X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snap Inc we współpracy z Httpool by Aleph wprowadza First Story w Polsce

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Snapchat First Story

reklama


Reklama w tym formacie wyróżnia się modelem sprzedaży flat fee (sprzedawana jest na doby), oraz gwarantowaną świetną ekspozycją w zakładce Friend’s Stories. Kampanie na rynkach gdzie First Story zadebiutowało nieco wcześniej pokazują, że z wykorzystaniem tego formatu bardzo rosną wskaźniki brand awareness, ad awareness i intencji zakupowych – nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu ze „standardowymi” kampaniami na Snapchacie. Jest to też świetne narzędzie do budowania wskaźników Attention.

Snapchat to – w uproszczeniu – platforma społecznościowa skoncentrowana na aparacie fotograficznym, służąca do przesyłania filmów i zdjęć do kilkudziesięciu najbliższych osób. Snapchat jest ósmą najpopularniejszą platformą na świecie, z 750 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, działającą na 73 rynkach.

Snapchat jest trzecim co do wielkości portalem społecznościowym w Polsce, zaraz po Instagramie i Facebooku, a liczba aktywnych użytkowników Snapchata co miesiąc w Polsce to aż 6,3 miliona (Źródło: Snap Inc., dane własne, 9.2023).

Debiutujące właśnie w Polsce First Story, to format, który wcześniej w  tym roku wprowadzony był m.in. w USA, UK, Niemczech i Francji (w sumie w 11 krajach). Główne wyróżniki First Story to model sprzedaży flat fee i świetna ekspozycja –  reklama w tym formacie sprzedawana jest na doby z gwarancją pozycji nr 1 – wyświetlana jest jako pierwsza reklama oglądana przez użytkownika danego dnia w zakładce Friend’s Stories.

– Bardzo się cieszę, że nowy format wchodzi do Polski, bo na rynkach, na których był dostępny nieco wcześniej, już pierwsze kampanie pokazały, że z wykorzystaniem First Story bardzo rosną wskaźniki brand awareness, ad awareness i intencji zakupowych – nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu ze „zwykłymi kampaniami\" na Snapchacie – komentuje Anna Stanisławska, Brainly & Snapchat Sales Lead Poland w Httpool.

Jej zdaniem z kampanii testowych na innych rynkach wynika też, że szczególnie dobrze ten nowy format sprawdza się w miksie z innymi rodzajami Snapowych reklam. First Story świetnie nadaje się na wsparcie debiutów rynkowych (produktów czy usług), premiery filmów itp., bo zapewnia maksymalne dotarcie i ekspozycję w takich właśnie szczególnie ważnych momentach – w pewnym sensie pozwala na 24 godziny „przejąć\" Snapchata i uwagę jego użytkowników – jest zatem narzędziem doskonale wpasowującym się w bardzo ważny dziś obszar Attention.

 

– First Story doskonale nadaje się np. do przyciągnięcia uwagi, zbudowania wysokiego poziomu Attention na starcie kampanii, a następnie może zostać wsparte innymi formatami, takimi jak Snap Ads, Story Ads, Lenses. Taki miks działań pozwala budować pełny lejek sprzedażowy – dodaje Anna Stanisławska – Szczególnie że, jak pokazują badania (Snapchat Internal Data, Q3 2023), aż 91 proc. Snapchatterów ufa rekomendacjom przyjaciół (znajomych ze Snapchata) i rodziny jeśli chodzi o marki i usługi, co oznacza, że znajomi na tej platformie to najlepsi influencerzy, a 3 na 4 Snapchatterów zgadza się ze stwierdzeniem: „Snapchat jest najlepszym miejscem na wspólne zakupy z przyjaciółmi, nawet jeśli akurat nie jesteśmy ze sobą razem\".

Orientacyjna cena w Polsce za First Stories to 60 tys. zł (za emisję 24 h), z zasięgiem na poziomie 1-2 mln polskich użytkowników Snapchata.

First Story będzie drugim formatem reklamowym sprzedawanym na Snapchacie w modelu flat fee. Od lipca ub.r. dostępny jest format „First Lens”, który z kolei daje marketerom możliwość posiadania (na 24h) first impression z kamery Snapa – soczewka reklamodawcy wyświetla się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek.

Httpool by Aleph jest częścią Aleph Group i największym na świecie globalnym partnerem reklamowym czołowych platform social mediowych, m.in.: Meta, X, Snapchat, Spotify, TikTok, LinkedIn, Warner Music, Reddit czy Brainly. Reprezentuje je w ponad 50 krajach, będąc na części rynków Europy i Azji ich wyłącznym partnerem reklamowym. Firmy należące do Aleph Group reprezentują ponad 45 najważniejszych platform społecznościowych na ponad 130 rynkach na świecie.

Httpool zajmuje się sprzedażą digitalowych rozwiązań marketingowych, które wspierają reklamodawców w dotarciu do ich odbiorców w maksymalnie efektywny sposób. Httpool posiada dogłębną znajomość reprezentowanych platform społecznościowych, innowacyjne rozwiązania technologiczne, zrozumienie specyfiki poszczególnych rynków lokalnych oraz świetnie wyszkolone zespoły ekspertów mediowych. Wszystko to pozwala bardzo precyzyjnie planować działania dla marketerów, by maksymalizować ich ROI.

Httpool ma siedzibę główną w Wielkiej Brytanii, a regionalne biura firmy znajdują się w Europie Środkowej, krajach skandynawskich, krajach bałtyckich, Bałkanach i WNP oraz w regionie Azji i Pacyfiku.