X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Gliwicka firma SMSAPI wyrasta na europejskiego lidera komunikacji mobilnej

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

źródło: SMSAPI

reklama




Po niełatwym dla branży marketingu mobilnego początku pandemii, kiedy część firm asekuracyjnie obcinała wydatki na działania promocyjne, SMSAPI znalazło sposób na rozwój w warunkach nowej normalności. Pochodząca z Gliwic firma z ponad 15-letnią historią od 2017 jest częścią międzynarodowej grupy LINK Mobility, na której tle wyrasta na prymusa. W ubiegłym roku SMSAPI wysłało w imieniu swoich klientów rekordowe 1,3 miliarda SMS-ów.





Konsekwentny rozwój zaowocował zdobyciem w marcu kolejnego już tytułu Gazeli Biznesu. Kluczowym warunkiem było raportowanie braku strat za minione trzy lata. Potwierdzeniem dobrej passy firmy jest również obecność na liście laureatów Diamentu miesięcznika Forbes 2022, z wynikiem sprzedaży rzędu 83 mln zł i zyskiem ponad 12 mln zł.





Naszą pracę doceniają zarówno biznesowi eksperci, jak i sam rynek, czyli klienci – firmy z Polski, Europy i każdego innego kontynentu. W badaniu satysfakcji NPS podmiotów korzystających z usług SMSAPI, nasz wynik z ostatniego roku to aż 97 proc. pozytywnych ocen. Wysokie zadowolenie to “sekret” rekordów i dobrych wyników finansowych - ocenia Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela marki SMSAPI.




Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela marki SMSAPI

Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela marki SMSAPI





Na fali megatrendów






Opublikowany na początku 2022 r. raport Urzędu komunikacji Elektronicznej “Rynek usług SMS A2P w Polsce” pokazuje, że już co piąta wiadomość SMS wysyłana w Polsce wysyłana jest nie z telefonu użytkownika, a za pomocą platformy do masowych wysyłek, taką jak SMSAPI. Co więcej, podczas gdy ogólna liczba SMS-ów wysłanych w Polsce z roku na rok maleje, to zautomatyzowanych wiadomości tekstowych A2P stopniowo przybywa.





Firmy, urzędy i organizacje znajdują coraz więcej zastosowań naszej usługi. Momentem, kiedy biznes przekonał się, jak wiele procesów można przyspieszyć i usprawnić za pomocą SMS-a, były kryzysowy czas pandemii. Zaczęliśmy dostawać na telefon wiadomości z e-receptą, powiadomienia o kwarantannie czy szczepieniu. Na fali są zakupy internetowe, ale też na kontakt online mocno postawiły nie-internetowe dotąd branże np. placówki medyczne, szkoły językowe czy usługi doradcze. Wsparcie SMS-owe okazuje się bardzo pomocne na wszystkich etapach sprzedaży. To wszystko sprawiło, że w ubiegłym roku obsłużyliśmy prawie 8 tys. klientów – mówi Wojciech Kaczmarek - W tym roku spodziewamy się dalszych wzrostów, gdyż uzyskany przez nas certyfikat ISO 27001 otworzy nam drzwi do zupełnie nowych branż wymagających najwyższych standardów bezpieczeństwa jak banki i instytucje finansowe - dodaje Dyrektor Zarządzający SMSAPI.





Apetyt na więcej






Ubiegły rok upłynął SMSAPI pod znakiem ekspansji na nowe rynki. Po wejściu do Szwecji, firma otworzyła biuro w Bułgarii. W tym roku przymierza się do podobnego posunięcia w kolejnych krajach. Szybki rozwój oznacza nie tylko uruchamianie lokalnych oddziałów, ale też zapotrzebowanie na nowych ekspertów w centrali. W ciągu minionego roku załoga SMSAPI zwiększyła swą liczebność z ok. 50 do 72 osób.





Nowi pracownicy potrzebni są nie tylko przy ekspansji międzynarodowej, ale również do wdrażania integracji z systemami coraz liczniejszego grona partnerów biznesowych SMSAPI. Zwłaszcza z platformami e-commerce, takimi jak Shoper, PrestaShop, WooCommerce i Make. Do lepszej koordynacji takich działań utworzyliśmy dział partnerstw. Powstała też nowa komórka – Network Operation Center – to zespół, w którym jest już 17 osób, zajmujących się monitorowaniem usług SMSAPI i innych platform LINK Mobility 24 na dobę, 7 dni w tygodniu – mówi Wojciech Kaczmarek.




Źródło: Raport

Źródło: Raport "Komunikacja SMS w biznesie 2022” | SMSAPI





SMSAPI rozpoczęło bieżący rok publikacją raportu “Komunikacja SMS w biznesie 2022”. To najobszerniejsze opracowanie dotyczące biznesowej komunikacji mobilnej w Polsce, oparte na badaniu kilkuset firm korzystających z tego typu rozwiązań. Wynika z niego, że masowy SMS w służy firmom już nie tylko jako sposób zwiększania sprzedaży. Zdecydowana większość menedżerów widzi w nim przede wszystkim narzędzie obsługi klientów i budowania, utrzymywania dobrych relacji.