X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak będzie wyglądała reklama online w 2018?

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Maksymiuk

reklama


Reklama wideo

Popyt na wideo cały czas rośnie, ponieważ ten rodzaj treści generuje najlepsze ROI. W 2018 roku reklama wideo będzie przynosiła markom i firmom większe niż kiedykolwiek zyski, ponieważ skutecznie przyciąga uwagę nie tylko najmłodszych odbiorców, ale również i tych starszych. Treści te oglądane są także na wielu urządzeniach, dlatego niezwykle ważne jest, aby były one responsywne. Według badań przeprowadzonych przez Cisco, do 2019 roku wideo będzie stanowiło 80 % całego ruchu internetowego.

Personalizacja

Spersonalizowane usługi online będą miały kluczowe znaczenie, ponieważ konsumenci, chcąc uniknąć natłoku reklam, chętniej wybierają produkty i usługi, które są skrojone na miarę ich potrzeb. Wykorzystywanie danych o odbiorcach jest obecnie powszechne we wszystkich gałęziach reklamy cyfrowej. W połączeniu z personalizacją reklam, nowe interaktywne formaty, takie jak reklama wideo czy chatboty, będą miały na celu wygenerowanie jeszcze większego zaangażowania użytkowników. Te drugie, początkowo mało popularne, zaczynają być coraz bardziej dostrzegane i częściej wykorzystywane w przypadku sprzedaży produktów i usług.

Chatboty

Niewątpliwie będą one miały kluczowe znaczenie dla sukcesu w marketingu B2B. Według Business Insider, 80% firm chce włączyć chatboty do swojej strategii do 2020 roku. Działanie chatbotów oparte jest na sztucznej inteligencji. Cały czas są również ulepszane, poprzez tworzenie nowych algorytmów tak, aby mogły zaspokajać jeszcze więcej wymagań konsumentów. Chatboty są bardzo dobrym rozwiązaniem choćby z uwagi na fakt, że żyjemy w czasach, w których szybkość reakcji ma ogromne znaczenie. Konsumenci szukający informacji chcą uzyskiwać je niezwłocznie i nierzadko nie otrzymując ich odpowiednio szybko, szukają rozwiązania u konkurencji. Dlatego też, chcąc być w stałym kontakcie z odbiorcą, warto wprowadzić w swoją strategię chatboty.

RODO

Mówiąc o trendach w reklamie internetowej w 2018 roku, nie można pominąć ważnej kwestii, jaką jest RODO – ustawa dotycząca danych osobowych, która zacznie obowiązywać od maja 2018 roku. Oznacza to, że będzie trzeba uzyskać konkretną, jednoznaczną zgodę na wykorzystanie danych osobowych, w tym plików cookie, adresów IP oraz identyfikatorów urządzeń. Dzięki tej ustawie konsument zyska większą kontrolę nad przekazywaniem swoich danych osobowych. Zapewne zmiana ta poruszy całą branżę marketingową, która będzie musiała zbudować procesy odpowiadającym zasadom, które wnosi to rozporządzenie.

Wyzwania, nowości, ciągły wzrost znaczenia technologii, tak rysuje się 2018 rok dla Marketerów. Przed branżą zarówno bardzo pracowity, jak i ciekawy rok. Jedno jest pewne – na pewno nie będzie on nudnyJ

Mariusz Maksymiuk – dyrektor zarządzający Adexon 360. Funkcję tę pełni od marca 2016 roku. Posiada ponad 7-letnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Jako CEO Adexon kieruje rozwojem agencji i zajmuje się m.in. poszerzaniem grona klientów.

Adexon działa na rynku od 2013 r. Jest siecią reklamy, wyspecjalizowaną w doradztwie, planowaniu i realizacji kampanii reklamowych i digitalowych w Internecie. Firma posiada szeroki wybór nowoczesnych produktów reklamowych, dzięki którym jest w stanie dotrzeć do każdej grupy docelowej. Dzięki temu jest w stanie zapewnić kampanie z najwyższym współczynnikiem konwersji z kanału on-line. W gronie klientów agencji znajdują się m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, energetycznej, zdrowotnej.