X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Geolokalizacja i analiza zachowań – klucz do skutecznej reklamy na Facebooku

performance-plPerformance

Precyzyjne targetowanie zapewnia markom skuteczne dotarcie ze swoją ofertą do odpowiednich odbiorców. Możliwości zawężania reklam do lokalizacji, zachowań czy zainteresowań są dostępne w Catvertiser od dawna. Wciąż jednak wprowadzane są usprawnienia, dzięki którym jeszcze skuteczniej i szybciej jesteśmy w stanie określić grupę docelową. Poniżej omawiamy najważniejsze zmiany.  

Bardzo ważną kwestią dla firm jest trafienie ze swoimi reklamami do odpowiednich odbiorców. Osiągane jest to zazwyczaj na kilka sposobów:

  1. Przez rejonizację naszych działań oraz targetowanie do klientów tylko z określonego regionu.

Posłużmy się przykładem – dla sklepu stacjonarnego, który mieści się w Warszawie i nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej, nie ma potrzeby reklamowania się na terenie Krakowa. Nie dość, że potencjalnych odbiorców będzie niewielu, to dodatkowo osoby do których trafi komunikat, mogą czuć się spamowane, przez co możliwe, że nawet w przypadku przyjazdu do Warszawy będą negatywnie kojarzyć markę.

  1. Przez analizę zachowań i charakterystykę profilu naszych odbiorców oraz targetowanie na ich zainteresowania.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku producenta damskiego obuwia, który nie ma potrzeby reklamowania swoich produktów wśród mężczyzn. Szansa na zdobycie klienta wzrośnie jednak, jeśli określimy, że oferta ma docierać do kobiet zainteresowanych modą, pracujących, posiadających własne fundusze czy zainteresowanych producentami obuwia, których produkty mamy w naszym sklepie.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom użytkowników, Catvertiser wprowadził kilka nowości związanych z rejonizacją i analizą zachowań oraz zainteresowań, dzięki którym można jeszcze skuteczniej i wygodniej trafiać do określonych grup docelowych.

Targetowanie na regiony

Pierwszą z nowości jest targetowanie na regiony. Po wybraniu kraju do którego chcemy kierować naszą reklamę pojawiają się pola Region i Miasta.

Dzięki polu Region mamy możliwość skierowania naszej reklamy do jednego, bądź kilku np. województw, w zależności od tego które z nich są dla nas potencjalnie najbardziej interesujące i mogą rozszerzyć naszą grupę klientów. Jednak co w przypadku, gdy chcemy aby reklamy nie trafiały do jednego lub kilku regionów? Czy musimy wypisywać wszystkie pozostałe rekordy? Otóż nie! Tu bardzo przydatną funkcją jest możliwość Wykluczenia lokalizacji. Wystarczy wybrać lokalizację która nas nie interesuje i obok pola Region wybrać z rozwijanej listy Wyklucz, zamiast Użyj.

W przypadku, gdy chcę aby moja reklama trafiła do osób z województwa mazowieckiego, jednak z wykluczeniem tych, którzy mieszkają w Warszawie – wystarczy w okienku Region wybrać interesujące nas województwo (np. mazowieckie), a w polu Miasta wypisać te, które nas nie interesują i wybrać opcję Wyklucz. W tym momencie reklama trafi do wszystkich osób z województwa mazowieckiego z wyłączeniem osób z Warszawy (oczywiście zgodnych z resztą opcji targetowania).
Kombinacje mogą być różne – można użyć województwa mazowieckiego i dodatkowo w polu miasta dodać miasta spoza tego regionu, np. Gdańsk, Poznań i Kraków; można wykluczać miasta, dodawać województwa i odwrotnie – wykluczać województwa a dodawać miasta.

