reklama
Wśród półfinalistów tegorocznej edycji Papaya Young Directors znaleźli się Joanna Komorowska oraz Bartosz Walat – copywriterzy w VMLY&R Poland. PYD to konkurs skierowany do młodych artystów, dający możliwość prezentacji swoich umiejętności reżyserskich i ułatwiający bezpośrednie wejście do zawodu w branży filmowej.
Projekt Papaya Young Director powstał z myślą o początkujących reżyserach, którzy chcieliby spróbować swoich sił na rynku filmowym i reklamowym. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu eksplikacji reżyserskiej w oparciu o brief przygotowany przez zespół PYD, a także reżyserię spotu reklamowego lub teledysku.
W tym roku hasłem przewodnim inicjatywy jest: “It’s all about talents”.
W 8 edycji konkursu zgłoszono 1645 prac przygotowanych przez aż 1248 osób. Uczestniczki i uczestnicy zgłaszali swoje pomysły w trzech kategoriach (Branded Stories, Music Stories, Vertical Stories by Facebook) oraz w subkategori Women’s Stories. Prace jak co roku oceniane były przez ponad 100-osobowe jury – przedstawicieli branży reklamowej, filmowej i muzycznej z wieloletnim doświadczeniem. Wśród nich znajdują się dyrektorzy kreatywni, copywriterzy, operatorzy, reżyserzy, krytycy i edukatorzy filmowi. Oprócz składu jurorskiego, 8. edycję konkursu wspierało również grono honorowe – Agnieszka Holland, Allan Starski i Martin Ruhe.
Prawie 100 pomysłów i ponad 120 niesamowitych twórców zaproszono do półfinału
Wyłonieni półfinaliści powalczą o budżet 11 000 złotych na realizację swojego pomysłu. Prócz finansowania, laureaci otrzymają kontakty do firm wspierających konkurs i jego uczestników. Są to m.in. studia postprodukcyjne czy chętni do współpracy operatorzy, scenografowie, czy kostiumografowie. Wzięcie udziału w PYD to także szansa na dynamiczny rozwój – finaliści mogą liczyć na opiekę mentorską ze strony jury.