X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter kończy 5 lat. Jaka jest przyszłość tweetowania?

Twitter kończy 5 lat. Jaka jest przyszłość tweetowania?

reklama


Obecna wartość Twittera szacowana jest na około 10 mld dolarów. Warto jednak przypomnieć, że reklamy na tym mikroblogu zaczęły się wyświetlać dopiero w 2010 roku, według szacunków eMarketera zapewniając wówczas przychód na poziomie 45 mln dolarów. W tym roku ma być już lepiej. Prognozy mówią o wpływach z reklam na poziomie 150 mln dolarów, jednak większość tej kwoty – około 140 mln – ma pochodzić tylko z USA. Pozostałe 10 mln dolarów to wpływy z emisji reklam w pozostałych krajach. Do 2012 roku eksperci szacują, że Twitter ma zarabiać w granicach 250 mln dolarów.

Pierwszy wpis w historii Twittera

Przez pięć lat Twitter często spotykał się z zarzutami, że nie wnosi nic wartościowego do sieciowej egzystencji. Określano go mianem banalnej rozrywki dla mas. Warto jednak przypomnieć, że od momentu swojego powstania Twitter wiele razy odegrał znaczącą rolę przy okazji burzliwych wydarzeń na świecie, jak np. rewolucja w Iranie czy Egipcie.

Obecnie Twitter ma blisko 200 mln użytkowników na całym świecie. Dziennie w serwisie tworzonych jest średnio 460 tys. „ćwierknięć”. Przez tydzień użytkownicy serwisu wysyłają w świat około miliard wpisów. Rekord liczby wpisów padł w styczniu br., dokładnie 4 sekundy po Nowym Roku w Japonii. Wówczas mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni w jednej sekundzie opublikowali 6939 “tweety”.

Dziś, z okazji piątych urodzin Twittera uruchomiono specjalną stronę internetową – discover.twitter.com, promującą popularnych „tweetujących” polityków, artystów czy sportowców. Wśród miłośników mikroblogowania znalazł się nawet astronauta. Na YouTube zadebiutował natomiast okazjonalny film, w którym opowiadają oni o swoich doświadczeniach związanych z Twitterem.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail