X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Filtry AR – nowy format reklamowy na Snapchacie dostępny od teraz w Polsce 

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Snapchat - Filtry AR

reklama


Po ponad rocznej przerwie Snap Inc ogłosił powrót Filtrów Sponsorowanych na Snapchacie, tym razem w zupełnie nowej odsłonie – filtrów Augmented Reality. Nowy format, o nazwie AR Filters (Filtry AR), daje zupełnie nowe możliwości kreatywne reklamodawcom, które zmieniają sposób interakcji użytkowników z marką, co znacząco zwiększa efektywność kampanii reklamowych.

Umieszczone w sekcji „aparat" Filtry AR, pojawiają się tuż po zrobieniu zdjęcia i są dostępne na przewijalnej karuzeli. Kluczową nowością jest również dołączenie do tego formatu przycisku Call-to-Action, pozwalającego na przekierowanie użytkownika poza platformę (np. do sklepu online danej marki albo na landing page szerzej zakrojonej kampanii itp.).

Główne korzyści nowego formatu dla marketerów:

• Zwiększenie przychylności dla marki wśród Znajomych: Snapchatterzy korzystają z filtrów, aby wzbogacić swoje treści publikowane wśród Znajomych, co stanowi doskonałą okazję dla marek do dołączenia do rozmów między użytkownikami.

• Zwiększenie Zasięgu Kampanii: Filtry AR to nie tylko nowe możliwości kreatywne, ale także szansa dla marek na nawiązanie silnych relacji z użytkownikami, przyciągnięcie zaangażowanych Snapchatterów i optymalizację udostępniania.

• Łatwość Produkcji: Proces tworzenia Filtrów AR został maksymalnie uproszczony, co pozwala reklamodawcom szybko i sprawnie wejść do świata reklamy AR, bez konieczności angażowania zasobów ich agencji – marketerzy są w stanie przygotować je in-house lub ze wsparciem ze strony Aleph.

– Czat jest i zawsze był najważniejszą sekcją Snapchata. Użytkownicy zawsze przychodzili na tę platformę, aby komunikować się z najbliższymi przyjaciółmi i rodziną. Format reklamowy Filtrów AR to okazja dla marek, aby zaznaczyć swoją obecność w tej sekcji aplikacji i stać się częścią rozmów między najbliższymi przyjaciółmi. Dobrym pomysłem może być też łączenie tego formatu z soczewkami AR, aby wzmocnić efekty kampanii – komentuje Anna Stanisławska, Brainly & Snapchat Sales Lead Poland w Aleph.

Snapchat to – w uproszczeniu – platforma komunikacji wizualnej skoncentrowana na aparacie fotograficznym, służąca do przesyłania filmów i zdjęć do kilkudziesięciu najbliższych osób. Snapchat ma globalnie ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a liczba dziennie aktywnych użytkowników rośnie o 10% rok do roku. W Polsce liczba aktywnych użytkowników Snapchata co miesiąc to aż 5,8  milionów (źródło: Snap Inc., dane własne, 06.2024 ).

O Aleph

Aleph działa w ponad 130 krajach, głównie na tak zwanych rynkach wschodzących i pomaga reklamodawcom w nawiązywaniu kontaktu z konsumentami na ponad 45 wiodących na świecie platformach cyfrowych, takich jak: Google, Microsoft, Pinterest, Reddit, Snapchat, Spotify, TikTok, Uber czy X (dawniej Twitter).

Firma tworzy i dostarcza autorskie technologie wraz ze zlokalizowanymi rozwiązaniami, oferując lokalne zespoły ekspertów branżowych, a także Digital Ad Expert – inicjatywę społeczną mającą na celu zapewnienie wszystkim chętnym bezpłatnej edukacji w obszarze reklamy digital.