reklama
Lens That, polskie studio specjalizujące się w tworzeniu filtrów rozszerzonej rzeczywistości dla marek na czterech najpopularniejszych aplikacjach społecznościowych, zostało włączone w portfolio globalnych partnerów kreatywnych TikToka. W tym ekskluzywnym gronie specjalistów od AR znajduje się zaledwie 14 podmiotów z całego świata.
Jest to spore i w pełni zasłużone wyróżnienie dla polskiej firmy, która w bardzo młodej dla marketingu dziedzinie Augmented Reality (AR) ma na koncie już niemal 300 realizacji na ponad 40 rynkach na świecie, m.in. dla marek takich jak Coca-Cola, Netflix, Adidas, Calvin Klein czy Porsche. Są to zarówno proste i zabawne filtry zmieniające użytkownika w bajkowe postaci, jak i precyzyjne wirtualne przymierzalnie okularów i biżuterii, testery kosmetyków do makijażu, czy hiperrealistyczne modele 3D samochodów i mebli.
Lens That jest również autorem pierwszych trzech TikTokowych efektów AR na rynku polskim i pierwszego na rynku węgierskim. Kampanie marek McDonald’s, Circle K, Wella got2b i Samsung z ich użyciem notowały bezprecedensowe, kilkuset milionowe odsłony, a każda z nich aktywizowała użytkowników aplikacji do stworzenia kilkudziesięciu tysięcy filmików, zmyślnie obrandowanych z poziomu efektu AR.
“Partnerstwo z TikTokiem pozwoli markom z regionu CEE, ale nie tylko, na znacznie sprawniejsze realizowanie kampanii i aktywacji opartych o efekty rozszerzonej rzeczywistości. Posiadanie takiego zweryfikowanego i sprawdzonego w bojach – zarówno technicznie, jak i biznesowo – partnera jak my ‘na miejscu’, w tej samej strefie czasowej, już od wczesnych etapów prac nad kształtem kampanii, zdecydowanie obniża próg wejścia w rozwiązania AR’owe, które wciąż są dla marketerów pewnym novum.”
– Jan Ożarowski, partner i strateg kreatywny w Lens That
TikTok pozostaje w ścisłej czołówce najczęściej pobieranych na świecie aplikacji, a zeszłoroczna sytuacja pandemiczna tylko zwiększyła zaciekawienie nim. Internauci w każdym wieku, przymusowo zamknięci w domach, pragnęli nowych form rozrywki i niezawodnie odnajdywali ją właśnie w tej aplikacji. A to z kolei zaowocowało większym zainteresowaniem nią ze strony marek, stale poszukujących nowych punktów styku z konsumentami i nowych form komunikacji.
Efekty rozszerzonej rzeczywistość są jedną z nich. Marketer otrzymujący wsparcie merytoryczne jednocześnie ze strony TikToka i Lens That nie musi martwić się o to, jak najlepiej wykorzystać potencjał AR’u w komunikacji swojego brandu. Lokalny zespół TikToka dostarczy mu pełną wiedzę mediową, a eksperci Lens That podzielą się najlepszymi praktykami, trendami i sposobami zagospodarowania możliwości technicznych.
“Kreatywność to klucz do sukcesu na TikToku. Cieszymy się więc, że tak doświadczone studio staje się naszym oficjalnym partnerem kreatywnym. Jesteśmy przekonani, że włączenie Lens That w jeden, spójny proces tworzenia kampanii, ułatwi naszym klientom dostarczanie wyjątkowych, angażujących, przykuwających uwagę użytkowników treści, co będzie się z kolei przekładać na konkretne rezultaty biznesowe: od budowania świadomości, przez generowanie zainteresowania zakupem, po lojalizację.”
– Pashmeen Manchanda, Ecosystem Partnerships Manager w TikToku
Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, po raz pierwszy pojawiła się na platformach społecznościowych za sprawą selfie z wirtualnymi psimi uszami i kocimi wąsami. Przetarły one szlak dla wykorzystania AR’u na urządzeniach mobilnych. Sporą rolę w popularyzacji technologii na smartfonach odegrał też światowy fenomen Pokemon GO. I chociaż prace nad okularami wykorzystującymi rozszerzoną rzeczywistość nie zwalniają, to jeszcze przez długi czas podstawowym nośnikiem efektów AR pozostanie właśnie kamera smartfona.
To dlatego technologia Augmented Reality zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników sieci społecznościowych. Twórcy efektów AR stają się internetowymi celebrytami, a wyświetlenia ich prac liczone są w setkach milionów. Coraz więcej marek korzysta z efektów AR, by za ich pomocą w kreatywny sposób przedstawiać swoje produkty oraz usługi.
O TikTok:
TikTok jest czołową platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Misją TikToka jest inspirowanie, pobudzanie kreatywności i sprawianie radości. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio.