Wybór agencji marketingowej do współpracy może opierać się na wielu czynnikach. Wpływ na niego mogą mieć na przykład dotychczasowe doświadczenia i projekty, opinie i rekomendacje otrzymane od znajomych czy też działania komunikacyjne prowadzone w różnych formach przez agencję w sieci. Postanowiliśmy sprawdzić, które z tych czynników mają największy wpływ dla firm wybierających partnera do współpracy. W ramach naszego badania zapytaliśmy o to przedstawicieli różnych firm.
O badaniu
W okresie maj–sierpień przeprowadziliśmy badanie ankietowe w formie bezpośrednich kontaktów z wybranymi klientami spełniającymi próbę badawczą. Ankieta składała się z 29 pytań jednokrotnego wyboru oraz 1 pytania otwartego.
Celem badania było ustalenie kryteriów, jakimi kierują się przedstawiciele firm z sektorów B2C i B2B przy wyborze agencji marketingowych do współpracy. Osoby reprezentujące różne przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach miały za zadanie wskazać w 23 pytaniach, czy dane kryterium ma wysoki, średni lub niski wpływ na wybór agencji, czy też może nie ma go wcale. Zapytaliśmy również o to, czy zdecydowaliby się polecić znajomemu/znajomej agencję, z której pracy są zadowoleni, lub odradziliby współpracę z określoną agencją, jeśli nie byliby zadowoleni z jej wyników. Wyniki ankiet przedstawiamy w naszym raporcie, w formie różnych wykresów.
Z raportu dowiesz się:
- jaki wpływ na wybór przez klientów mają doświadczenie oraz osiągnięcia agencji,
- w jakim stopniu personal branding pracowników wpływa na tę decyzję,
- jakie znaczenie ma aktywność agencji i jej pracowników,
- jaką rolę odgrywają treści, m.in. artykuły eksperckie oraz blogi prowadzone np. przez samą agencję,
- czy media klasyczne wpływają na postrzeganie agencji podczas decydowania o nawiązaniu współpracy,
- czy relacje i rekomendacje innych są kluczowym, czy też mniej znaczącym czynnikiem,
- w jaki sposób wielkość agencji (kapitał zakładowy, liczba zatrudnionych) przekładają się na wybór agencji,
- jak psychologia społeczna i uproszczenia w naszym myśleniu wpływają na oceny agencji w oczach klientów,
- o czym pamiętać, aby zadbać o swój work-life balance,
- czy warto reklamować się w kryzysie,
- jak zrobić dobre szkolenie lub webinar dla potencjalnych klientów.
Partnerzy
Partnerem strategicznym raportu jest firma Hörmann.
Patronem merytorycznym publikacji jest Business Centre Club.