reklama
Dlaczego ludzie wolą historię zamiast konkretnego produktu? Co to znaczy, że Twój content marketing jest o Twoich klientach, a nie o Tobie? Jak mierzyć, jak personalizować, jak pisać i wreszcie – jak to sprzedać? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań zdradza w swoim literackim debiucie Grzegorz Miłkowski, autor poradnika „Niech Cię widzą w sieci”.
Nowa publikacja wydawnictwa Onepress zagościła na księgarnianej półce z kategorią „Wiedza”. Tej z pewnością nie brakuje w książce Grzegorza Miłkowskiego, eksperta content marketingu, CEO i współzałożyciela agencji ContentHouse. Autor, który od kilkunastu lat odpowiada za komunikację wielu czołowych marek na polskim i międzynarodowym rynku, zdradza czytelnikom, jak tworzyć treści wspierające działanie firm – od mikro do tych największych przedsiębiorstw.
Z książki „Niech Cię widzą w sieci!”, czytelnicy dowiedzą się, jak tworzyć strony, które edukują, poprawiają wiarygodność, budują wizerunek ekspercki i pomagają w pozyskiwaniu klientów. Autor zdradza, jak organizować blogi i serwisy firmowe, jak wymyślić i napisać politykę redakcyjną, do kogo kierować treści i jak strukturyzować je. Publikacja jest kompendium wiedzy na temat skutecznych działań content marketingowych z wykorzystaniem mediów własnych.
Publikacja dostępna jest w formie tradycyjnej, na czytniki e-booków i w formie PDF.
Blog i serwis contentowe krok po kroku
Książka została podzielona na trzy części. Odpowiadają kolejnym etapom tworzenia serwisow i blogów – na podstawie doświadczeń realizacji dla marek takich jak Bosch, Generali Investements, mFinanse, Materasso czy popularnego portalu o mediach społecznościowych SocialPress.pl.
Z pierwszej, teoretycznej, czytelnik dowie się, jakimi regułami rządzi się komunikacja content marketingowa bazująca na mediach własnych oraz jak zdefiniować wiadomości-klucze dla swojej marki, na których narzędziach wspierających sprzedaż należy się skupić, a także czym jest i jak określić zwrot z inwestycji w marketingu treści. Część druga prowadzi przez najważniejsze techniczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu internetowego. Przedstawia wady i zalety własnej domeny i zdradza czym jest hosting. W ostatniej części autor przechodzi do poradnika konkretnych etapów budowy struktury efektywnego serwisu.
O autorze:
CEO ContentHouse. Z wykształcenia dziennikarz, który w branży marketingu i technologii działa od kilkunastu lat. Był dziennikarzem mediów branżowych (Marketing przy Kawie) i redaktorem naczelnym portalu interaktywnie.com. Jako PR‐owiec działał dla wielu znanych marek – odpowiadał
za wdrażanie ich strategii komunikacyjnych. pomysłodawca i współorganizator dwóch konferencji: Akademii Marketingu w Krakowie
oraz Augmented Advertising & Sales w Warszawie. Aktualnie CEO w agencji full service content marketing ContentHouse oraz właściciel i redaktor naczelny portalu socialpress.pl. Założyciel pierwszego polskiego serwisu śledzącego możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie — AIBusiness.pl.
W ramach działalności pod marką ContentHouse wraz ze swoim zespołem rozwija inne serwisy branżowe, edukujące przedstawicieli biznesu w zakresie efektywnej obecności w cyfrowym świecie: Komerso.pl dla branży e‐commerce, MobileClick na temat praktycznego wykorzystania technologii mobilnych, Marketinglink o skutecznym łączeniu technologii i marketingu, Contentstandard.pl o dobrych standardach w content marketingu. ContentHouse prowadzi też kilkadziesiąt blogów i portali dla dużych i małych firm, które zdecydowały się na komunikację za pomocą mediów własnych, opisaną w wydanej publikacji
Opinie ekspertów
Katarzyna Woszczyna, wiceprezes Business Centre Club, kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej
Jeśli potrzebuję rady w obszarze content marketingu — proszę o nią Grzegorza Miłkowskiego. Jeżeli któraś z firm należących do Business Centre Club potrzebuje takiej pomocy lub wiedzy — odsyłam ją z pełnym zaufaniem do Grzegorza Miłkowskiego. Robię tak nie dlatego, że Grzegorz jest miły i stara się tak mówić, żeby zrozumieli go nawet laicy (chociaż obie cechy bardzo cenię). Robię tak dlatego, że Grzegorz jest ekspertem w swojej dziedzinie, a jego pomoc przekłada się na konkretne efekty biznesowe klientów ContentHouse.
________________
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej
„Niech Cię widzą w sieci!” to poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy poważnie myślą o budowaniu trwałej relacji komunikacyjnej z klientem poprzez blog lub portal firmowy. Grzegorz Miłkowski, wieloletni praktyk biznesowy, w sposób konkretny i rzeczowy opisuje, jak skutecznie można wesprzeć komunikację w biznesie i docelowo zwiększyć sprzedaż produktów lub usług dzięki contentowe
________________
Urszula Zarańska, Dyrektor Generalna Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
Grzegorz to ekspert, ale przede wszystkim pasjonat, content marketingu. On po prostu to czuje, a w content marketingu właśnie wyczucie jest jedną z kluczowych kompetencji. Ekspert godny zaufania, człowiek godny sympatii, mówca godny słuchania. Lubię z nim współpracować.