaniając schemat działania ViperBot, zwiększamy bezpieczeństwo marek podczas działań reklamowych w digitalu, zapewniając jednocześnie wyższą skuteczność kampanii.

ViperBot opiera się zarówno na dobrze udokumentowanym występowaniu usuwania weryfikacji, jak i nowej taktyce odkrytej przez DV, zwanej „przekierowaniem weryfikacji”. Usuwanie weryfikacji polega na usuwaniu tagów weryfikacyjnych ustawionych wcześniej przez dostawcę pomiarów. Ponieważ zwykle powoduje to rozbieżności w pomiarach, schematy oszustw, które opierają się na usuwaniu weryfikacyjnym, mogą być regularnie identyfikowane przez firmy zajmujące się zaawansowanymi pomiarami. Na przykład DV od lat chroni swoich klientów przed oszustwami dotyczącymi tagów weryfikacyjnych.

Dzięki ViperBot oszuści przenieśli ten rodzaj fraudów na wyższy poziom. Oszuści nie tylko usuwają tagi weryfikacyjne z wyświetlanej reklamy, ale także umieszczają je ponownie wewnątrz tanich slotów reklamowych działających na prawdziwych urządzeniach, aby zapobiec wykryciu. To sprawia, że ​​niczego niepodejrzewającym dostawcom pomiarów trudno jest rozpoznać, że ma miejsce jakiekolwiek działanie fraudowe. Po zidentyfikowaniu tej nowej taktyki DV natychmiast zablokowało fałszywe wyświetlenia i żądania reklam. Chociaż ostatecznie ViperBot wpłynął na tagi weryfikacyjne wszystkich dostawców weryfikacji, DV szybko wykrył i złagodził efekty tego schematu – zapewniając ochronę klientom DV.

– Ponieważ oszuści wciąż ewoluują i agresywnie atakują zasoby reklamowe o wysokiej wartości, dostawcy usług pomiarowych również muszą za tym nadążać – mówi Jack Smith, Chief Pruduct Officer w DoubleVerify – Widzimy to w przypadku CTV i mobilnych zasobów reklamowych, które są bardziej atrakcyjnymi celami z powodu wyższych wskaźników, ale ta nowa taktyka przekierowywania może być zastosowana w wielu środowiskach.

Technologia DV opiera się na DV Fraud Lab, dedykowanym zespole naukowców zajmujących się danymi, matematyków i analityków ze społeczności specjalizującej się w zapobieganiu oszustwom cybernetycznym. Fraud Lab wykorzystuje różne podejścia do wykrywania oszustw – od sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego po przeglądania ręcznego.

– DV Fraud Lab jest szczególnie skoncentrowany na wykrywaniu, neutralizowaniu i łagodzeniu nowych zagrożeń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


, zapewniając reklamodawcom bardzo potrzebną ochronę i wydajność kampanii – dodaje Zagorski – To służy naszej ogólnej misji – budowaniu lepszego ekosystemu reklamowego dla wszystkich.

DV udostępniła reklamodawcom, wydawcom i partnerom platformy swój raport mający na celu edukację i informowanie branży o odkryciu ViperBota oraz pokazujący jak minimalizować ryzyko tego fraudu: https://doubleverify.com/new-fraud-scheme-redirects-verification-to-siphon-ctv-and-mobile-video-ad-spend/

DoubleVerify to wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru i analizy mediów cyfrowych. Misją firmy jest uczynienie ekosystemu reklamy cyfrowej silniejszym i bezpieczniejszym, a tym samym zachowanie uczciwej wymiany wartości między kupującymi i sprzedającymi media cyfrowe. Setki reklamodawców z listy Fortune 500 korzystają na całym świecie z bezstronnych danych i analiz DoubleVerify w celu poprawy jakości i skuteczności kampanii oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w reklamę cyfrową.





Reklama