Internet stał się przestrzenią, w której czują się naturalnie i swobodnie. Czy wobec tego z łatwością rozpoznają, gdy grozić będzie im niebezpieczeństwo?
Najnowszy raport SOCIALPRESS pt. „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dostarcza rodzicom oraz opiekunom wiedzę na temat blasków i cieni świata online. Dziennikarze wraz z ekspertami odpowiadają na nurtujące pytania i otwierają ścieżkę do dialogu z młodymi użytkownikami.
Z raportu „Cyfrowe dzieciństwo. Jak chronić dziecko w sieci?” dowiesz się:
- kiedy młody internauta może zacząć korzystać z serwisów społecznościowych,
- co robią cyfrowi giganci, aby chronić najmłodszych odbiorców,
- jakie blaski i cienie mają internetowe challenge’e,
- dlaczego rodzice dokumentują życie swoich dzieci w sieci i jakie zagrożenia z tego płyną,
- jak social media wpływają na samoocenę, rozwój emocjonalny i zdrowie młodych internautów,
- jak internet może burzyć bariery, a dzieci niepełnosprawne wpływać na swoich rówieśników,
- w jaki sposób zapewnić bezpieczny dostęp do sieci i kontrolować aktywności online,
- jakie zagrożenia najczęściej spotykają na swojej drodze młodzi użytkownicy,
- co zrobić, aby zabezpieczyć siebie i swoją rodzinę przed wyciekiem danych,
- jak nie dać się oszukać i nie paść ofiarą cyberprzestępców.
Eksperci
Eksperckich wypowiedzi do naszego raportu udzielili m.in. kierownik funkcjonującego w NASK zespołu Dyżurnet.pl Martyna Różycka, asystent w Zakładzie Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego Magadalena Iwanowska, prawniczka i autorka bloga MamaPrawniczka.pl Marzena Pilarz-Herzyk, ekspertka Uniwersytetu SWPS dr Marta Bierca, doradca z zakresu architektury oprogramowania, e-commerce i cyberbezpieczeństwa Sergiusz Diundyk, dyrektor biura komunikacji z mediami Kaspersky Lab Polska Piotr Kupczyk, zastępca rzecznika prasowego UODO Ewelina Janczylik-Foryś, a także twórcy internetowi – CeZik oraz autorki bloga AniaMaluje i Lovingit.pl.
Partnerzy
Partnerem merytorycznym raportu jest agencja full service content marketing ContentHouse.
Partnerami publikacji są Business Center Club, Stowarzyszenie Content Marketing Polska oraz Izba Gospodarki Elektronicznej.