X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Reklama AdWords dla e-commerce! Co warto wiedzieć?

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

źródło: Freepik

reklama


Dlaczego warto?

Google AdWords jest jedną z najpopularniejszych form reklam internetowych. W ramach Adwords otrzymujemy dostęp zarówno do sieci wyszukiwania (reklamy w wyszukiwarkach), jak i do sieci reklamowej (reklamy na portalach). AdWords nalicza opłaty tylko za kliknięcie, dzięki czemu nie płacimy za nieefektywne wyświetlenia. Bardzo wysokie koszty mogą pojawić się w przypadku błędnie skonfigurowanej kampani.

Jak więc uniknąć dużej liczby odwiedzin użytkowników, którzy tylko przeglądają produkty, bez zamiaru dokonania zakupu? Odpowiednio ogranicz słowa kluczowe i dobierz właściwą formę reklamy Adwords. Zobacz, co masz do wyboru w ramach kampanii Google Adwords.

Sieć wyszukiwania

Jest to reklama w formie tekstu, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu wybranych w kampanii fraz. Format reklamy przypomina bezpłatne wyniki wyszukiwania. Plusem tych kampanii jest możliwość zawężania grupy docelowej w oparciu o precyzyjnie dobrane słowa kluczowe, lokalizację oraz wykluczenia. Bez wątpienia jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy internetowej.

Sieć reklamowa

Reklama ta pojawia się na portalach zewnętrznych, dzięki czemu mamy dostęp do setek stron, które można dowolnie dobierać, np. pod względem tematyki. Reklama pojawia się w formie banerów. Trzeba jednak pamiętać, że w porównaniu z siecią wyszukiwania, sieć reklamowa często generuje więcej kliknięć, a więc tym samym większe koszty.

To rozwiązanie na pewno nie jest dla tych właścicieli sklepów, którzy mają bardzo ograniczony budżet. Można natomiast polecić je w przypadku chęci budowy rozpoznawalności marki i dotarcia do jak największej liczby użytkowników.

Google Shopping

Inaczej kampanie te nazywane Google Zakupy polegają na wyświetlaniu w wyszukiwarce Google produktu wraz z ceną, krótkim opisem i linkiem bezpośrednio do karty produktowej. Inaczej niż w sieci wyszukiwania, tutaj nie określamy fraz, ale kategorie produktowe. Z tego też względu mamy ograniczone możliwości kontrolowania wyświetlania się produktów.

Zaletą tego rozwiązania jest spore skrócenie drogi klienta z wyszukiwarki na kartę produktową. Jeśli tylko reklama wyświetli się zdecydowanemu klientowi, mamy duże szanse na pozyskanie sprzedaży. Plusem jest widoczna cena – użytkownik może szybko porównać między sobą oferty, bez klikania w każdą reklamę z osobna.

Remarketing

Specyfika tej reklamy polega na tym, że wyświetla się ona tylko użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twój sklep internetowy. Odwiedziny sprawiają, że użytkownik trafia na listę remarketingową. Taka lista tworzy się automatycznie – wystarczy zaimplementować tag remarketingowy lub skorzystać z remarketingu w Google Analytics. Pozwala to zebrać spis użytkowników w oparciu o ich zachowanie, np. użytkowników, którzy odwiedzili tylko stronę z danym produktem, użytkowników, którzy porzucili koszyk lub tych, którzy dokonali zakupu itp.

Remarketing dynamiczny

Jest to bardziej zaawansowana forma remarketingowa. Ze względu na to, że w remarketingu dynamicznym wymagane jest przygotowanie pliku produktowego, przypomina on nieco konfigurację kampanii Google Shopping. Minusem tych reklam jest to, że mogą one odpowiadać w 100% temu, co użytkownik przeglądał w sklepie. W efekcie niedoszły klient widzi reklamy produktów, które oglądał lub innych z wybranej kategorii, np. klient, który oglądał zegarki sportowe, może zobaczyć zdjęcia innych zegarków sportowych na reklamie.

Pewnie już nieraz ta forma reklamy bezlitośnie popsuła niespodziankę bliskiej osobie. Każdy na pewno słyszał historie kobiet, którym nagle zaczęły się wyświetlać reklamy pierścionków zaręczynowych. To właśnie wina remarketingu dynamicznego.

Czy dla każdego sklepu?

Kampanie Adwords są przystępną formą reklamy dla każdej firmy, nawet tej z niskim budżetem. Jednak trzeba pamiętać, że nie wszystkie kategorie produktów mogą być promowane w ten sposób. Ograniczenia dotyczą m.in. alkoholu, papierosów, leków, środków na odchudzanie i innych. (Pełna lista znajduje się na oficjalnej stronie Google Adwords.)

Sporą wadą reklam Adwords jest zasięg ograniczony budżetem, a więc zależność – Im mniejszy budżet, tym mniej kliknięć w reklamę. Gdy dodatkowo stosujemy dzienne ograniczenie budżetowe, ryzykujemy, że reklama będzie widoczna tylko kilka godzin dziennie. Wybierając konkurencyjne frazy dodatkowo narażamy się na wyższe koszty. Im więcej chętnych na wyświetlanie się na daną frazę, tym trzeba więcej zapłacić. Dlatego tak ważne jest umiejętne i odpowiedzialne zarządzanie budżetem Adwords, aby reklamy przyniosły upragnione efekty.

Autor: Anna Zalewska, agencja widoczni