X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

#SM update – nowości na Facebooku i Twitterze

6_wyciszanie_konwersacji_na_Twitterze_mute_conversation_in_twittersm

Obraźliwe tweety

O automatycznej blokadzie tweetów i wiadomości naruszających dobra osobiste słyszeliśmy już na początku listopada. Wówczas była to jeszcze nieoficjalna informacja. Do tej pory użytkownicy Twittera mieli możliwość „wyciszyć” konta, których tweety miały być dla nich niewidoczne. Obecnie serwis społecznościowy rozszerza funkcję „mute”, która ma działać tam, gdzie jest najbardziej pożądana – czyli w powiadomieniach. Użytkownicy będą mieli możliwość zdefiniowania słów kluczowych, fraz, hashtagów, nazw użytkowników, emotikonek itp. , które będą blokowane i nie będą wyświetlane w powiadomieniach. Wyciszać będzie można również całe konwersacje. Twitter potwierdza, iż zmiana ta ma obecnie priorytetowe znaczenie i zostanie wprowadzona wszystkim użytkownikom w ciągu najbliższych dni. Szczegóły dotyczące nowej funkcji można znaleźć na stronie Centrum Pomocy Twittera.

Twitter wprowadza QR kody

Snapchat ma swoje snapkody, Facebookowy Messenger również, a teraz Twitter wprowadza kody QR. Mają one ułatwić dodawanie znajomych. Z możliwościami wyszukiwania osób, jakie daje przecież Twitter, funkcja ta nie wydaje się niezbędna. Niemniej jednak, może spotkać się z zainteresowaniem użytkowników. Na razie została udostępniona wybranym.

W jaki sposób ją ustawić?

Wystarczy być zalogowanym na swoim koncie na Twitterze, wejść na swój profil, a następnie kliknąć ikonę ustawień (koło zębate). W otwartym menu powinna być dostępna opcja „QR Code” (dla użytkowników, którym ta funkcja została włączona). Wykonany kod QR można zachować jako zdjęcie, wysłać w tweecie (jako zdjęcie), bądź też udostępnić jako link. Kreator kodów QR ma również jego czytnik, umożliwiający skanowanie kodów innych użytkowników Twittera. Nie ma zatem konieczności robienia zdjęcia kodu – wystarczy go zeskanować.

Facebook i narzędzie analityczne dla botów

Analityka aplikacji dostępna jest w ramach Facebook Analytics. Umożliwia przeglądanie raportów dotyczących wiadomości wysłanych i odebranych, jak również użytkowników, którzy zablokowali lub odblokowali naszą aplikację. Narzędzie analityczne udostępnia również dane demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie, kraj, język, zainteresowania) osób angażujących się w interakcje z botami, co pozwoli chociażby na dokładniejsze targetowanie reklam wyświetlanych w Messengerze. Nowe narzędzie analityczne umożliwi określenie, jaka część osób angażująca się w rozmowę z botami dokonuje zakupu, przechodzi na stronę zewnętrzną itp. Analityka ma przede wszystkim pomóc zrozumieć ścieżkę zakupową użytkowników.

Funkcja „Public Rooms” w Messengerze

Aplikacja Rooms była prezentowana przez Zuckerberga już w 2014 r. Pozwalała ona użytkownikom prowadzić rozmowy w publicznych pokojach. Po około roku została usunięta. Teraz funkcja „Public Rooms” dostaje nowe życie i ma być ponownie wdrożona do Messengera.

Obecnie użytkownicy Messengera mają możliwość tworzyć Grupy, niemniej jednak w ich obrębie można prowadzić jedynie rozmowy prywatne. Pokoje natomiast mają umożliwić rozmowy publiczne w ramach określonego zagadnienia tematycznego. Użytkownicy będą mogli tworzyć je samodzielnie i zapraszać do nich inne osoby. Każda zainteresowana osoba będzie miła możliwość udziału w prowadzonej dyskusji, która wyglądem przypominać będzie rozmowy grupowe w Messengerze. Nie wiadomo, czy pokoje zostaną wprowadzone do Messengera. Na razie funkcja jest testowana wśród użytkowników z Kanady i Australii i to zapewne od ich oceny będzie zależał jej dalszy los.

 

NapoleonCat to autorska platforma do zarządzania marką w social mediach od Polski po Brazylię. Klienci Napoleona to agencje social media, domy mediowe, wydawcy, e-commerce. Napoleon jest członkiem elitarnej grupy partnerów Facebooka Preferred Marketing Developer Program, co daje gwarancję dostarczania rozwiązań na najwyższym poziomie. Platforma dostarcza szeroki zakres danych analitycznych z platform tj. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram.  Więcej informacji: https://napoleoncat.com/.