X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nie będziemy nawijać makaronu na uszy, czyli krótka relacja z warsztatów Akademii Smaku Bosch

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Akadesmia Smaku Bosch - makarony

reklama


Życie to kombinacja magii i makaronu – powiedział kiedyś Federico Fellini. Nastrój włoskiego życia, o którym mówił włoski reżyser, można było odczuć podczas warsztatów poświęconych wyłącznie makaronowym fantazjom Akademii Smaku Bosch.

Podczas robienia domowego makaronu jest tylko jedna złota zasada – na 100 gramów mąki jedno jajko. Na udane warsztaty jest ich kilka, w tym pasjonaci smacznej kuchni, dobrzy kucharze i ciekawe pomysły na dania. Wszystkie te elementy udało się połączyć w Centrum Domowych Inspiracji, gdzie w listopadzie spotkali się laureaci konkursu organizowanego przez Akademia Smaku Bosch. Tematem spotkania był „W gorącej wodzie kąpany: makaron!”.

Umiejętności kulinarne, kreatywność uczestników i włoską atmosferę podsycali: Tomasz Jakubiak – szef kuchni, Tomasz Lach (z bloga Zajadam.pl) i Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna.

Pomysły na przygotowywane podczas warsztatów dania zostały wybrane spośród przepisów nadesłanych na konkurs. Uczestnicy musieli własnoręcznie przygotować nie tylko makaron, ale również takie dania jak: polski ramen z makaronem soba, spaghetti z serem i pieczonymi burakami, cannelonni nadziewane szpinakiem, ravioli czy spaghetti carbonara z bakłażanem. Pojawiły się nawet ciasta na bazie makaronów, czyli słodka lasagne.

Włoskie klimaty w kuchni

Makaron to fenomen włoskiej kuchni gotowany praktycznie na całym świecie. Wszyscy uczestnicy, których było blisko dwudziestu, zgodnie potwierdzali, że sukces makaronu tkwi w jego prostocie i uniwersalności. Czy są w ogóle na świecie osoby, które nie lubią makaronu? Przypuszczam, że nie. Makaron jest najbardziej powszechną potrawą na świecie, choć występuje w przeróżnej postaci. Jednak wciąż pozostaje makaronem, czyli daniem, które zawsze będzie przez każdego kochane niezależnie, czy jest zrobiony z mąki pszennej, ryżowej, z tapioka czy manioku. – mówił podczas warsztatów Tomasz Jakubiak. Katarzyna Glinka zachwycała się natomiast włoskim klimatem warsztatów: Jest tu dzisiaj soczyście, pachnąco i esencjonalnie. Są świeże pomidory, makarony oraz sosy – to wszystko się ze sobą pięknie łączy. Natomiast uczestnicy najbardziej chwalili atmosferę oraz walory edukacyjne warsztatów. Zobaczyłam, jak się robi makaron wyrabiany ręcznie, sposób na domową lasagne. Nauczyłam się też kilku nowych sosów, które zabiorę do domu – twierdzi Agnieszka, jedna z uczestniczek warsztatów Akademii Smaku.

Akademia Smaku w pigułce

Akademia Smaku to wielokanałowy projekt kulinarny, w skład którego wchodzą: serial kulinarny emitowany w TVP2, video warsztaty bogate w porady dla gotujących, serwis www.akademiasmaku.pl będący osią komunikacyjną dla wszystkich działań, kulinarne spotkania w Centrum Domowych Inspiracji, podczas których uczestnicy gotują ze znanymi kucharzami, a także e-magazyny stanowiące kompendium wiedzy na temat kuchni.

as-71

Atrakcyjne nagrody i niezapomniana atmosfera sprawia, że Akademia Smaku to jeden z najciekawszych cykli kulinarnych w naszym kraju. Projekt kierowany jest do miłośników kuchni, tworzących swoistą kulinarną społeczność. To oni dzielą się swoimi przepisami i kulinarnymi poradami, a także poznają tajniki kuchni od ekspertów – Tomasza Jakubiaka, Tomasza Lacha oraz Piotra Ogińskiego. W projekt zaangażowana jest również Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna. Projekt Akademia Smaku zdobył nagrodę w konkursie Kreatury 2016 w kategorii „Kampania” oraz wyróżnienie w kategorii „Kampania Zintegrowana Digital”.

Więcej informacji na stronie www.akademiasmaku.pl.

Partnerami projektu są Mlekovita oraz Kropla Beskidu.

Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA. Za opracowanie scenariuszy i produkcję serialu telewizyjnego odpowiada OMD i TVP.