X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

VR – nowy trend w reklamie?

LIR_9676VR podbija branżę reklamową

Za prekursora VR uznaje się Myrona W. Kruegera, który swój pierwszy projekt, oparty na wirtualnej rzeczywistości, stworzył w 1969 roku. Przez następne lata rozwijał swoje pomysły, tworząc podwaliny pod współczesne Virtual Reality. Wielkim przełomem w historii technologii była kampania na Kickstarterze w 2012 roku, kiedy pomysłodawca gogli Oculus Rift – Palmer Luckey, wraz z twórcą gier – Johnem Carmackiem, zbierali pieniądze na produkcję okularów pozwalających przenieść się w wirtualną rzeczywistość.

Wyścig w poszukiwaniu najciekawszych i najbardziej przełomowych zastosowań nowego wynalazku rozpoczął się wraz z pojawieniem się gogli Oculus Rift w wersji beta. Mimo że okulary zostały stworzone przez fanów gier komputerowych i pierwotnie miały być kierowane do branży gamingowej, to ostatecznie nowym rozwiązaniem szybko zainteresowali się marketerzy. Ciężko ocenić jakie budżety są przeznaczane na VR-owe kampanie, jednak ilość ciekawych akcji reklamowych przeprowadzanych przez marki reprezentujące całe spektrum branży pokazuje, że trend wirtualnej rzeczywistości i filmy 360° mogą zmienić rynek reklamy. Volvo stworzyło symulację jazdy modelem XC90, Top Shop pozwolił klientkom przenieść się na wybieg podczas Fashion Weeku, a obuwnicza marka Merrell zabrała konsumentów w ekscytującą, górską wyprawę.

A Polska?

VR pojawia się także w Polsce. Jakiś czas temu Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych, poprzez kampanię społeczną opartą na wirtualnej rzeczywistości, starała się zwrócić uwagę na coraz mniejszą liczbę pielęgniarek pracujących w Polsce.

Ciekawą kampanię przeprowadziła agencja Adcookie, która przy współpracy z firmą VR Global, wdrożyła pierwszy w Polsce kompleksowy system do promocji i sprzedaży mieszkań, oparty o VR wraz z decydowaną aplikacją mobilną oraz video360 dla klienta Domar Development. Cała akcja opierała się na innowacyjnej kampanii digital oraz wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości i video360.  Dodatkowo podczas eventu „Noc z designem” stworzono specjalne stoisko, na którym można było dzięki VR-owym goglom przenieść się do zwizualizowanego domu. Taka forma promocji okazała się wyjątkowo skuteczna, m.in. dzięki temu, że w wirtualnej przestrzeni mogliśmy obejrzeć budynki zaplanowane, ale jeszcze nie wybudowane. Architektoniczne plany, nawet w wersji 3D nie oddziaływały tak sugestywnie na klientów, jak możliwość przeniesienia się do naszego wymarzonego domu. Kampania została także doceniona przez branżę. Efektem tego była nagroda główna dla agencji w tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow, w kategorii Digital marketing (innowacja internetowa).

***

Jak widać wirtualna rzeczywistość nie jest tylko technologiczną ciekawostką, ale także innowacyjnym rozwiązaniem, które może zarówno wyróżnić nasze działania marketingowe, przełożyć się na większe zainteresowanie Klientów, ale i realnie domknąć cykl zakupowy, zwiększyć sprzedaż. Technologia daje ogromne możliwości, ale to jej umiejętne wykorzystanie stanowi o sukcesie działań. Holistyczne podejście (strategia, stworzenie contentu VR, jego promocja i komunikacja do użytkowników) daje bardzo dobre rezultaty i sprawia, że akcje marketingowe kończą się sukcesem sprzedażowym.

 

www.adcookie.pl