X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pierwsza kampania na FindFunds.pl zakończona. Scabrosus pozyskał prawie 200.000 zł

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Scabrosus pozyskał 200 tys. zł na FindFunds.pl

reklama


Nowi udziałowcy Scabrosusa

Kampania Scabrosusa prowadzona na FindFunds.pl przyciągnęła 22 inwestorów, którzy objęli udział w podwyższonym kapitale zakładowym na poziomie 4,1%. Cena jednego udziału wynosiła 1.125 zł. Celem maksymalnym było uzyskanie 300 tys. zł.

Kampania prowadzona dla Scabrosusa była kampanią otwarcia dla FindFunds.pl. Wiedzieliśmy, że stajemy przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ najistotniejszym czynnikiem, który warunkował powodzenie naszych działań, było odpowiednie edukowanie rynku. Z jednej strony przekonywaliśmy, że crowdfunding udziałowy jest opłacalnym i bezpiecznym sposobem inwestowania, a z drugiej chcieliśmy zwrócić uwagę inwestorów na produkty, które oferuje Scabrosus. Uznaliśmy, że choć produkcja włókien z odpadów organicznych jest wąską i specyficzną działką, to warto o niej mówić, bo wpisuje się w aktualne trendy. Spółka stawia bowiem na ekologie, wdrażanie nowych technologii i obniżanie kosztów produkcji. Uważamy, że uzyskanie 65% w kampanii jest sukcesem – nie tylko dla wrocławskiego startupu, ale także dla crowdfundingu udziałowego w Polsce – podsumowuje Lucyna Warda, CEO FindFunds.pl

Kampania trwała dwa miesiące i cieszyła się dużym zainteresowaniem, głównie ze względu na innowacyjność produktu oferowanego przez spółkę oraz prognozowane dobre wyniki finansowe.

Zdecydowaliśmy się na crowdfunding udziałowy, ponieważ ta forma pozyskiwania środków wpisuje się w nasz styl prowadzenia biznesu. Uważamy, że umiejętne wykorzystywanie nowych technologii to recepta na sukces. Byliśmy ciekawi, z jakim odzewem spotka się możliwość nabycia udziałów spółki przez Internet i nie zawiedliśmy się. Okazuje się, że ta forma inwestowania, choć w Polsce jeszcze raczkująca, już zdobywa pierwszych zwolenników – mówi Przemysław Borgosz, prezes zarządu Scabrosus sp. z o.o.

 

Machine learning i rozwój technologii mikronizacji

Scabrosus przetwarza odpady powstałe np. podczas produkcji mebli i wytłaczania soków. Pozyskane włókna, zamiast do utylizacji, trafiają ponownie do użycia, jako wypełniacze w przemyśle spożywczym, chemicznym czy farmaceutycznym. Ich stosowanie pozwala obniżyć koszty produkcji o 30%. Pomimo dużej innowacyjności spółki, nie był to prosty temat na kampanię crowdfundingową z racji braku tak dużej nośności, jak np. w przypadku branży gamingowej. Nie wpływa to jednak na atrakcyjność samego Scabrosusa, który według wstępnych szacunków swój pierwszy rok obrotowy zamknie z ponad 4 mln zł przychodu. Spółka kolejne lata planuje zamknąć przychodami na poziomie 10 mln zł w 2017 r. i 13 mln zł w 2018 r.

Wrocławski startup skupia się na rozwijaniu nowych technologii. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na  dodatkowy osprzęt do mikronizacji oraz wdrażanie algorytmów machine learning, które pozwolą automatycznie dostosować wydajność i parametry pracy. Dzięki tym usprawnieniom w drugiej połowie 2017 roku Scabrosus wprowadzi do oferty nowe produkty.
Pieniądze zebrane na FindFunds.pl to dla nas duża szansa na jeszcze lepsze spersonalizowanie produktów. Wdrożenie algorytmów machine learning pozwoli sprostać wymaganiom klientów, którzy oczekują indywidualnego podejścia do zamówień. Dzięki środkom zgromadzonym w ramach kampanii będziemy mogli także wdrożyć technologie mikronizacji produktów, zgodnie ze specyfikacjami klientów – dodaje Borgosz.

 

Crowdfunding udziałowy atrakcyjny dla inwestorów indywidualnych

Na FindFunds.pl swoje kampanie prowadzą spółki z ograniczoną odpowiedzialnością znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju, dzięki czemu dynamika wzrostu jest wyższa. Bezpośrednio przekłada się to na wysokie zyski inwestorów. W skali roku mogą one wynosić średnio 30%, a w przypadku najbardziej innowacyjnych pomysłów nawet dochodzić do 50%.

Do tej pory equity crowdfunding zarezerwowany był głównie dla funduszy VC i aniołów biznesu, którzy wspierali wybrane przedsięwzięcia dużymi kwotami. Pojawienie się na rynku platformy FindFunds.pl uczyniło inwestowanie w spółki z o.o. bardziej dostępnym i skierowanym do szerszej grupy osób zainteresowanych efektywnym lokowaniem wolnego kapitału.

„Na FindFunds.pl godzimy interesy obu grup, na rozwoju których zależy nam najbardziej. Z jednej strony wspieramy spółki, które planują ulepszyć swój produkt, rozszerzyć ofertę lub wejść z nimi na rynek zagraniczny, a z drugiej oferujemy mniejszym inwestorom możliwość współtworzenia innowacyjnych spółek, które dzięki ich kapitałowi mogą wygenerować dla nich duży zysk w perspektywie od 3 do 5 lat. Uważamy, że to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych sposobów inwestowania oraz doskonały sposób na dokonanie walidacji swojej spółki przez rynek.” – zauważa Lucyna Warda.

Wkrótce na FindFunds.pl ruszy kampania studia produkującego gry mobilne. Tym razem platforma stawia na branżę, która notuje bardzo wysokie zyski zarówno na rynkach polskich, jak i zagranicznych.