
reklama
Nieco ponad rok temu, w marcu 2015 roku NapoleonCat opracował ranking polskich profili na Instagramie. Wówczas serwis był zdominowany przez kobiety, a wykorzystywany głównie przez celebrytów, blogerów i vlogerów. Czy ten trend nadal się utrzymuje? Jak aktualnie wygląda polski Instagram? Jak radzą sobie na nim marki?
Największe profile na Instagramie w Polsce (maj 2016)
Z Instagrama w Polsce korzysta 2,4 mln osób. Mimo że 63% użytkowników to kobiety, TOP 10 największych polski profili otwiera mężczyzna. Robert Lewandowski wiedzie prym, posiadając ponad 5 mln obserwujących. Na drugim miejscu, z prawie 1 mln „followersów”, znalazł się Suchar Codzienny. W pozostałej części TOP10 dominują kobiece profile. Kolejno znalazły się tam: Joanna Kuchta, Julia K. maffashion, Ewa Chodakowska, Joanna Krupa, Anna Lewandowska, Monika Jagaciak.
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii BLOG & VLOG
W kategorii blogi i vlogi największe zainteresowanie przyciągają: Suchar Codzienny, Julia K. – maffashion, AbstrachujeTV oraz Anna Lewandowska. W tym miejscu należy uściślić, że profil Anny Lewandowskiej umieściliśmy w tej właśnie kategorii, podczas gdy profil Ewy Chodakowskiej został przez nas przypisany do kategorii „osoby”.
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii ORGANIZACJE
Kategoria “organizacje” została zdominowana przez kluby i drużyny sportowe. Profile o tematyce sportowej wykazują największą aktywność, ale też gromadzą wokół siebie najwięcej zainteresowanych. Potencjał Instagrama dostrzegły również fundacje i firmy NGO, jak również placówki kulturalne (np. muzea) i oświatowe (szkoły i uczelnie wyższe). Z coraz większym powodzeniem działają również profile poszczególnych miast, czy różnego rodzaju wydarzeń
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
(np. Woodstock) oraz inicjatyw lokalnych (np. Restaurant Week, Dziewczyńskie Poranki, Krakow Festival Office).
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii MARKI
Marki wciąż radzą sobie na Instagramie nieco słabiej niż celebryci czy osobowości. Największą popularnością cieszą się brandy modowe – odzieżowe i kosmetyczne. Jednak to wcale nie te mainstreamowe gromadzą najwięcej zainteresowanych. W TOP10 znalazły się LOCAL HEROES, DeeZee Shoes, SUGARPILLS, GOD SAVE QUEENS, PLNY LALA, wyprzedzając choćby tak znane marki, jak Sinsay, Mohito czy brandy sportowe: New Balance Poland, Adidas Poland, Reebok Classic. Drugą popularną branżą na Instagramie są media – stacje i programy telewizyjne, stacje i kanały radiowe oraz czasopisma.
Jak efektywniej wykorzystać Instagram?
O tym, jak marki – również z sektora MSP – mogą wykorzystać Instagram do angażowania, a w konsekwencji pozyskiwania klientów, eksperci NapoleonCat opowiedzą w trakcie zaplanowanego na 17 maja szkolenia. Zachęcamy do zapisów na stronie http://17-05-2016-zdobywaj-klientow-na-facebooku-instagramie.evenea.pl/
Reklama