reklama
DoubleVerify („DV”) (NYSE: DV), czołowa światowa platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła odkrycie „FM Scam”, najnowszego jak dotąd oszustwa w branży audio, które zostało zidentyfikowane, a jego skutki złagodzone przez DoubleVerify Fraud Lab, przy użyciu autorskiego połączenia technologii opartej na sztucznej inteligencji i weryfikacji ludzkiej.
FM Scam to drugi znaczący globalny schemat fraudowy wymierzony w wydatki na reklamy audio, który pojawił się wkrótce po tym, jak DV Fraud Lab zaczęło chronić reklamodawców przed BeatSting, pierwszym istotnym schematem z zakresu invalid traffic (IVT), ukierunkowanym na ruch audio. W szczytowym okresie działania obu schematów koszty poniesione przez niechronionych reklamodawców przekroczyły 1 milion dolarów miesięcznych wydatków.
Sprawcy „FM Scam” fałszują ruch audio, korzystając z dedykowanych serwerów. Podszywają się także pod szeroką gamę urządzeń zwykle używanych do odtwarzania treści audio. Ta taktyka umożliwia oszustom mieszanie nieprawidłowego ruchu z legalnym ruchem, w celu ukrywania oszustwa. DV szacuje, że oszuści stojący za tym schematem fraudowym podszyli się pod ponad 500 000 urządzeń, w tym telefony komórkowe, tablety, urządzenia Connected TV (CTV), odtwarzacze audio, smartwatche, a po raz pierwszy nawet inteligentne głośniki.
Oszuści licytują swój nieprawidłowy ruch za pośrednictwem platform SSP, giełd i sieci reklamowych. Analiza wpływu przeprowadzona przez DV wskazuje, że FM Scam generuje do 100 milionów żądań reklam miesięcznie. Oprócz oszukiwania reklamodawców, oszuści wpływają również na zyski sprzedawców wysokiej jakości materiałów audio, wyciągając pieniądze z legalnych kanałów audio.
„Audio szybko staje się lukratywnym celem dla oszustów” – powiedział Jack Smith, Chief Innovation Officer w DoubleVerify. „Gama odtwarzaczy i urządzeń używanych do strumieniowego przesyłania treści audio odróżnia to środowisko od innych typów mediów. Oszuści zwykle koncentrują się na nowych mediach, takich jak audio, które przyciągają inwestycje reklamowe, ale brakuje im kompleksowych standardów pomiaru”.
FM Scam dodatkowo wtapia się w legalny ruch, naśladując zachowanie typowej ciągłej sesji reklamowej. W przeciwieństwie do BeatSting, który przełącza się między urządzeniami po wygenerowaniu określonej liczby wyświetleń, FM Scam tworzy dłuższe, nieprzerwane sesje. To zapewnia losowość wzorca ruchu tak, aby wyglądał bardziej jak ludzki, w przeciwieństwie do dostarczania ciągłej i stałej liczby emisji na różnych urządzeniach.
Kiedy pojawił się FM Scam, Fraud Lab szybko powiązało adresy IP użyte w ataku ze schematem CTV wykrytym po raz pierwszy w 2019 r. Niektóre adresy IP były również powiązane z różnymi złośliwymi działaniami, w tym z rozprzestrzenianiem złośliwego oprogramowania. Laboratorium DV Fraud Lab natychmiast zapobiegło atakom FM Scam i stale blokuje nowe warianty tego programu, wykorzystując autorskie połączenie technologii opartej na sztucznej inteligencji i kontroli ręcznej.
DV Fraud Lab — obsługiwane przez dedykowany, zajmujący się danymi zespół naukowców, matematyków i analityków — na bieżąco wykrywa i analizuje nowe rodzaje oszustw związanych z reklamami digital, aby odkrywać najnowsze schematy w momencie ich wystąpienia. Poprzez ciągłą analizę, zarządzanie scenariuszami i badania Fraud Lab wskazuje witryny, aplikacje i urządzenia odpowiedzialne za oszukańczą aktywność oraz aktualizuje zabezpieczenia dla klientów DV w czasie rzeczywistym.
Więcej informacji na temat schematu znajduje się tutaj: https://doubleverify.com/audio-fraudsters-get-smarter-with-latest-scheme-fm-scam/
Więcej informacji na temat DV można znaleźć na stronie www.doubleverify.com
DoubleVerify (\"DV\") (NYSE: DV) to wiodąca w branży platforma efektywnościowa, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do osiągania doskonałych wyników dla globalnych marek. Poprzez tworzenie bardziej efektywnych, transparentnych transakcji reklamowych, DV wzmacnia ekosystem reklamy digital, zapewniając uczciwą wymianę wartości między kupującymi a sprzedającymi media digital.