X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Mały biznes stawia na społeczności. SEM w defensywie

Mały biznes stawia na społeczności. SEM w defensywie

reklama

Jak czytamy w raporcie American Express OPEN i Search Engine Marketing Professjonal Organizatiom pt. „Small Business Search Marketing Survey”, amerykańscy mali przedsiębiorcy uważają, że marketing rekomendacji to najlepsza droga do poinformowania odbiorców o ich ofercie.

Zaufanie do rekomendacji

Według eMarketera, zaufanie internautów do tzw. word-of-mouth, czyli rekomendacji znajomych, przy jednoczesnych – zdaniem przedsiębiorców – stosunkowo niskich kosztach prowadzenia takich działań, powoduje, że social media stały się numerem drugim wśród internetowych narzędzi marketingowych. Wyprzedza je tylko firmowa strona internetowa, bez której jednak trudno myśleć o jakichkolwiek działaniach promocyjnych w sieci.

Co ciekawe, w defensywie znalazło się SEO, mimo że jeszcze nie tak dawno wydawało się, że w przypadku marketingu sektora MŚP zajmie ono czołową pozycję.

Jak pisze eMarketer, w marcu 2011 r. 44 proc. amerykańskich przedsiębiorców opowiedziało się za użyciem social mediów w celach promocyjnych, a na działania SEO postawiło jedynie 28 proc. spośród nich. Zainteresowanie wykorzystaniem płatnych linków jest jeszcze niższe – w tym przypadku, na taką formę promocji zdecydowałoby się 21 proc. badanych, czyli co piąty przedsiębiorca.

Fot.: eMarketer.com

Co warte podkreślenia, planując swoją komunikację internetową w 2011 roku mały biznes również zdecydowanie stawia na media społecznościowe, przedkładając te działania nad strategię SEM.

Fot.: eMarketer.com

Z kolei z badania przeprowadzonego w lutym br. przez MerchantCircle wynika, że około 3/4 amerykańskich przedsiębiorców używało Facebooka w celach promocyjnych, przy jedynie 2/3, którzy wybrali promocję w Google.

Efektywność po stronie SEM

Na polu efektywności działań social media wciąż ustępują pola wyszukiwarkom, jednak badanie MerchantCircle dowiodło, że różnica w ocenie skuteczności SEM i marketingu społecznościowego jest coraz mniejsza. Ponad 40 proc. badanych przedsiębiorców stwierdziło, że to marketing w wyszukiwarkach jest najefektywniejszą formą promocji w sieci, jednak niewiele mniej, bo blisko 37 proc. ankietowanych odpowiedziało, że równie efektywne są social media.

Czy trend ten się utrzyma i także polskie firmy działające w sektorze MŚP pokochają social media? Najprawdopodobniej tak, co można zaobserwować już dziś. Coraz więcej lokalnych firm prowadzi swoje fan page czy też decyduje się na pisanie bloga. Jednak nie należy spodziewać się drastycznego obniżenia środków przeznaczanych na SEM. Marketing w wyszukiwarkach z pewnością pozostanie ważną częścią budżetów, wspierającą aktywności nastawione na budowanie społeczności wokół produktu czy firmy.


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail