reklama
Wszystkie kobiety uwielbiają kwiaty
W kreacjach skierowanych do kobiet można zauważyć powtarzający się motyw kwiatowy. Od dawien dawna tradycją jest, że 8 marca wszystkie Panie są obdarowywane kwiatami i wygląda na to, że ten trend nadal się utrzymuje. Dobrym tego przykładem jest newsletter sklepu Mosquito.
Ciekawa jest także, ale targetowana do mężczyzn kreacja x-kom.pl, która jest utrzymana w temacie Dnia Kobiet. Sklep internetowy podkreśla charakter święta i zostaje przy kobiecej stylistyce wybierając w newsletterze motyw florystyczny oraz różową kolorystykę.
Magia koloru
Kolejną kwestią, która różnicuje kobiece i męskie newslettery jest kolorystyka. Kreacje kierowane do płci pięknej są barwne, wyraziste i bardzo często występują w nich pastelowe tonacje. W kobiecych newsletterach nierzadko pojawiają się odcienie różu, turkusu, czerwieni i żółci. Dobrym przykładem wielobarwnej wysyłki jest Wólczanka.
Męski newsletter
W wysyłkach skierowanych do mężczyzn dominują stonowane barwy – głównie biel, czerń i odcienie szarości. Powrzechnie zostało przyjęte, że większość mężczyzn zna tylko kilka podstawowych kolorów, dlatego newslettery tworzone są w tych właśnie barwach. Dodatkowo, kreacje są ograniczne do opisu samego produktu, bez dodatkowych elementów. W takim właśnie charaterze zostały utrzymane wysyłki sklepów Zalando i publio.pl.
Kobiety kobietom, mężczyźni mężczyznom
Analizując newslettery z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn łatwo zaobserwować, że w kreacjach skierowanych do kobiet najczęściej występują same kobiety. Analogiczna sytuacja jest w przypadku mężczyzn. To oznacza że dana płeć najlepiej trafia z przekazem do własnej płci. Kobieta z pewnym siebie wzrokiem skuteczniej sprzedaje produkty skierowane do kobiet, tak samo pewni siebie i zadowoleni mężczyźni przykuwają uwagę przedstawicieli swojej płci.
Kreatywnym i niestandardowym podejściem wykazała się marka nanushki. W newsletterze z okazji Dnia Chłopaka sklep przygotował dwie wersje tekstu, jedną skierowaną do kobiet a drugą do mężczyzn. Tekst z poczuciem humoru zawsze pozytywnie wpływa na subskrybentów i wyróżnia wysyłkę na tle innych.
Powyższe przykłady pokazują, że kreacje damskie i męskie znacznie się od siebie różnią. Do mężczyzn najlepiej trafia prosty przekaz. Z kolei do kobiet ten bardziej rozbudowany. Planując wysyłki targetowane ze względu na płeć warto przeanalizować, jaki przekaz będzie odpowiedni dla kobiet, a jaki dla mężczyzn.
Autorem tekstu jest Tomasz Rowiński, Członek Zarządu Beemail.
Tomasz Rowiński – Członek zarządu w Beemail, pierwszej platformie e-mailingowej dla e-commerce, gdzie odpowiada za koordynację platformy oraz działania z obszaru marketingu. Wcześniej pracował w LeadBullet i IdeaBank, gdzie zajmował się między innymi budowaniem długofalowych relacji z klientami tych marek. Zawodowo interesują go nowe technologie wykorzystywane w obszarze marketingu. Prywatnie jest aktywnym członkiem społeczności FilmWeb, fanem Realu Madryt, wszelkich tematów geekwsko- fantastycznych. Wolne chwile najczęściej spędza na podróżowaniu. Więcej nt. Beemail na www.beemail.pl
Beemail jest pierwszą w Polsce platformą mailingową skierowaną na rynek e-commerce. Większość jej funkcjonalności i narzędzi skupia się na jak najlepszym dostosowaniu do specyfiki tej branży. Najnowocześniejsze rozwiązania wspierają sprzedaż online, a dzięki odpowiednim narzędziom możesz bezpośrednio sprawdzić, np. konwersję sprzedaży czy przeprowadzić behawioralne targetowanie kampanii. http://www.beemail.pl/