reklama
Nowa opcja może być furtką dla wielu użytkowników, którzy – np. w wyniku braku wiedzy na temat funkcji Facebooka lub nie znając jego regulaminu – założyli profil osobowy, prowadząc tam działalność typowo biznesową, charakterystyczną dla komercyjnych fan page. W innym przypadku do takiego ruchu może skłonić zgromadzenie 5000 znajomych, co stanowi nieprzekraczalny limit w prywatnych profilach. Gdy użytkownik osiągnie taki poziom, chcąc dalej gromadzić wokół swojego profilu społeczność, rozwiązaniem jest właśnie przekształcenie go w fan page.
Decydując się jednak na taki krok należy pamiętać, że zmiana jest drogą w jedną stronę. Przekształcając swój profil w fan page nie ma możliwości odwrócenia tego procesu.
Osoby zainteresowane migracją powinny w pierwszej kolejności zapoznać się z dokładnym opisem procesu, gdyż nie wszystkie dane zostają podczas niego przeniesione. Niezbędna jest np. archiwizacja niektórych elementów dostępnych w naszym profilu, które zostaną utracone podczas przekształcenia go w fan page.
Szczegółowe informacje na temat zasad migracji dostępne są w centrum pomocy Facebooka, natomiast sam proces przekształcania profilu w fan page rozpocząć można w tym miejscu.