reklama
Z badań przeprowadzonych przez CBOS w 2020 r. wynika, że 81 proc. Polaków jest świadomych wpływu ich sposobu życia na stan środowiska naturalnego. Jednak wiele osób, pomimo dobrych chęci, nadal nie posiada wiedzy niezbędnej do podejmowania dobrych dla środowiska decyzji. Aby to zmienić, Intermarché podjęło się edukowania swoich klientów i pracowników w zakresie niemarnowania produktów spożywczych. Kampania „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” będzie prowadzona wielokanałowo, co pozwoli dotrzeć do większej grupy odbiorców.
– Marnowanie żywności to problem, który jesteśmy w stanie rozwiązać jedynie wspólnymi siłami. By było to możliwe potrzebujemy podstaw w postaci wiedzy w tym temacie. Wielu z nas nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, jak odpowiednio przechowywać żywność lub jak robić zakupy, aby nie kupować zbędnych produktów. Z tego względu bardzo ważna jest edukacja w tym zakresie. W Intermarché mamy nadzieję, że wprowadzając szeroko zakrojone działania w ramach kampanii „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” zmienimy podejście Polaków do jedzenia, jak również zmniejszymy ilość marnowanych produktów w naszych sklepach poprzez uświadamianie naszych pracowników – mówi Tomasz Waligórski stojący na czele Intermarché.
Jednym z elementów działań promujących podejście zero waste jest zakładka na stronie internetowej Intermarché zatytułowana „Szanuj żywność”. Klienci sieci znajdą tam praktyczne porady służące zmniejszeniu ilości marnowanej żywności. Dowiedzą się m.in. jak planować zakupy, w jaki sposób wykorzystać niezjedzone produkty spożywcze czy jak prawidłowo przechowywać jedzenie w lodówce. Dodatkowe informacje będą dostępne również w mediach społecznościowych marki. Na Facebooku i Instagramie pojawią się nie tylko wskazówki służące zmniejszeniu ilości produkowanych przez nas odpadów, ale również przepisy, które ułatwią nam to zadanie i pozwolą wykorzystać produkty, dla których nie znaleźliśmy zastosowania.
Innymi działaniami prowadzonymi w ramach kampanii będą akcje edukacyjne organizowane w sklepach sieci we współpracy z organizacjami pozarządowymi, którym placówki Intermarché nieodpłatnie przekazują żywność. We wszystkich supermarketach pojawią się również plakaty z hasłem kampanii. Partnerami akcji są m.in. Bank Żywności, Caritas, Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, Markot, Monar, Polski Czerwony Krzyż oraz lokalne organizacje znajdujące się w miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Intermarché.
Więcej informacji o kampanii Intermarché na: https://intermarche.pl/szanujzywnosc/
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.), w rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.) czy rankingu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl