X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twórz content w oparciu o dane! Tylko jakie?

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

senuto

reklama


O czym pisać?

Zacznij od wyszukania słów kluczowych, na które Twoja strona powinna się pozycjonować. Dzięki temu zyskasz gotowe pomysły na tematy do zagospodarowania.

  • Sprawdź frazy, na które już jesteś widoczny

W pierwszym kroku przeanalizuj swoją obecną sytuację w Google – na jakie słowa Twoja strona jest już widoczna? Zwróć uwagę na frazy, których pozycje są nieco niższe niż TOP 10. Przy niewielkim nakładzie pracy powinno Ci się udać przesunąć je na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Zaktualizuj i rozbuduj treści na stronach docelowych, zmniejsz rozmiar grafik, dodaj opisy alt do zdjęć – to powinno pomóc. Nie musisz tworzyć nowych treści pod te frazy, zazwyczaj wystarczy poprawić już opublikowany content.

  • Jak działa konkurencja w Google?

Przeprowadź analizę działań konkurencji w Google. Zwróć uwagę na słowa kluczowe, na które widoczni są konkurenci, a Ty nie. Następnie stwórz treści pod te frazy. Sprawdź również słowa wspólne z konkurencją, w przypadku których masz niższe pozycje. Jest to pole do optymalizacji, a niekoniecznie do tworzenia nowych treści.

  • Które słowa kluczowe powinieneś zagospodarować?

Są treści, które wystarczy zoptymalizować, aby osiągnąć wyższe pozycje. Oprócz tego, systematycznie tworzysz przecież nowy content. Szukając słów kluczowych dla swojego biznesu, skorzystaj z narzędzia, za pomocą którego wyszukasz frazy powiązane ze swoją branżą i ofertą.

Dzięki narzędziom dostępnym na rynku nie tylko wygenerujesz obszerne listy słów kluczowych, ale również poznasz ich cechy średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań, ekwiwalent CPC, zawartość nazw brandowych, sezonowość i wiele innych. To podstawowe dane, na których powinny się opierać Twoje działania contentowe.

Jakie pytania zadają Twoi klienci w Google?

Znając słowa kluczowe, na których powinieneś się skupić, sprawdź konkretne pytania, jakie Twoi klienci zadają w Google. Możesz wykorzystać je w tytułach lub nagłówkach w tekście.

Kiedy podejmować konkretne tematy?

Sprawdź sezonowość swoich słów kluczowych, aby dowiedzieć się, w jakich miesiącach są one najpopularniejsze. Pozwoli Ci to zaplanować tworzenie treści na wiele miesięcy do przodu, a o zaletach długodystansowego planowania nie muszę Ci opowiadać J.

Jakich słów użyć w tekście oprócz fraz kluczowych?

Kiedy piszesz treści, zadbaj o to, aby wpleść nie tylko wyszukane słowa kluczowe, ale również słowa zależne. Są to frazy powiązane tematycznie, które zbudują kontekst semantyczny wokół słów kluczowych, na których Ci zależy. Używając w treści słów zależnych, zwiększasz topical authority swojej strony w wyszukiwarce.

Sprawdź snippety przy wybranych frazach

Kiedy wybrałeś słowa kluczowe, które chcesz wykorzystać w treści, przeanalizuj też snippety, które wyświetlają się po wpisaniu ich do Google. Pomoże Ci to oszacować potencjalny ruch z danych słów kluczowych. Dodatkowo, potraktuj to jako podpowiedź, które formaty warto tworzyć.

Monitoruj wyniki i optymalizuj swoją pracę

Sprawdzaj codzienne pozycje słów kluczowych, pod które stworzyłeś treści. Korzystaj z dziennego monitoringu pozycji i trzymaj rękę na pulsie. Pozwoli Ci to odpowiednio dostosować strategię oraz zoptymalizować treści obecne na stronie. Reaguj na bieżąco!

Jeśli Twoje artykuły szybko pną się na coraz wyższe pozycje, powielaj stosowane w nich praktyki także w innych publikacjach. Co jednak zrobić, gdy pozycje spadają?

  • Zacznij od sprawdzenia, czy konkurencyjne witryny również zanotowały spadki na wybrane frazy.
  • Oprócz tego upewnij się, czy w danym okresie Google nie wprowadził żadnych zmian w algorytmie.
  • Sprawdź, czy nie masz do czynienia z kanibalizacją słów kluczowych.

Podsumowanie

Proces planowania strategii content marketingowej, jej wdrożenia, monitorowania wyników, a następnie optymalizacji, jest bardzo czasochłonny. Zwykle nie jest to praca dla jednej czy dwóch osób. Z tego powodu każdy z tych etapów warto w miarę możliwości automatyzować i optymalizować, aby zaoszczędzisz czas i zasoby. Pomagają w tym narzędzia dostępne na rynku. W oparciu o dostępne w nich dane zaplanujesz, wprowadzisz i przeanalizujesz swoje działania contentowe w najbardziej efektywny sposób.

Więcej wskazówek na blogu Senuto: http://bit.ly/2DOfp29

Autor: Karolina Matyska, Content Marketing Manager w Senuto. Z content marketingiem związana od 2016 roku. W Senuto pełni pieczę nad szeroko rozumianym contentem, łącząc pracę z zainteresowaniami. W wolnym czasie podróżuje, uczy się portugalskiego, a kiedy może, przesiaduje w warszawskich kawiarniach z dobrą książką na kolanach.

Senuto to kompleksowa platforma, która w jednym miejscu skupia wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO. Dzięki modułom Senuto każdy specjalista SEO jest w stanie kontrolować efekty działań i analizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Platforma biznesowo wspierana jest przez fundusz inwestycyjny KnowledgeHub oraz współtwórcę SARE i inwestora w spółki technologiczne w obszarze komunikacji marketingowej – Krzysztofa Dębowskiego. Więcej informacji na www.senuto.com