reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Potencjał multiscreeningowych działań reklamowych jest w Polsce nie do przecenienia. Podstawowymi narzędziami do marketingu video w sieci są:
- kanały własne programów w sieci (Facebook, Youtube itp.);
- zapraszanie do interakcji w internecie w ramach emisji na tradycyjnych odbiornikach;
- spontaniczne dyskusje widzów seriali.
„Wszystkimi tymi elementami należy zarządzać tak, aby fani seriali stawali się jednocześnie ich ambasadorami serialu i w konsekwencji promotorami związanych z nim działań marketingowych takich jak cross promocje, synchroniczne displayowe kampanie reklamowe, adwords i social ads, aukcje czy tunelowanie do innych programów i anten telewizyjnych. Aby móc wykorzystać te narzędzia, konieczne jest uprzednie zrozumienie, jak działają kanały mediów społecznościowych w kontekście różnych programów” – tłumaczy Albert Hupa, prezes IRCenter.
„M jak Miłość” bardziej angażujące?
Agencja badawcza IRCenter poddała analizie dane dotyczące oglądalności programów telewizyjnych w tradycyjnych odbiornikach telewizyjnych pochodzące z panelu telemetrycznego Nielsena i dane z Social Media Listening – aktywności użytkowników Twittera w kontekście dwóch polskich seriali. W maju 2015 najlepszy odcinek najpopularniejszego serialu w polskiej telewizji – „M jak Miłość” – został obejrzany przez 6,6 mln. osób i pojawiło się na jego temat 4168 Tweetów. W tym samym czasie najlepszy odcinek jednego z konkurencyjnych seriali – „Na Wspólnej” – został obejrzany przez 2,4 miliona widzów; a na jego temat pojawiło się 325 Tweetów.
Reklama