X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

E-mail marketing w startupie – jak robić to dobrze?

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

tomrow

reklama


Skutecznie nie znaczy drogo

Poczta elektroniczna jest jednym z najbardziej popularnych kanałów pozyskiwania informacji o interesujących nas produktach czy usługach. Według badań Direct Marketing Association, każda złotówka zainwestowana w e-mail marketing może przynieść średnio ponad czterdziestokrotny zwrot poniesionych nakładów. Autor badania wskazuje również na kampanie, w których inwestycja jednej złotówki poskutkowała wynikami sprzedaży sięgającymi 4000zł. Z kolei badania przeprowadzone przez Shop.org wskazują, że wydatki na działania e-mail marketingowe są trzykrotnie niższe niż wykupienie płatnych reklam w wyszukiwarkach.

Po pierwsze, odpowiednie narzędzie

O tym, czy nasza wysyłka zostanie dobrze przeprowadzona w dużej mierze decyduje narzędzie. Tak jak treść, grafiki, odbiorców i dobór przekazu jesteśmy w stanie zaplanować sami, tak bez dobrej platformy e-mail marketingowej nasze działanie zakończy się niepowodzeniem. Wiele dostępnych rozwiązań daje nam możliwości do samodzielnego tworzenia skutecznych kreacji. Jednak korzystając z nich mamy możliwość tworzenia i zapisywania baz, wysyłek testowych oraz gwarancję bezpieczeństwa przechowywania danych. Dodatkowo, korzystając z platformy e-mail marketingowej na bieżąco możemy obserwować wyniki naszych wysyłek, co pozwoli zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność kolejnych wysyłek.

Złote zasady e-mail marketingu

Aby mailing był skuteczny konieczne jest uwzględnienie kilku kwestii. Istotne jest jednoznaczne ustalenie tego, o czym ma się dowiedzieć adresat wiadomości. Wyjaśnienie tego ma wpływ na zastosowanie języka, który często jest wyznacznikiem skuteczności całej kampanii.

Warto także dokładnie zdywersyfikować swoje działania. W praktyce oznacza to, że do konkretnej grupy docelowej należy dopasować treści przekazywanej wiadomości. W tym celu trzeba dokonać segmentacji bazy danych, czyli podziału na listy przy uwzględnieniu podejmowanych wcześniej akcji na stronie, płci, reakcji na wysyłany mailing, wreszcie historii dokonywanych zakupów.

Aby segmentacja przyniosła wzrost ze sprzedaży konieczne jest ustalenie tego, do kogo kierowana jest oferta. Często, przy szerszej grupie docelowej osiągamy większy zasięg, jednak znacznie niższą konwersję. Warto stworzyć segmenty tak, by przekaz dotarł do tych, którzy mogą być nim faktycznie zainteresowani.

Personalizacja i triggery kluczem do sukcesu

Nie należy zapominać o personalizacji – statystyki mówią, że dzięki niej współczynnik otwieralności mailingu może wzrosnąć o kilkanaście procent. Wykorzystanie samego imienia w temacie lub na początku wiadomości potrafi podnieść statystyki o 40%.

W uporządkowaniu działań niezwykle przydatne są tzw. triggery, które automatycznie wysyłają wiadomości odpowiedniej treści po wykonaniu przez klienta określonej akcji (zakupu, opuszczenia sklepu lub koszyka, kliknięciu w link). Wpływa to na większą automatyzację naszej pracy, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Do sprawdzenia skuteczności działań marketingowych przydadzą się wskaźniki. Najważniejsze z nich to: ilość otworzonych maili (OR – open rate), który pomoże ocenić właściwe sformułowanie tytułu wiadomości oraz pola nadawcy, a także współczynnik kliknięć (CTR – click-through rate), czyli informacja o procencie adresatów, którzy byli zainteresowani na tyle, aby wykonać pożądaną akcję (np. przejście do landing page’a). Także z tych wybranych adresów można przeprowadzić działania remarketingowe, które sprawią, że zainteresowani odbiorcy dokończą proces zakupowy.

Rozwiązanie, wiedza, kreatywność

Mailing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do klientów. Jednak przed rozpoczęciem działań e-mail marketingowych warto dobrze go zrozumieć. Wybór odpowiedniej platformy, monitoring działań oraz stosowanie kilku prostych zasad może okazać się niezwykle skuteczne. Połączenie odpowiedniego rozwiązania z wiedzą i kreatywnym podejściem zapewni nam gwarancję zwrotu z inwestycji.

Tomasz Rowiński – Specjalista z obszaru email marketingu. Członek Zarządu Beemail, gdzie odpowiada za koordynację platformy Beemail oraz działania z obszaru marketingu. Wcześniej pracował w LeadBullet i IdeaBank, gdzie zajmował się między innymi budowaniem długofalowych relacji z klientami tych marek. Zawodowo interesują go nowe technologie wykorzystywane w obszarze marketingu. Prywatnie jest aktywnym członkiem społeczności FilmWeb, fanem Realu Madryt, wszelkich tematów geekwsko- fantastycznych. Wolne chwile najczęściej spędza na podróżowaniu.