 

Należy jednak pamiętać o tym, że:

– targetowanie na regiony/miasta jest dostępne wyłącznie przy wybraniu jednego kraju (w przypadku wybrania większej ilości krajów targetowanie odbywa się na całe państwa) i zawęża możliwe lokalizacje tylko do danego kraju,

– pola Region i Miasto funkcjonują niezależnie, czyli wybór regionu nie zawęża możliwych wyborów na liście miast,

– system nie zezwoli na ustawienie nadpisujących się lokalizacji, czyli przykładowo po wyborze województwa nie można dodać osobno miasta, które się w nim zawiera (np. województwo mazowieckie i Warszawa). W takim wypadku system wyświetli błąd z informacją, że wybrane miasto zawiera się w danym regionie i należy zdecydować do jakiej lokalizacji dokładnie chcemy trafić. Jeśli tylko do Warszawy, to wystarczy użyć samego miasta.

Dodawanie lokalizacji i zainteresowań z poziomu listy

Drugą wprowadzoną funkcjonalnością jest możliwość dodawania lokalizacji i zainteresowań z poziomu listy. Na czym to polega?

Zacznijmy od prostego przykładu. Załóżmy, że mamy klienta, dla którego prowadzimy stałe działania reklamowe. Przeprowadziliśmy już wiele testów i analiz, stąd doskonale wiemy jaka grupa docelowa jest najlepszym odbiorcą danego produktu, i na ten moment zawsze nasze kampanie targetowane są tak samo. Zatem w naszych notatkach mamy listę zarówno lokalizacji, jak i zainteresowań, które ustawiamy każdorazowo w kampaniach.

Wyobraźmy sobie kolejną sytuację. Analizujemy dotychczasowe dane sprzedażowe dla produktu naszego klienta. Mamy wylistowane, który klient zakupił ile produktów, który z nich dokonał zakupu w przeciągu ostatniego tygodnia, ile wydał. Jedna z kolumn ma nagłówek „Miejscowość”. Chcielibyśmy aby nasza kolejna reklama trafiła tylko i wyłącznie do osób, które mieszkają w jednej z miejscowości, z której zakupiono więcej niż 3 produkty w ciągu ostatniego tygodnia. Zatem odpowiednio odfiltrowujemy wartości w Excel i otrzymujemy listę miejscowości, którą mamy uwzględnić w kampanii.

W obu przypadkach, dotychczas każdą pozycję musieliśmy kolejno wpisać/wyszukać w odpowiednim polu, czy to dodawania lokalizacji, czy zainteresowań. Obecnie Catvertiser pozwala wklejać te parametry z posiadanej listy, skopiowanej z notatnika, kolumny Excela lub dowolnego innego pliku. Służy do tego opcja „Dodaj z listy”, która pojawiła się pod polami: Kraje, Region, Miasta, Zainteresowania i kilku innych.

Aby skopiowane rekordy dodać dla wybranej opcji targetowania wystarczy kliknąć dodaj z listy i wkleić dane w nowe okno. System nie będzie również dublował dodanych wartości nawet jeśli na wklejanej liście pojawi się takie powtórzenie.

System automatycznie weryfikuje, czy wpisane wartości posiadają wymagany format lub czy na liście nie pojawił się element, dla którego nie udało się dopasować wyników. Wówczas Catvertiser wyświetla komunikat: „Nie udało się wyszukać niektórych wyników. Sprawdź ‘pokaż błędy’ ”. Dla małej liczby pozycji, szybko i łatwo można zlokalizować błędną frazę, jednak dla kilkudziesięciu nie da się zrobić tego wzrokowo. Dlatego Catvertiser automatycznie wylistuje nam błędy pod przyciskiem „pokaż błędy”, który pojawi się wraz z komunikatem błędu.

Podsumowanie – korzyści z nowych funkcjonalności:

– możliwość wykluczania lub używania konkretnych regionów/ miast;
– brak konieczności ręcznego wpisywania miast/ regionów/ zainteresowań oraz innych kategorii charakteryzujących odbiorców;
– łatwa weryfikacja poprawności wpisanych danych;
– szybsza obsługa systemu;
– jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne użytkowanie.

 

Źródło: www.catvertiser.com