X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Postaw na event – 5 wydarzeń, na których wypromujesz luksusową markę

Wszystkie materiały w sekcji "Newsroom" to informacje prasowe publikowane przez firmy niezwiązane z socialpress.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane poniżej treści.

Royal Ad

reklama


Pozorna relacja on-line

Technologia zdominowała niemal każdy aspekt życia, dlatego marketingowcy wykorzystują nowe formy komunikacji, aby trafić z reklamą do klienta. W momencie, gdy blisko 3,5 miliarda ludzi na świecie korzysta z Internetu, zdecydowana większość promocji odbywa się właśnie w sieci a firmy coraz częściej odchodzą od tradycyjnych form kontaktu. Według raportu Mind Progress Group, posiadanie własnej strony internetowe deklaruje 87,8 proc. dużych firm oraz 89,4 proc. małych i średnich przedsiębiorstw. W pytaniu o inne działania promocyjne, tylko 6,3 proc. małych i średnich przedsiębiorstw i 33,8 proc. dużych firm zaznacza, że korzysta z event marketingu. Mimo, iż jest on jednym ze sposobów na strategiczne budowanie relacji z klientami, firmy wciąż nie potrafią wykorzystać jego potencjału, bądź po prostu nie chcą.

Choć specjaliści rynku marketingowego przewidują spadek wydatków na eventy i wydarzenia, to firmy, które już inwestują w tego typu działania, wcale nie zamierzają ciąć kosztów. W raporcie Mind Progress Group przedsiębiorstwa, których budżety uwzględniały event marketing planują utrzymanie wydatków eventowych na takim poziomie jak dotychczas.

Event a promocja marki luksusowej

Branżą, która już dawno przekonała się o skuteczności event marketingu jest segment dóbr luksusowych. Oto kilka przykładów różnego typu wydarzeń, które efektywnie budują wizerunek i świadomość marki premium.

  1. Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu – wydarzenie organizowane od 1991 roku przez Business Centre Club. Klub przyznaje Złote Statuetki najlepszym spółkom, które odznaczają się etyką prowadzenia biznesu oraz dbałością o sprawy państwowe.
  2. Spotkanie Roczne Klub Miłośników Zegarów i Zegarków – największe wydarzenie branży zegarkowej. Zebranie ma formę podsumowania roku oraz prelekcji na temat zmian związanych z rykiem. Spotkanie skupia marki, takie jak Zenith Watches, Breva Watch, ALPINA WATCHES i Frédérique Constant, JEANRICHARD Watches Official, czy Victorinox Swiss Army.
  3. Warszawskie Targi Sztuki – organizowane przez artinfo.pl, ceniony i szeroko rozpoznawalny portal poświęcony sztuce. Co roku Arkady Kubickiego Zamku Królewskiego gromadzą kupców, kolekcjonerów, kuratorów oraz miłośników sztuki. Wydarzenie jest rozpoznawalne nie tylko w kraju, ale również wśród zagranicznych galerii oraz antykwariatów.
  4. Targi Wiatr i Woda – targi organizowane od 1990 roku, są największym wydarzeniem branży sportów wodnych i rekreacji. Targi to przede wszystkim najpiękniejsze jachty, luksusowe łodzie motorowe, najszybsze skutery, nowoczesny sprzęt żeglarski i motorowodny. Wśród wystawców można odnaleźć nie tylko firmy z Polski, ale i Niemiec, Czech, czy Ukrainy.
  5. Europejski Kongres Gospodarczy – organizowany przez Grupę PTWP. Kongres ma formę trzydniowego cyklu debat z udziałem kilku tysięcy gości z Europy, Azji i Afryki. Wydarzenia skupia reprezentantów biznesu, prezesów największych firm, naukowców i praktyków związanych z życiem gospodarczym i społecznym.

Warto być w bezpośrednim kontakcie

Atutem, który niewątpliwie przemawia za event marketingiem jest to, że gromadzi on w jednym miejscu zarówno klientów, jak i potencjalnych partnerów. Dzięki uczestnictwie w wydarzeniu, osoba poznaje życie firmy, a przede wszystkim doświadcza relacji.

Przedsiębiorcy natomiast otrzymują możliwość bezpośredniego kontaktu z określoną grupą odbiorów. W przeciwieństwie do innych, masowych form komunikacji, odbiorca nie jest obarczony natłokiem komunikatów, które tylko go dezorientują. Networkingowa forma wydarzeń event marketingowych to idealny moment na poznanie oczekiwań klientów oraz zebranie wiadomości zwrotnych na temat działań prowadzonych przez firmę, które dla marek premium czy luksusowych mogą okazać się szczególnie istotne.

Autor:
Marcin Rupiński, CEO Royal Ad