X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Wzrost zainteresowania kosmetykami z Azji aż o 575%! Trendy kosmetyczne 2017

Wykres_AzjaTrendy kosmetyczne 2017

Zachowania konsumentów w branży kosmetycznej

Wartość rynku kosmetycznego w Polsce rośnie – szacunki na rok 2016 mówiły o wartości ok. 22 mld. złotych. W tym roku liczba ta ma wynieść aż 23 (raport PMR). Producenci kosmetyczni zacierają ręce – zarówno doświadczeni gracze, jak i ci którzy zaczynają. Nic dziwnego – jest o co walczyć. Dlatego też pożądane są coraz bardziej szczegółowe informacje o branży kosmetycznej – w tym przede wszystkim o zachowaniach samych konsumentów – gdzie i jakich opinii o produktach szukają.

Fora i serwisy tematyczne – główne źródło czerpania opinii

Istotny jest sam sposób szukania informacji o kosmetykach. Główne źródło czerpania opinii według ankietowanych na potrzeby raportu dla Polki.pl (2016) to internet. Wskazała go prawie połowa badanych (z prawie 700 osób). Internautki uściśliły, że szukają przede wszystkim na forach oraz stronach internetowych o tematyce związanej z urodą/kosmetykami. Wskazały także media społecznościowe oraz wyszukiwarkę Google.

7 kluczowych trendów kosmetycznych

Wiemy zatem, gdzie userki poszukiwały i poszukują informacji o produktach kosmetycznych. Kluczowe pozostaje pytanie: co to za informacje? Do tej pory trudno było znaleźć oficjalne dane na ten temat – w tym roku podzielił się nimi Wizaz.pl wspierając swój raport również o statystyki z Brand24 (wzmianki w polskich mediach społecznościowych) oraz Google Trends (wyszukiwane hasła). Efektem tego jest Trendbook Wizaz.pl 2017 – pierwsza taka publikacja o trendach w kosmetyce. To projekt w stu procentach redakcyjny, przygotowany bez wsparcia komercyjnego. Na podstawie danych z katalogu kosmetyków KWC.pl, forum Wizaz.pl, Brand24 i Google Trends zdefiniowano 7 trendów, które na dobre rozwinęły się w 2016 roku i które nadal mocno odznaczają się w roku 2017. Oprócz danych wiarygodność tak określonych trendów potwierdzają opinie ekspertów – osób, które na co dzień są mocno zakorzenione w branży kosmetycznej (influencerka Red Lipstick Monster, wizażystka gwiazd Eryka Sokólska, stylista Maciej Maniewski i wielu, wielu innych).

Azja, DIY i efekt glow – to jest trendy

W 2016 wypłynęły takie trendy jak azjatyckie rytuały i produkty (kto nie słyszał jeszcze o sheetmasks czyli tzw. maskach w płacie?), urodowe DIY („zrób to sam”, np. tani i skuteczny peeling z kawy), personalizacja (np. kremy w stu procentach dopasowane do cery klientki, stworzone m.in. na bazie jej DNA), węgiel i nowe składniki w kosmetykach (m.in. popularne „czarne maseczki”), naturalność („make up no make up”), rozświetlenie (efekt glow – jasna i promienna cera) oraz medycyna estetyczna (szybkie, skuteczne i nieinwazyjne zabiegi). Wzrost zainteresowania ww. tematami widać wyraźnie na wielu kanałach.

Opisy trendów, więcej danych oraz opinie ekspertów można znaleźć na http://wizaz.pl/trendbook. Pobranie raportu jest bezpłatne.