X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

DoubleVerify będzie chronił reklamodawców przed kontentem MFA (Made For Advertising)

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

HŚ DV

reklama


DoubleVerify  („DV”) (NYSE: DV), czołowa światowa platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła rozszerzenie swoich rozwiązań w zakresie brand safety (bezpieczeństwo marki) i brand suitability (dopasowanie i adekwatność reklam), aby umożliwić reklamodawcom monitorowanie i unikanie witryn MFA („Made For Advertising” – są to witryny internetowe o niskiej jakości, tworzone głównie, lub wyłącznie, w celu generowania dochodu z reklam). W ramach tej innowacji DV opracowało jasną definicję MFA, umożliwiając reklamodawcom skuteczne identyfikowanie wyzwań związanych z MFA i stawienie im czoła.

– “Made For Advertising" stanowi istotny element, o którym reklamodawcy oraz szeroko pojęta branża marketingu digital powinni pamiętać w dzisiejszych czasach. Strony internetowe, które zostały stworzone z myślą o MFA, działają z wyłącznym celem maksymalizacji zysków z reklam, często kosztem jakości treści i doświadczenia użytkownika. MFA koncentruje swoje działania na mocnym przyciąganiu ruchu na swoje strony internetowe, a głównym celem jest maksymalizacja wyświetleń reklam Z tego powodu jakość i doświadczenie użytkownika na stronach MFA często pozostawiają wiele do życzenia, nie spełniając oczekiwań większości reklamodawców, którzy inwestują w przestrzeń reklamową. W rezultacie potencjalnie miliardy dolarów są każdego roku marnowane na stronach internetowych, które nie oferują reklamodawcom żadnej widocznej stopy zwrotu z inwestycji – komentuje Hubert Świtalski, Business Director w DoubleVerify odpowiedzialny za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

DV opracowało swój własny proces analizy MFA oparty na unikalnym audycie łączącym siły analityczne ludzi i sztucznej inteligencji. Rozwiązanie to może zostać aktywowane przez klienta bezpośrednio w jego profilu brand safety i suitability w celu pomiarów i monitorowania, a także pozwala unikać takich odsłon poprzez rozwiązanie prebidowe DV Authentic Brand Suitability Targeting.

– DV przoduje w zakresie innowacji zorientowanych na klienta, pomagających reklamodawcom stawić czoła szybko zmieniającym się wyzwaniom reklamy digital, które mają wpływ na jakość mediów i efektywność działań – stwierdził Mark Zagorski, CEO, DoubleVerify – Wraz z rozwojem narzędzi sztucznej inteligencji, które mogą szybko tworzyć witryny MFA, własna technologia sztucznej inteligencji DV jest kluczowa w umożliwianiu globalnym markom identyfikowania, mierzenia i unikania problematycznego kontentu MFA w czasie rzeczywistym i ostatecznie zapewniania lepszych wyników działań.

W czerwcu, w związku z obawami, że narzędzia sztucznej inteligencji przyspieszają tworzenie nieodpowiedniego kontentu w Internecie, ANA (amerykańskie stowarzyszenie Association of National Advertisers) opublikowała raport, w którym stwierdzono, że na witryny MFA przypada ponad jedna piąta (21%) wszystkich wyświetleń reklam programmatic i aż 15% całkowitych wydatków na reklamę digital. W swojej niezależnej analizie firma DoubleVerify odkryła, że największe witryny MFA generują nawet setki milionów wyświetleń miesięcznie.

Wobec braku jednolitej definicji MFA pojawia się wiele nieporozumień na temat kategoryzacji. Niektórzy błędnie postrzegają treści MFA jako generowane wyłącznie przez boty i generujące całkowicie fraudowy ruch. Chociaż faktycznie stanowi to część ruchu MFA, tego typu witryny są zazwyczaj identyfikowane jako fraudowe i tym samym wykluczane w ramach standardowych kontroli fraudów. Większość ruchu MFA pochodzi jednak od prawdziwych użytkowników, często z płatnych kanałów, takich jak media społecznościowe i silniki rekomendacji treści.

DV formalnie definiuje witryny MFA jako te, których jedynym celem jest dostarczanie reklam. Witryny te można zidentyfikować, analizując kilka czynników związanych z ich działalnością generującą przychody z reklam, źródłami ruchu z reklam i podejściem do tworzenia kontentu. Mówiąc dokładniej,d witryny te charakteryzują się następującymi cechami:

  • Znaczne zagęszczenie reklam w stosunku do rzeczywistej zawartości strony i częste odświeżanie reklam w celu maksymalizacji zysku z pojedynczej wizyty
  • Monetyzacja zależy głównie od płatnych źródeł ruchu – takich jak reklamy społecznościowe i natywne – przy niewielkim lub żadnym ruchu pochodzącym ze źródeł organicznych
  • Treść została zaprojektowana tak, aby można było bez końca przewijać/klikać w tej samej domenie
  • Treść jest często słowo w słowo powielana na różnych stronach internetowych, a czasem tworzona automatycznie przez generatywną sztuczną inteligencję (Generative AI)

DV stosuje podejście, które pozwala na najgłębszy i najbardziej zróżnicowany poziom analizy, zapobiegając błędnej kategoryzacji i fałszywym alarmom. Na przykład witryna może zawierać bardzo dużą liczbę reklam, a jednocześnie odnotowywać wysoki wskaźnik ruchu organicznego i z wyszukiwarek – w tym przypadku wydawca nie spełniałby definicji witryny internetowej MFA przyjętej przez DV.

– Termin „Made for Advertising” spowodował znaczne zamieszanie w branży – skomentował Jack Smith, CPO w DoubleVerify – Jako wiodący w branży dostawca pomiarów i weryfikacji uważamy, że dawanie przykładu i zapewnianie przejrzystości jest sprawą kluczową. Naszym celem jest ochrona inwestycji reklamodawców i wspieranie wydawców wysokiej jakości, którzy chcą monetyzować prawdziwe treści.

Historycznie rzecz biorąc, DV zapewniało klientom możliwość korzystania z witryn MFA „na żądanie”. Wprowadzane obecnie narzędzia będą dostępne w wersji beta dla wszystkich reklamodawców, a rozwiązanie będzie ewoluować i będzie udoskonalane w kolejnych cyklach rozwoju.

DoubleVerify to wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru i analizy mediów cyfrowych. Misją firmy jest uczynienie ekosystemu reklamy cyfrowej silniejszym i bezpieczniejszym, a tym samym zachowanie uczciwej wymiany wartości między kupującymi i sprzedającymi media cyfrowe. Setki reklamodawców z listy Fortune 500 korzystają na całym świecie z bezstronnych danych i analiz DoubleVerify w celu poprawy jakości i skuteczności kampanii oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w reklamę cyfrową. Więcej na: www.DoubleVerify.com