reklama
Warszawa, 23 listopada, 2021 – W ciągu zaledwie 200 dni od startu w Trójmieście, TIER, z niemal nieznanej Polakom marki, stał się jednym z czołowych graczy na rodzimym rynku mikromobilności. Polska jest obecnie drugim po Niemczech najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla europejskiego lidera mikromobilności.
Rozwój w stylu TIER
15 kwietnia br., w komunikacie ogłaszającym swój debiut w Polsce, TIER zobowiązał się do wprowadzenia na polski rynek 10 tys. najbezpieczniejszych i najbardziej ekologicznych e‑hulajnóg. Wystarczyło nieco ponad pół roku, by nie tylko zrealizować tę obietnicę, ale także osiągnąć o wiele więcej. Statystyki operatora po 100 dniach wskazywały, że liczba przejazdów sięgała pół miliona, a po kolejnych 100 dniach było ich już czterokrotnie więcej. Po usługi TIER mieszkańcy ponad 20 polskich miast sięgają dwukrotnie częściej, niż wynosi średnia rynkowa, i to mimo pobierania przez operatora opłaty za odblokowanie. Polacy docenili bezpieczeństwo i lepsze doświadczenia.
– Minęło kolejne 100 dni naszej obecności w Polsce podczas których udało się nam odnieść dalsze sukcesy na krajowym i europejskim rynku mikromobilności. W ciągu ostatnich 3 miesięcy liczba przejazdów TIER w Polsce wzrosła czterokrotnie. Wyniki te napawają nas dużym optymizmem w realizacji misji zmiany mobilności na dobre i pozwalają wierzyć, że Polacy przekonują się do bezemisyjnych środków transportu. Dowodzi tego również lojalność użytkowników TIER, która jest dwukrotnie wyższa od średniej. I choć przed nami wciąż długa droga, nie zwalniamy tempa i pracujemy nad kolejnymi działaniami edukującymi mieszkańców w zakresie odpowiedzialnego i bezpiecznego poruszania się po drogach. – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
Na drodze do zmiany polskiej mobilności
TIER oddziałuje na polski rynek nie tylko liczbą i jakością oferowanych e-hulajnóg. Swoją misję zmiany mobilności na dobre realizuje przede wszystkim poprzez wzięcie na siebie odpowiedzialności za zmianę oraz edukowanie mieszkańców nt. korzyści płynących z codziennego korzystania z ekologicznych środków transportu osobistego. Operatorowi zależy na współpracy – zarówno z miastami, w których operuje, jak i z konkurencją. TIER organizuje warsztaty bezpiecznej jazdy, nawiązuje niestandardowe partnerstwa oraz aktywnie działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drodze. Już po niecałych 3 miesiącach swojej obecności w Polsce firma jako pierwsza uruchomiła w porozumieniu z władzami miast specjalne strefy, w których użytkownicy mogą zdobyć darmowe minuty na kolejne przejazdy za poprawne parkowanie pojazdów. Obecnie rozwiązanie to działa w 6 polskich miastach, a docelowo ma zostać wprowadzone wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Przyszłość mikromobilności
Aby realnie zmieniać oblicze polskiej mikromobilności TIER wprowadza e-hulajnogi nie tylko do dużych miast, ale także do wielu mniejszych miejscowości – takich, jak Tychy, Milanówek czy Pruszcz Gdański. Łatwy dostęp do neutralnych klimatycznie urządzeń transportu osobistego sprawia, że siatka komunikacji miejskiej zyskuje wygodne uzupełnienie, a mieszkańcy mogą zmieniać swoje nawyki na bardziej przyjazne środowisku. Poza szerokim dostępem ważny jest również szeroki wybór środków transportu, który TIER realizuje poprzez wprowadzanie do floty e-skuterów i e-rowerów. Skuteczność takiego podejścia pokazują przykłady wielu miast, w których TIER już działa, takich jak Münsingen i Engstingen, niewielkich miast na przedmieściach Stuttgartu, w których elektryczne jednoślady działają w służbie mieszkańców przy częściowym wsparciu środkami od lokalnych samorządów. Działaniem przyszłościowym w kontekście długotrwałych i pozytywnych zmian branży jest także stałe prowadzenie przez TIER działań edukacyjnych zwiększających świadomość na temat kultury i bezpieczeństwa jazdy. Dzięki takim inicjatywom możliwa jest nie tylko zmiana postrzegania współdzielonych pojazdów elektrycznych, ale także wymierny spadek liczby niebezpiecznych zdarzeń.
Nadchodzące zmiany
Przyszłość mikromobilności związana jest także z coraz nowocześniejszymi modelami e‑pojazdów – nie tylko coraz wygodniejszymi, ale przede wszystkim coraz bezpieczniejszymi. Jako lider wśród europejskich dostawców mikromobilności TIER nieustannie wyznacza kierunki rozwoju w tym zakresie i inwestuje w badania dotyczące innowacji sprzętowych w firmie. Po ulicach wielu europejskich miast użytkownicy TIER mogą poruszać się e-hulajnogami, które dzięki większej wadze są jeszcze stabilniejsze, a dzięki zintegrowanemu z pojazdem kaskowi bezpieczniejsze. W Polsce implementację tego modelu zablokowała nowelizacja rozporządzenia wprowadzająca ograniczenie wagowe dla e‑hulajnóg, które TIER traktuje z dużym dystansem. Operator jest zdania, że przepisy muszą być komplementarne z potrzebami użytkowników i naturalnym rozwojem rynku. Dobrym przykładem dojrzałego rynku może być Londyn, w którym po początkowym całkowitym zakazie użytkowania e-hulajnóg władze zmieniły prawo zezwalając kilku operatorom na działanie pod określonymi warunkami dopasowanymi do potrzeb mieszkańców.
***
O TIER Mobility
TIER Mobility jest czołowym europejskim operatorem w sektorze mikromobilności, którego misją jest Zmiana Mobilności Na Dobre. Udostępniając mieszkańcom szereg współużytkowanych, lekkich pojazdów elektrycznych, od e‑hulajnóg po e‑rowery i e‑skutery, zasilanych przez własną sieć energetyczną, TIER pomaga miastom zmniejszyć ich zależność od samochodów. TIER, założony w 2018 roku przez Lawrence\’a Leuschnera, Matthiasa Lauga i Juliana Blessina, ma swoją główną siedzibę w Berlinie i obecnie działa w ponad 150 miastach w 16 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Z myślą o zapewnieniu najbezpieczniejszego, najbardziej słusznego i zrównoważonego rozwiązania w kwestii mobilności, TIER jest neutralny klimatycznie od stycznia 2020 r.
Inwestorami spółki TIER są między innymi SoftBank Vision Fund 2, Mubadala Capital, Northzone, Goodwater Capital, White Star Capital oraz polski fundusz inwestycyjny Market One Capital. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.tier.app.
Biuro prasowe TIER Mobility Poland:
Jarosław Bukowski, Havas PR Warsaw,
E-mail: jaroslaw.bukowski@havas.com
Relacje inwestorskie:
Michael Tamburrini,
VP Corporate Strategy & Development
mjt@tier.app