X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Raporty redakcji

Sprawdzamy i analizujemy trendy na rynku technologii i komunikacji. Przeczytaj, jak zmienia się rynek dzięki innowacjom!

Raporty redakcji

2023

Badanie cm 2023Polski rynek content marketingu pod lupą! Jak na marketing treści zapatrują się firmy?

Stowarzyszenie Content Marketing Polska przeprowadziło obszerne badanie, aby poznać perspektywy i tendencje w branży oraz rzucić światło na przyszłość content marketingu. Najnowsze badanie ujawnia trendy i zmiany w dziedzinie content marketingu w polskich firmach.

Badanie przeprowadzono za pomocą internetowych ankiet od stycznia do maja 2023 roku. Obejmowało 218 respondentów reprezentujących różne sektory, w tym dział marketingu, agencje reklamowe i wydawców. Wyniki podsumowano w formie raportu.

Za realizację badania odpowiadała firma iSlay. Partnerami badania są IAB Polska, SAR, IAA oraz Business Centre Club.

Z raportu Kondycja rynku content marketing w Polsce 2023 dowiesz się:

  • czy i jakiej wielkości zespoły realizują strategie contentmarketingowe;
  • co jest celem strategii marketingowej i jak długo jest wdrażania;
  • jakimi rodzajami komunikacji posługują się firmy;
  • jakie nośniki cieszą są najczęściej używane;
  • jakie nośniki są najskuteczniejsze;
  • w jaki sposób firmy promują swoje treści;
  • czy mierzą działania contentmarketingowe i jakie wskaźniki biorą pod uwagę;
  • ile inwestują w działania contentmarketingowe miesięcznie i rocznie;
  • na co przeznaczają największy procent budżetu;
  • jak firmy oceniają swoją efektywność;
  • czy organizacje planują zwiększych budżet w 2023 roku;

Poznasz także perspektywę ekspertów z agencji, organizacji, wydawcy, marketera, badacza oraz Stowarzyszenia.

Czytaj więcej

lub

Raport SocialPress

Jak rozpocząć przygodę z e-commerce i/lub rozwinąć swój sklep internetowy? W naszym najnowszym raporcie zatytułowanym „Rozwiń swój e-commerce krok po kroku” przeprowadzamy Cię przez różne etapy podróży w świat e-commerce. Począwszy od podstaw dotyczących założenia sklepu internetowego, wybór serwera, aspekty administrowania sklepem internetowym czy kwestie logistyki, przez zagadnienia związane z SEO, analityką, automatyzacja różnych procesów po obsługę klienta w social media i promocję e-sklepu.

Sprawdź artykuły przygotowane przez dziennikarzy oraz ekspertów, a także wypowiedzi i porady specjalistów. W publikacji znajdziesz także wywiad oraz słowniczek e-commerce.

Partnerem strategicznym raportu jest firma cyber_Folks.

Z raportu „Rozwiń swój e-commerce krok po kroku” dowiesz się:

  • jak wybrać serwer dla sklepu internetowego?
  • o jakich aspektach administrowania należy pamiętać?
  • dlaczego tak ważne jest SEO sklepu internetowego?
  • co analizować i dlaczego warto to robić?
  • jak wybrać dostawcę?
  • o czym pamiętać w kwestii płatności?
  • jak zabezpieczyć się w kwestii zwrotu?
  • jakie możliwości daje automatyzacja marketingu?
  • jak poprawnie dobierać słowa kluczowe?
  • jak obsłużyć klienta w social mediach?
  • jak promować sklep w sieci?

Czytaj więcej

lub

2022

Raport „Kryteria wyboru agencji marketingowych”

Wybór agencji marketingowej do współpracy może opierać się na wielu czynnikach. Wpływ na niego mogą mieć na przykład dotychczasowe doświadczenia i projekty, opinie i rekomendacje otrzymane od znajomych czy też działania komunikacyjne prowadzone w różnych formach przez agencję w sieci.

Postanowiliśmy sprawdzić, które czynniki mają największy wpływ dla firm wybierających partnera do współpracy. W ramach naszego badania zapytaliśmy o to przedstawicieli firm (z sektorów B2C, B2B, a także działających w obu obszarach, z liczbą zatrudnionych od 50 do 250 osób, z rocznymi obrotami w przedziale poniżej 1 mln zł do ponad 100 mln zł, a także z wydatkami na marketing i komunikację od poniżej 100 tys. zł aż do powyżej 10 mln zł), a odpowiedzi na szereg pytań dotyczących kryteriów wyboru agencji znajdują się w naszym najnowszym raporcie.

Z raportu „Kryteria wyboru agencji marketingowych” dowiesz się:

    • jaki wpływ na wybór klientów mają doświadczenia oraz osiągnięcia agencji,
    • w jakim stopniu personal branding pracowników wpływa na tę decyzję,
    • jakie znaczenie ma aktywność agencji i jej pracowników,
    • jaką rolę odgrywają treści, m.in. artykuły eksperckie oraz blogi prowadzone np. przez agencję,
    • czy media klasyczne wpływają na postrzeganie agencji podczas decydowania o nawiązaniu współpracy,
    • czy relacje i rekomendacje innych są kluczowym, czy też mniej znaczącym czynnikiem,
    • w jaki sposób wielkość agencji (kapitał zakładowy, liczba zatrudnionych) przekładają się na wybór agencji,
    • jak psychologia społeczna i uproszczenia w naszym myśleniu wpływają na oceny agencji w oczach klientów,
    • o czym pamiętać, aby zadbać o swój work-life balance,
    • czy warto reklamować się w kryzysie,
    • jak zrobić dobre szkolenie lub webinar dla potencjalnych klientów.

Czytaj więcej

lub


2021

  • Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?

    Raport SOCIALPRESS - Cyfrowe dzieciństwoPandemia sprawiła, że dzieci i młodzież swój wolny czas spędzają w sieci. Według badania „Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”, po zamknięciu szkół prawie połowa uczniów (49,5%) korzysta w dni robocze z internetu 6 godzin lub więcej. To ponad ¼ doby przeznaczona na aktywność w sieci!
    Internet stał się przestrzenią, w której czują się naturalnie i swobodnie. Czy wobec tego z łatwością rozpoznają, gdy grozić będzie im niebezpieczeństwo?

    Najnowszy raport SOCIALPRESS pt. „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dostarcza rodzicom oraz opiekunom wiedzę na temat blasków i cieni świata online. Dziennikarze wraz z ekspertami odpowiadają na nurtujące pytania i otwierają ścieżkę do dialogu z młodymi użytkownikami.

    Z raportu „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dowiesz się:

    • kiedy młody internauta może zacząć korzystać z serwisów społecznościowych,
    • co robią cyfrowi giganci, aby chronić najmłodszych odbiorców,
    • jakie blaski i cienie mają internetowe challenge’e,
    • dlaczego rodzice dokumentują życie swoich dzieci w sieci i jakie zagrożenia z tego płyną,
    • jak social media wpływają na samoocenę, rozwój emocjonalny i zdrowie młodych internautów,
    • jak internet może burzyć bariery, a dzieci niepełnosprawne wpływać na swoich rówieśników,
    • w jaki sposób zapewnić bezpieczny dostęp do sieci i kontrolować aktywności online,
    • jakie zagrożenia najczęściej spotykają na swojej drodze młodzi użytkownicy,
    • co zrobić, aby zabezpieczyć siebie i swoją rodzinę przed wyciekiem danych,
    • jak nie dać się oszukać i nie paść ofiarą cyberprzestępców.

Czytaj więcej

lub


2019

  • (Z)mierz się z content marketingiem

    Raport SOCIALPRESS - (Z)mierz się z content marketingiemKażdego dnia w trafiamy w sieci na ogrom treści, których nie sposób zliczyć i zapamiętać. Różni nadawcy, różni odbiorcy, różne formy i różne miejsca publikacji. To wszystko sprawia, że tworzenie contentu w internecie jest dużym wyzwaniem. Przy tym wszystkim często zapominamy, że efekty naszych działań są mierzalne i możemy sprawdzić, czy to, co robimy, przyciąga uwagę i angażuje naszą grupę docelową.

    Chcąc zrealizować postawione sobie cele i osiągnąć ROI, nie możemy działać na oślep. Nikt z nas inwestując czas, pieniądze i inne zasoby nie chce, aby to, czy działania przyniosą efekty, było loterią i kwestią szczęścia. Podejmując działania contentowe, musimy uwzględnić kilka elementów, które pomogą Ci w przygotowaniu jak najlepszych treści. I o tym właśnie piszemy w naszym najnowszym raporcie „(Z)mierz się z content marketingiem”.

    Na końcu raportu przygotowaliśmy także „skrzynkę z narzędziami content marketera”, która pomoże Ci w odnalezieniu odpowiedniego narzędzia, dostosowanego do Twoich potrzeb.

Czytaj więcej

lub


  • (nie)Pełnosprawni w internecie

    Raport SOCIALPRESS - (nie)Pełnosprawni w internecieW naszym raporcie zapoznacie się z technologiami budującymi mosty do coraz pełniejszego doświadczania codzienności przez osoby dotknięte różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Mosty do brzegów, jakie były do tej pory całkowicie poza zasięgiem większości z nich, jak np. realizacja aspiracji zawodowych, doświadczanie kultury czy po prostu zrobienie zakupów.

    Wedle szacunków, do przyszłego roku na świecie będzie około 120 mln osób posiadających jakąś niepełnosprawność. Nie sposób więc pominąć ich jako odbiorców. I o ile oczywista jest konieczność posiadania podjazdów dla osób niepełnosprawnych czy specjalnych wind, o tyle firmy nie zawsze biorą pod uwagę osoby z innymi ograniczeniami. Także świat cyfrowy otwiera się na ich potrzeby.

    Czy w ciągu najbliższej dekady lub dwóch całkowicie zasypie rów dzielący osoby pełnosprawne od osób z niepełnosprawnościami?

Czytaj więcej

lub


2018

  • Augmented Advertising & Sales

    Raport SOCIALPRESS - Augmented Advertising & SalesZapraszamy do lektury raportu “Augmented Advertising & Sales”, który jest pierwszą w Polsce publikacją badającą możliwości rozszerzonej reklamy oraz jej wpływu na sprzedaż. Analizujemy, w jaki sposób technologie poszerzające możliwości interakcji z produktem, szczególnie AR i VR, wpływają na decyzje zakupowe oraz wizerunek marki.

    W naszej publikacji pokazujemy, jak budować spójną ścieżkę doświadczeń użytkownika na najważniejszych obecnie polach: digital, social media, content marketing, AR, VR, DOOH. Zadajemy pytania: w jaki sposób rozszerzyć reklamę, angażując w taką synergię komunikacyjną AR i VR, jak prowadzić użytkownika po ścieżce doświadczeń, jak serwować mu odpowiednie impulsy podczas interakcji. Celem jest spójność oraz naturalne uzupełnianie się wszystkich obszarów na styku technologii i marketingu.

Czytaj więcej

lub

  • Wybory samorządowe w internecie

    Raport SOCIALPRESS - Wybory samorządowe w internecieKilka lat temu mówiło się, że Barack Obama wygrał wybory dzięki internetowi. Przy okazji ostatniej kampanii wyborczej w USA mówiło się, że Donald Trump wygrał wybory… dzięki internetowi. Choć między obiema kampaniami minęła prawie dekada, choć obaj kandydaci wykorzystywali zupełnie inne narzędzia, choć internet w tym czasie przeobraził się w zupełnie inną przestrzeń, to jeden element w tej opowieści pozostaje niezmienny – bez sieci współcześnie trudno wyobrazić sobie kampanię polityczną. Zarówno tę Donalda Trumpa, jak i Twoją własną.

    Media społecznościowe pozwalają Ci nie tylko rozmawiać ale także… podsłuchiwać. W biznesie praktyki z zakresu social listeningu stają się popularnym sposobem na to, aby poznać trendy i potrzeby odbiorców. Social telling można też wykorzystać w komunikacji wyborczej. Przeczytaj raport “Wybory samorządowe w internecie” i poznaj tajniki komunikacji z wyborcami w social media!

Czytaj więcej

lub

  • Social media to nowa telewizja

    Publikacja „Social media to nowa telewizja” pokazuje, w jaki sposób to właśnie media społecznościowe stały się realną alternatywą reklamową dla telewizji. Dlaczego marketerzy powinni zrewidować swoją dotychczasową wiedzę na temat budżetów wydawanych na formaty filmowe i w jaki sposób przy wielokrotnie niższych nakładach reklamowych, realizować za pomocą społecznościowych kanałów komunikacji cele marketingowe zarezerwowane do tej pory dla telewizji.

    Nasz raport to obowiązkowa lektura dla każdego, kto chce skutecznie generować sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych. Bo social media to nowa telewizja, którą oglądają najatrakcyjniejsze grupy docelowe.

Czytaj więcej

lub

  • Obsługa klienta w internecie

    SOCIALPRESS-Obsługa-klienta-w-internecie-raport-coverW naszej najnowszej publikacji skupiliśmy się na temacie obsługi klienta w internecie, która jest fundamentalnym elementem skutecznej strategii biznesowej. Klienci są w internecie, kupują w internecie i większość decyzji zakupowych podejmują na podstawie aktywności online.

    Oddajemy do Waszych rąk publikację, której celem jest prześledzenie najnowszych trendów w obsłudze klienta w internecie, wskazanie dobrych praktyk oraz podpowiedzenie, w jaki sposób budować strategię skutecznej obsługi w kanałach cyfrowych. Materiały do tego wydania zostały zebrane m.in. podczas listopadowej konferencji „Akademia Marketingu: Obsługa klienta w internecie”, podczas której – wraz z prelegentami i gośćmi zgromadzonymi na sali – „rozłożyliśmy” to zagadnienie na czynniki pierwsze.

Czytaj więcej

lub

 


2017

  • Tożsamość cyfrowa

    Nowe technologie – bilans zysków i strat dla ludzkości
    Kształtowana skrupulatnie tożsamość cyfrowa daje nie tylko naszym znajomym wgląd w nasze życie, ale staje się też ogromnym źródłem danych o każdym z nas. Te dane nie tylko pozwalają nam otrzymywać dopasowane do naszych oczekiwań komunikaty reklamowe. Stają się także orężem w walce o uwagę klienta, sposobem na przewidywanie przyszłości i walutą XXI wieku. Każdego dnia surfując po sieci, klikając w linki od znajomych, rejestrując się przy zakupie jakiegokolwiek produktu, publikując dany post w medium społecznościowym, udostępniając zdjęcie, dzielimy się ogromem informacji o nas samych, którymi cały świat handluje za duże pieniądze. Jakie możemy czerpać z tego korzyści i czy rzeczywiście jest to opłacalne?

    Czytaj więcej

    lub

 

  • Nowe technologie – bilans zysków i strat dla ludzkości

    Nowe technologie – bilans zysków i strat dla ludzkości
    Jakie konsekwencje w realnym życiu ma wykorzystywanie wirtualnej rzeczywistości? W jaki sposób Facebook wpływa na nasz mózg? Jak nowe technologie zmieniają nasze zmysły?

    W naszej kolejnej publikacji zajęliśmy się blaskami i cieniami narzędzi, które wyręczają nas na wielu płaszczyznach życia, pomagają w organizacji czasu, zmieniają interakcje w społeczeństwie. Bilansujemy to, co technologia wnosi w nasze życie. Zastanawiamy się, czy wirtualna rzeczywistość może mieć wpływ na wyobraźnię dzieci i kreatywność przyszłych pokoleń. Pokazujemy, w jaki sposób “technologie ubieralne” mogą spowodować większą izolację introwertyków, przyczynić się do nasilenia zjawiska kradzieży tożsamości czy – w dalszej przyszłości – pomagać włamywać się do naszych umysłów.

    Czytaj więcej

    lub

  • Sztuczna inteligencja w biznesie

    sztuczna-inteligencja-w-biznesie-cover-2W jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc nam w działaniach biznesowych? Jak wykorzystać zaawansowane algorytmy w marketingu? Które marki już z nich skutecznie korzystają? Pobierzecie nasz raport, żeby się dowiedzieć.

    Marketerzy nie mogą lekceważyć takich rozwiązań jak sztuczna inteligencja. Mimo wielu obaw, że maszyny zastąpią nas i uczynią bezrobotnymi, warto zastanowić się, jak już teraz zaimplementować nowe rozwiązania i spojrzeć na AI jako partnera dla naszego biznesu. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w biznesie, zapraszamy do lektury raportu.

    Czytaj więcej w MarketingLink.pl

 

 

 

 


2016

    • Social media to nowa telewizja?

      Social media to nowa telewizja? Raport
      Jak zmieniały się nowe media, czy Facebook zastąpi telewizję, dlaczego musisz płacić by być widocznym w mediach społecznościowych i czy social media sprzedają – m.in. odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym raporcie!

      Nasi eksperci radzą na co zwracać uwagę, które narzędzia są niezbędne dla osiągnięcia sukcesu w świecie mediów społecznościowych i jak z nich właściwie korzystać. Podpowiadają poprzez jakie modele można rozliczać kampanie w social mediach i jak dzięki nim zarabiać.

      Czytaj więcej

      lub

 

 

  • (Z)zmierz się z content marketingiem. Analityka w praktyce

    Raport "(Z)mierz się z content marketingiem
    Czy da się zmierzyć treść? Jak efektywnie podejść do działań content marketingowych? W jaki sposób sprawdzić czy content marketing sprzedaje? Po jakie wskaźniki sięgać? Jak dobierać persony? Czy lajki i udostępnienia mają znaczenie? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy w raporcie (Z)mierz się z content marketingiem!

    Czytaj więcej

    lub