reklama
Slova Tech PR, jedyna agencja na Ukrainie, która od 2013 r. koncentruje się na sektorze technologicznym, dołączyła do Enterie, globalnej sieci agencji public relations obsługujących innowacyjne marki z branży tech.
Enterie, po ponad pięciu latach obecności na międzynarodowym rynku PR, obejmuje swoim zasięgiem już ponad 80 krajów w Europie, USA, Afryce i na Bliskim Wschodzie. To wciąż jednak nie koniec ekspansji.
Wybieramy najlepszych
– Rozpoczęcie współpracy ze Slova to decyzja czysto biznesowa – przyjęliśmy do naszej sieci najlepszą agencję PR na Ukrainie, która specjalizuje się w technologiach – mówi Michał Rakowski, Chief Network Officer w Enterie i dodaje:
– Obecna sytuacja geopolityczna – czy też wojna, nazywając rzeczy po imieniu – paradoksalnie przyspieszyła ten proces. Dlaczego? Główne biuro Enterie znajduje się w Warszawie. W Polsce przyjęliśmy już ponad 3 miliony ukraińskich uchodźców, a nasze biuro zamieniło się w nowy dom dla niektórych z nich. Nasz zespół dobrowolnie zaangażował się w pomoc uchodźcom na różne sposoby, a agencje partnerskie z różnych krajów kontaktowały się z nami, szukając możliwości pomocy. Chcieliśmy jednak zaoferować pomóc na obszarze, w którym czujemy się najlepsi – nawiązując znaczące, efektywne partnerstwa z najlepszymi zespołami PR i pomagając naszym klientom dotrzeć do lokalnych rynków za ich pośrednictwem.
Od czasu rosyjskiej agresji na Ukrainę lokalny PR miał ogromne znaczenie dla globalnego zrozumienia tego, co dzieje się w Ukrainie. PR stał się potężnym narzędziem wykorzystywanym do tworzenia machiny informacyjnej, która pomaga stworzyć i wypromować odpowiednie narracje w mediach i wpływać na kształtowanie się polityki międzynarodowej.
Nie chodzi tu jednak tylko o geopolitykę – w obecnej sytuacji PR ma na celu pomóc ukraińskim firmom w kontynuowaniu działalności i jej ewentualnym przeniesieniu za granicę.
Rozwój ekosystemu technologicznego i opowiadanie historii z całej Europy
– Partnerstwo z Enterie to wspaniała okazja, aby po raz kolejny pokazać światu poziom ukraińskich specjalistów i firm technologicznych. Jesteśmy wdzięczni naszym polskim kolegom za możliwość wspólnej pracy i mówienia o Ukrainie w różnych językach i w różnych częściach świata – mówi Veroslava Novosilnaya, CEO i założycielka Slova Tech PR.
– Naszym wspólnym celem jest dalsze budowanie silnej i wolnej społeczności PR, która już udowodniła swoją siłę w tej wojnie informacyjnej. I wiemy, że nasi koledzy z Enterie również podzielają nasze poglądy – dodaje Novosilnaya.
Główną misją agencji Slova jest rozwijanie ekosystemu technologicznego i opowiadanie historii w imieniu firm. W 2018 r., wraz z VC TA Ventures, agencja stworzyła Wtech, społeczność liderek, która obejmuje ponad 4000 uczestniczek w aż 14 miastach.
Uciekając przed wojną, zespół Slova pracował w różnych częściach Europy i w Zachodniej Ukrainie. Jeden z członków zespołu w pierwszych miesiącach wojny brał udział w aktywnych walkach w okolicach Kijowa. Obecnie zespół stopniowo powraca do Kijowa, aby wspierać gospodarkę i przywracać życie w ukraińskiej stolicy.
– Przed wojną nie mieliśmy żadnego planu, co zamierzamy robić. W pierwszych dniach był to szok dla całego zespołu. Najważniejszą rzeczą dla mnie była pomoc pracownikom i troska o ich bezpieczeństwo. Pomogliśmy wszystkim w ewakuacji do bezpieczniejszych miejsc. Szybko jednak udało nam się wrócić do pracy, zarówno w przypadku klientów, jak i na froncie informacyjnym. Obecnie większość zespołu jest już z powrotem w Kijowie – komentuje Veroslava Novosilnaya.