X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Michał Banaszewski współtwórcą kategorii Commerce w tegorocznej edycji Effie Awards

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Michał Banaszewski

reklama


Kategoria Commerce jest efektem połączenia dwóch dotychczasowych kategorii: Tech Driven oraz Performance Marketing / E-commerce. Będą w niej nagradzane najbardziej efektywne kampanie, których podstawowym celem było osiągnięcie zakładanej konwersji.

Nowa kategoria powstała w wyniku obserwacji trendów w zgłoszeniach do polskiej i zagranicznych edycji konkursu, jak również trendów rynkowych.


Mamy do czynienia z przyspieszającą ewolucją szeroko pojętego commerce\’u, którą napędzają stale zmieniające się zachowania coraz bardziej świadomego konsumenta. Marketerzy zmuszeni są dynamicznie podchodzić do lejka sprzedażowego, w którym zbudowanie świadomości, intencji zakupowej i sam zakup, mogą nastąpić właściwie w tym samym momencie. A efektywności sprzyja spójne doświadczenie na całej ścieżce zakupowej i umiejętność dotarcia z komunikacją w odpowiednim miejscu i czasie.


Michał Banaszewski, Chief Business Officer, VMLY&R, współtwórca kategorii Commerce



Ogromna większość zgłoszeń do kategorii Tech Driven w poprzednich edycjach dotyczyła wsparcia sprzedaży, dlatego połączenie z kategorią Performance Marketing / E-commerce wydało się członkom Komitetu Organizacyjnego Effie naturalne. Pozwoliło to na rozszerzenie definicji, tak by do nowo powstałej kategorii mogły być zgłaszane kampanie dotychczas niedoreprezentowane w konkursie.

Teraz centralnym elementem definiującym kategorię jest konwersja. Zadaniem dla zgłaszającego jest zdefiniowanie, co rozumie pod tym pojęciem, jaki typ konwersji był kluczowy w jego sytuacji biznesowej oraz udowodnienie, w jakim stopniu kampania przyczyniła się do sukcesu marki, produktu, usługi lub projektu. Taka definicja sprawia, że wciąż jest to kategoria, w której powinny być zgłaszane kampanie obliczone na dół lejka sprzedażowego, czyli np. te o profilu performance lub e-commerce. Równocześnie jednak otwiera nas na kampanie zintegrowane, uwypuklenie roli insightu czy kreacji w doprowadzeniu do konwersji, ale też na programy lojalnościowe lub wszelkie operacje na bazach danych czy CRM klienta.


Rafał Wachnik, Chief Strategy Officer, Group One Media, współtwórca kategorii Commerce





Poszerzenie kategorii odnosi się także do środowiska danej kampanii. W przeciwieństwie do poprzedniej kategorii Performance Marketing / E-commerce, dla której obszar digital był obligatoryjny, w kategorii Commerce dopuszczane będę zarówno kampanie online, jak i offline lub wręcz instore oraz konwersje mierzone online i offline.








Ta kategoria docenia rozumienie funkcjonowania biznesu, znajomość zachowań konsumenta na jego ścieżce zakupowej oraz skuteczne wykorzystanie insightów, strategii, kreacji i analityki w celu zwiększenia konwersji klientów (np. pozyskania leadów, sprzedaży lub wsparcia sprzedaży). Do kategorii mogą być zgłaszane kampanie uwzględniające działania w jednym lub wielu obszarach, takich jak:








  • Performance




  • eCommerce




  • eMerchandise




  • Tech & Data-Driven




  • Direct-to-Consumer




  • Omnichannel