X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kryteria wyboru agencji marketingowych

W ramach najnowszego raportu pt. „Kryteria wyboru agencji marketingowych” prezentujemy wyniki naszego badania na temat tego, jakie czynniki mają wpływ na podjęcie decyzji o współpracy z daną agencją.

Kryteria wyboru agencji marketingowych

Wybór agencji marketingowej do współpracy może opierać się na wielu czynnikach. Wpływ na niego mogą mieć na przykład dotychczasowe doświadczenia i projekty, opinie i rekomendacje otrzymane od znajomych czy też działania komunikacyjne prowadzone w różnych formach przez agencję w sieci. Postanowiliśmy sprawdzić, które z tych czynników mają największy wpływ dla firm wybierających partnera do współpracy. W ramach naszego badania zapytaliśmy o to przedstawicieli różnych firm.

O badaniu

W okresie maj–sierpień przeprowadziliśmy badanie ankietowe w formie bezpośrednich kontaktów z wybranymi klientami spełniającymi próbę badawczą. Ankieta składała się z 29 pytań jednokrotnego wyboru oraz 1 pytania otwartego.

Celem badania było ustalenie kryteriów, jakimi kierują się przedstawiciele firm z sektorów B2C i B2B przy wyborze agencji marketingowych do współpracy. Osoby reprezentujące różne przedsiębiorstwa działające na różnych rynkach miały za zadanie wskazać w 23 pytaniach, czy dane kryterium ma wysoki, średni lub niski wpływ na wybór agencji, czy też może nie ma go wcale. Zapytaliśmy również o to, czy zdecydowaliby się polecić znajomemu/znajomej agencję, z której pracy są zadowoleni, lub odradziliby współpracę z określoną agencją, jeśli nie byliby zadowoleni z jej wyników. Wyniki ankiet przedstawiamy w naszym raporcie, w formie różnych wykresów.

Z raportu dowiesz się:

Raport „Kryteria wyboru agencji marketingowych”

Raport „Kryteria wyboru agencji marketingowych” 

  • jaki wpływ na wybór przez klientów mają doświadczenie oraz osiągnięcia agencji,
  • w jakim stopniu personal branding pracowników wpływa na tę decyzję,
  • jakie znaczenie ma aktywność agencji i jej pracowników,
  • jaką rolę odgrywają treści, m.in. artykuły eksperckie oraz blogi prowadzone np. przez samą agencję,
  • czy media klasyczne wpływają na postrzeganie agencji podczas decydowania o nawiązaniu współpracy,
  • czy relacje i rekomendacje innych są kluczowym, czy też mniej znaczącym czynnikiem,
  • w jaki sposób wielkość agencji (kapitał zakładowy, liczba zatrudnionych) przekładają się na wybór agencji,
  • jak psychologia społeczna i uproszczenia w naszym myśleniu wpływają na oceny agencji w oczach klientów,
  • o czym pamiętać, aby zadbać o swój work-life balance,
  • czy warto reklamować się w kryzysie,
  • jak zrobić dobre szkolenie lub webinar dla potencjalnych klientów.

Partnerzy

Partnerem strategicznym raportu jest firma Hörmann.

Patronem merytorycznym publikacji jest Business Centre Club.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama