X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

"Holiday Trends Report", czyli co czeka commerce nie tylko w grudniu

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Holiday Trends Report x VMLY&R

reklama


Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia i Sylwester – grudzień to tradycyjnie okres wzmożonych zakupów. I pomimo tego, że sprzedaż tradycyjna wciąż jest kluczowa dla wiodących producentów, a sklepy fizyczne odgrywają ważną rolę w procesach decyzyjnych konsumentów, to handel online rośnie i rósł będzie. Szacunki mówią globalnie o rynku wartym ponad 5 bilionów dolarów w 2022 roku1. Jest zatem o co się bić, szczególnie dla firm o zasięgu międzynarodowym. VMLY&R Commerce w najnowszym opracowaniu \"Holiday Trends Report\" udowadnia, że commerce to coś więcej niż tylko transakcja – to interakcja między markami a konsumentami.

Poza grudniowym okresem świątecznym okazji do zakupów online w roku kalendarzowym jest zdecydowanie więcej. Mamy Black Friday, Cyber Monday, Boxing Day czy sławetny już, przez skalę generowanej sprzedaży, szczególnie w Azji i Chinach – Singles’ Day (11 listopada). Sprzedawcy detaliczni mogą dopasowywać swoje kalendarze marketingowe i handlowe, by tworzyć aktywności sprzedażowe, promocyjne czy asortymentowe także wokół Walentynek, Back to School, sezonu zimowego, letniego…, a także zbliżających się Sylwestra i Nowego Roku.

Okazji sprzedażowych w roku jest wiele i każda kategoria może zaadaptować je do swoich potrzeb, odpowiednio rozkładając akcenty komunikacyjne i zachęty zakupowe. Jeśli managerowie odpowiedzialni za marketing i sprzedaż dodadzą do takiego planu okazje konsumpcyjne, którymi kierują się ich konsumenci oraz wskażą i podkreślą (na przykład adekwatnymi treściami produktowymi optymalizującymi pozycję w wynikach wyszukiwania) przewagi nad konkurencją w kategorii, następnie skonstruują dopasowaną ofertą produktową i cenową uzupełnioną promocjami – zdobędą gotowy plan animacji sprzedaży. Pozostanie go jedynie uzupełnić o aktywacje marketingowe oraz płatne kampanie mediowe (np. organiczne SEO powinno rozpocząć się wcześniej, m.in. na poziomie treści).

Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland

Nie bez znaczenia będzie różnicowanie komunikatów w zależności od poziomu zaawansowania konsumenta w decyzji zakupowej (strategiczne podejście w ramach lejka sprzedażowego: Awareness, Consideration, Purchase, Loyalty). Równie ważne jest rozpoznanie narzędzi marketingowych, jakie oferuje sam sklep i ich możliwości, aby jeszcze lepiej zaznaczyć dominującą pozycję marki w końcowym etapie podejmowania decyzji przez nabywcę (Purchase).

Na koniec nie zapominajmy o najważniejszym – konsument ewoluuje wraz ze swoim wiekiem oraz powstają nowe metody wspierania sprzedaży, które są w różnym stopniu adaptowane przez poszczególne generacje. Rozwijają się nowe kanały takie tak social commerce i towarzyszący mu live selling oraz nowe narzędzia obsługi, jak np. near real time delivery czy oferty finansowe typu buy now, pay later – szczególnie dobrze przyjęte i wykorzystywane przez generację Z.

Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland

To i tak nie pełen wachlarz commerce\’owych możliwości. Twórca Facebooka nadciąga z wizją Metaverse, na kórego odpowiedź – Neuralink – przygotował już Elon Mask. Marki powinny utrzymywać i wspierać właściwe kanały sprzedaży, aby nie tracić klientów. Tylko ścisła współpraca planistyczna w ramach organizacji pozwala myśleć o sukcesie w dzisiejszym commerce’owym matriksie.
1 https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/#statisticContainer