reklama
Monetyzacja bazy – problem wielu wydawców
Posiadasz dobrą bazę, ale nie wiesz jak zwiększyć z niej wpływy i wyróżnić się w gąszczu konkurencji? Przegrywasz z innymi graczami na rynku? Klienci narzekają na mało precyzyjne targetowanie, brak kontroli nad wydatkami? Nie możesz zaoferować im klarownych raportów, statystyk kampanii? To problemy, które spotykają wielu wydawców. Dostępne od niedawna na polskim rynku rozwiązania stwarzają nowe możliwości w email marketingu, zapewniając satysfakcję wydawcom, domom mediowym oraz odbiorcom mailingów.
Nowa era email marketingu
Email Bidding to narzędzie stworzone z myślą o podmiotach prowadzących intensywne kampanie mailingowe. Zaawansowany algorytm analizuje bazy danych w czasie rzeczywistym w odniesieniu do wielu kryteriów, aby maksymalnie dopasować profile idealnych odbiorców pod względem demograficznym (płeć, wiek, obszary zainteresowań, lokalizacja) oraz behawioralnym i kieruje kampanię do najlepiej reagujących użytkowników.
W Polsce istnieją narzędzia, które tak jak Email Bidding pozwalają na precyzyjne targetowanie behawioralne i na wysyłkę mailingu nie do konkretnej bazy, ale do użytkownika o konkretnym profilu. – przyznaje Michał Sołtys, Head of Central Eastern Europe w Kwanko. – Jednakże żadne z tych narzędzi nie pozwala na zautomatyzowany zakup kampanii emailingowej, zaczynając od zdefiniowania stawki CPM lub CPC, poprzez stworzenie harmonogramu wysyłek, do zdefiniowania grupy docelowej. Ważnym elementem jest tutaj system aukcyjny. O tym, która kampania emailingowa zostanie wysłana w pierwszej kolejności, decyduje aukcja. Wygrywa ten reklamodawca, który zaoferuje najwyższą stawkę. W efekcie system ten pozwala wydawcom na optymizację ich potencjału i efektywniejszą monetyzację swojej bazy.
Dzięki precyzyjnemu algorytmowi targetowania i personalizacji wysyłek, użytkownicy są bardziej zadowoleni z treści, które do nich trafiają, a tym samym spada liczba wypisów. Poza tym baza jest zaszyfrowana i aktualizuje się automatycznie o nowe rekordy, odbicia i wypisy, dzięki spięciu systemów poprzez API. Narzędzie daje pełną kontrolę nad prowadzoną kampanią. Samodzielnie można ustalić liczbę wysyłek, jaką mają otrzymywać subskrybenci. System pozwala również na pełną analizę wysyłek: wyniki testów A/B, OR, CTR. Ważną zaletą są także terminowe i szczegółowe statystyki kampanii. Zawierają one m.in. liczbę wysyłanych emaili, liczbę otwarć i kliknięć w kampanii, aż po wygenerowany zysk. A przykłady realizowanych przez wielu klientów kampanii, pokazują, że dzięki Email Biddingowi, można zwiększyć swoje przychody o 150 do 200%, nie zwiększając częstotliwości wysyłek.
Email Bidding zapewnia maksymalne wynagrodzenie z realizowanych wysyłek i monetyzację bazy na wysokim poziomie. Platforma Email Bidding zmienia podejście do e-mail marketingu i wszystko wskazuje na to, że z czasem stanie się jednym z głównych graczy na rynku.